Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul
Rezultate de la 1 la 15 din 25

Subiect: Ce mai stiti despre daci?

  1. #1
    Mihaitza Avatar
    Mihaitza este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Locatie
    in PLOIESTI
    Posturi
    356

    Implicit Ce mai stiti despre daci?

    Punem aici informatii interesante despre daci, filme, documentare, stiri, etc.

  2. #2
    Mihaitza Avatar
    Mihaitza este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Locatie
    in PLOIESTI
    Posturi
    356

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    Filme documentare despre daci

    In categoria documentelor considerate astazi ca eretice , caci nu corespund ideologiei de ” partid imperial ” ce inca stapaneste la noi in mai toate formele de asezare romanesti , va trebui sa includem si numeroasele documentare dedicate ” tematicii dacice “, despre care se vorbeste foarte putin si a caror circulatie este aproape clandestina. Reproducem aici cateva din cele ce compun un impresionant fond vizual ce va trebui conservat mai bine decat se face astazi chiar si cu unele din cele mai rare urme ce apartin ” romanilor vechi ” . (link aici )

    Inceputul :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Potopul partea I-a
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Potopul partea II-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Potopul partea III-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Drumul spre Sarmisegetusa partea I-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Drumul spre Sarmisegetusa partea II-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Drumul spre Sarmisegetusa partea III-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Drumul spre Sarmisegetusa partea IV-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Sarmisgetusa sanctuare partea I-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Sarmisgetusa sanctuare partea II-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Sarmisgetusa sanctuare partea III-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Razboaie uitate partea I-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Razboaie uitate partea II-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Razboaie uitate partea III-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    1900 de ani de la moartea marelui rege Decebal :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Sarmisegetusa virtuala partea I-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Sarmisegetusa virtuala partea II-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=
    Sarmisegetusa virtuala partea III-a :
    http://dacia.org/1articole/index.php...ear=&arcmonth=

  3. #3
    anima Avatar
    anima este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    august 2006
    Posturi
    404

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    Mihaita, nimic nou. Ne spui tu ceva???

  4. #4
    Camelia Avatar
    Camelia este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    noiembrie 2006
    Locatie
    Ploiesti
    Posturi
    2.432

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    "Capul plecat sabia nu-l taie, dar nici soarele nu-l vede!" - proverb romanesc


    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.



    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  5. #5
    sarbatoare este offline Utilizator Samanta
    Data inscrierii
    februarie 2009
    Locatie
    Sydney - Australia
    Posturi
    2

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    Proiect

    Înregistrarea legală a zamolxianismului


    ca religie în România și Republica Moldova




    – Proiect lansat la sărbătoarea Dragobetelui, 24 februarie 2009 –


    Nici un alt popor din Europa nu are o tradiție mai bogată în comunicarea omului cu lumile de dincolo, cu planurile nevăzute ale existenței. Noi românii suntem moștenitorii unui tezaur spiritual format din obiceiuri, credințe și superstiții moștenite de la străbunii noștri geto-daci și religia lor ancestrală, zamolxianismul.
    După revoluția din 1989 s-au produs schimbări semnificative în România și Republica Moldova. S-a dezvoltat un interes crescând pentru cunoașterea trecutului spiritual al poporului român și a determinanților caracteristici sufletului românesc și culturii românești.
    Zamolxianismul, ca religie, a continuat să existe de-a lungul mileniilor și se manifestă viguros încă și astăzi prin tradițiile și ritualurile practicate mai ales în satele românești sub forma credinței în divinitățile populare, precum sunt zânele, ursitoarele, sânzienele, dochiile, ielele, drăgaicele, Dragobetele, Caloianul ca să enumăr doar o parte dintre ele. Toate aceste tradiții formează substratul actual al unei religii ancestrale, zamolxianismul. Dintre aceste obiceiuri unele au creat un sincretism cu religia creștin ortodoxă.
    Religia zamolxiană se poate alătura altor culte practicate și acceptate legal ca religii în România și Republica Moldova. Prin aceasta se creează o bază legală unei realități care persistă din timpuri imemoriale pe teritoriile actuale ale României și Republicii Moldova: zamolxianismul nu a încetat să existe chiar dacă în timp a fost acoperit la suprafață de vălul religiei creștin ortodoxe. În prezent, datorită unui sincretism parțial cu religia creștin ortodoxă, anumite practici zamolxiene sunt acceptate doar sub patronajul creștinismului ortodox.
    Libertatea religioasă este asigurată legal de constituțiile României și Republicii Moldova. Cetățenii acestor țări au dreptul, confințit prin practică îndelungată, numit dreptul cutumei, să se întoarcă la rădăcinile spirituale ale poporului român prin a crea o legalitate a religiei străbunilor neamului.
    Nu este posibil să se reconstituie zamolxianismul timpurilor geto-dacilor, cel practicat de personalități istorice precum sunt Deceneu sau Decebal. În zilele noastre putem reconstitui zamolxianismul din tradiția vie populară românească. Prin dreptul cutumei, alături de alte culte cu statut legal în România și Republica Moldova, este necesar să-și facă prezența legală și zamolxianismul, religia moștenită de la străbunii noștri geto-daci.

    Octavian Sărbătoare (Australia)
    Scriitor
    Sydney, 24 februarie 2009.


  6. #6
    Camelia Avatar
    Camelia este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    noiembrie 2006
    Locatie
    Ploiesti
    Posturi
    2.432

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    Scris de Constantin Giurginca Craina


    VÂRFUL MOLDOVEANUL ȘI VÂRFUL NEGOIUL
    SAU ALBUL ȘI NEGRUL,
    SIMBOLURI ALE MANIFESTĂRII ȘI CREAȚIEI PRIMORDIALE ÎN GEOGRAFIA SACRĂ
    Cupola Pantheonului daco-get se ridică pe patru coloane ziditoare: Muntele Sfânt (Kogaionon) - Peștera sacră inițiatică, Deceneu (suprema funcție sacerodotală) și Legile Belagine sau Legile Sfinte (Frumoase).
    Muntele sacru daco-get este punctul de întâlnire dintre cer și pământ, sălaș al puterilor de manifestare a zeilor spre pământ și capăt al ascensiunii omului. Privit de sus, el apare ca vârf al unei verticale, un axis mundi, un centru primordial al lumii; privit de jos, de la orizont, el apare ca linie a unei verticale, ca o axă a lumii, dar și ca o scară, ca un urcuș. Muntele se înscrie astfel în simbolismul transcendenței. Muntele este sălașul zeilor și ascensiunea lui apare ca o înălțare spre cer, ca mijloc de a intra în legătură cu Divinitatea, ca o reîntoarcere la Principiu. Moise a primit Tablele legii pe vârful muntelui Sinai; Meru este un munte axial, coloana Cerului în India, Olimpul grecilor, Kaaba de la Mecca, Montsalvat care apare în legenda Graalului, munții sacri de la noi: Bucegi (Vârful Omul), Moldoveanul și Negoiul, munții Călimani, Ceahlău, Godeanu și Gugu, Retezatul sunt asemenea centre primordiale transcendente.
    Dante plasează paradisul terestru pe vârful muntelui Purgatoriului. Vârful muntelui Kunlun al chinezilor atinge punctul prin care se iese din lume. Uneori pe munte sălășuiesc entități de temut, care interzic apropierea de vârf. Ilie obține minunea ploii după ce se roagă pe vârful Carnalului. Dumnezeu i se arată pe muntele Horeb. Schimbarea la față a lui Iisus e pe un munte înalt (Marcu, 9, 2) și cel al înălțării e pe Muntele Măslinilor (Luca 24,51). Cultele păgâne erau adesea celebrate pe înălțimi. Pe înălțimi, în jurul focurilor sacre, își sărbătoreau dacii momentele de divinație închinate Soarelui și legilor Zamolxiene. Noi le-am moștenit ca sărbători ale Duhului munților și le-am numit Nedei. Există la noi o bogată toponimie legată de munții Nedeia.
    Vârful unui munte, cu capul ridicat semeț spre cer, simbolizează capătul evoluției umane și funcția psihică a supraconștientului, anume aceea de a-l călăuzi pe om spre culmea dezvoltării sale.
    Munții, ca simbol de coloană a cerului, ca axis mundi, ca și piramidele pot fi un fel de „balize cosmice" autoalimentate cu energia preluată din spații, sau chiar niște relee emițătoare în cadrul telecomunicațiilor cosmice. Exemplificatoare pot fi interesantele fenomene de detecție radiestezică din munții noștri. Megaliții din munții noștri și din celelalte continente, piramidele (egiptene și cele aztece) sunt locuri de inițiere în care s-au depozitat și protejat importante cunoștințe științifice universale, repere care depozitează adevăruri inițiatice ale unei „culturi galactice”. Dacă nu ar fi prea mult spus, asemenea repere în rețeaua telecomunicațiilor galactice au o funcție de „biblioteci cosmice”.
    Dacia a fost timp de câteva milenii centrul suprem al Hiperboreei în migrare către Sud, și înainte de mutarea centrului spre Orient. Toți scriitorii antici sunt unanimi în a afirma că Geții erau un popor hiperborean. În fapt, acest popor hiperborean era poporul și civilizația pelasgă. Apollonios din Rhodos și alți istorici antici afirmă că Pelasgii erau un popor hiperborean. La Dodona, sanctuar hiperborean, Zeus era adorat sub numele de „Zeus anax pelasgikos”. Astfel e invocat de Ahile (Iliada cânt XVI, 232). Scoliastul lui Pindar spune că Hyperboreus era fiul lui Pelasgos. Așadar, Pelasg ar fi un termen mai corect decât Hiperborean. Pelasgos este numele, în tradiția hiperboreană, a Omului Universal.
    Strabon spune în Geografia sa: „Primii care au descris diferitele părți ale lumii spun că Hiperboreenii locuiau deasupra Pontului-Euxin (Marea Neagră) și a Istrului”. Clement din Alexandria îl numește pe profetul Dacilor, Zamolxis, Hiperboreanul. Una din principalele cetăți ale Daciei, după geograful Ptolemeu, era situată pe Hierasus (azi râul Siret) și se numea Piribori-dava, nume care arată o cetate hiperboreană.
    Numeroși autori vorbesc de Munții Rifei din ținuturile hiperboreene. Or, Carpații erau munți în antichitate Montes Riphaei. Pliniu cel Bătrân vorbește de poporul Arimphaei-lor care locuia aproape de munții Rifei. Marțial numește triumful lui Domițian asupra Dacilor „Hiperboreus triumphus”. Virgiliu, în Georgica (IV, V, 517), spune: „Orpheus, singuratec, cutreiera ghețurile hiperboreene și Donul acoperit de ghețuri, și câmpiile niciodată fără zăpadă în jurul munților Riphei (Carpații) până ce femeile trace, mâniate de disprețul său, îl sfâșiară”.
    Dar să observăm că numele lui Orpheu are aceeași rădăcină ca și Riphei, Munții hiperboreeni și dacici. Se poate ca Orpheus să fie o contracție din o Ripheus, Rifeanul, nume care ar desemna în același timp o Ființă și un Munte, în fapt atribute ale Regelui Lumii, funcții sacre ce îndeplinesc atribute ale manifestării Domnului Cerului pe pământ. De aceea munții dacilor sunt munți sublimi, sacri, adevărate temple și oracole naturale în care preoții (sacerdoții) transmit, în asemenea locuri de iluminare, Căile și Cheile parcurgerii Legilor Belagine (Primordiale). La Romani, în cele mai vechi inscripții și în Cântările Saliene, Cerul apare sub numele de Caelus Manus, Kerus Manus sau Duomus Cerus. Or în România se găsesc nume aproape identice: Căli-man, Carai-man, Domnul Cer, date unor munți sacri ca și unor Ființe.
    Există în România cel puțin trei munți Caraiman și patru Căliman și toți sunt munți sacri. În poezia populară, Cerul este adorat ca divinitate. Este „Cerul sfânt”, „Domnul Cer” (Duo mus Cerus), „Bunul tată”. Caraiman-ul (Cerus Manus) ne apare ca „Domnul tune*tului și al fulgerului”, ca „Marele și puternicul Judecător al lumii”. Așadar, în tradițiile românești, Călimanul, Caraimanul, Omul, Retezatul, Peleaga, Moldoveanul, Negoiul etc desemnează în același timp o ipostază a judecătorului lumii ca Ființă și un Munte ca locaș sfânt al manifestării acelei ipostaze. În același fel Orpheus, Rifeanul desemnează în același timp o Ființă și un Munte, pentru că Orpheu, Omul, Căliman, Moldoveanul, Negoiul au fost denumiri ale Regelui Cerului, ele sunt Tronul lui Dumnezeu pe pământ. Traducerea literală a acestor munți este o funcție, o ipostază a Regelui Lumii și nu e o traducere lingvistică, e o traducere care ține de o geografie sacră, transcendentă, care instituie o funcție și o ordine primordială pe pământ.
    Înțelegerea funcției și ipostazei sacre transferate Muntelui Moldoveanul și Muntelui Negoiul nu poate fi cântată în afara analogiilor mitice și a celor folclorice, singurele care pot descifra sensuri și înțelesuri ale gândirii arhaice. În folclor există larg reprezentată figura mitică a Moldoveanului sau Tânăr Moldovean, care tânăr îl învinge în primăvară pe Arap, adică negrul. Este eroul în ipostază luminoasă, pe când în balada „Dobrișan” îl găsim în ipostaza contrară, Moldoveanul Mic, cel rău, negru. Moldoveanul ca erou solar mai e în folclorul baladesc și eroul salvator al tânărului înghițit de șarpe (balada „Șarpele”). Eroul Moldoveanul trebuie socotit un oștean al lui Zamolxis, corespondent străvechi al oșteanului heithraic. Și el trebuie socotit că aduce nu numai victoria, dar și primăvara, că învinge moartea în genere.
    Ca argument principal al vechimii Moldoveanului e locul lui aparte în complexul etnografic al frăției în scenariile baladelor arhaice. Legarea frăției presupune ideea de protecție, întrajutorare, fidelitate, sacrificiu și legământ sufletesc pe viață, și acel ritual era o transcendere a Legilor belagine lăsate de Zamolxis și profeții săi poporului daco-get.
    Moldoveanul este un asemenea altar și străjer al Divinației Soarelui precum sunt Sfinxul și Omul („Buricul Pământului”) în Bucegi.
    Jurământul de frăție se făcea pe pâine și pe sare în fața soarelui. Moldoveanul, în balada „Șarpele”, îl salvează pe voinicul dat de la naștere de mama lui Șarpelui, în final obținând acea sămânță magică nemaipomenită, diamantul fantastic în urma uciderii balaurului, simbol al cunoașterii magice, al științei de carte și al scrierii. Eroul cu sabie, Moldoveanul, e astfel un strămoș mitic, un zeu al soarelui și luminii trăind aici pe pământ, un inițiat străbun, un patron mitic al neamului omenesc. Ca și Cavalerul trac, Moldoveanul pe cal solar e un Theos Heros - Zeul Erou.
    În timpurile primordiale vârfurile Moldoveanul (2543 m) și Negoiul (2535 m), prin denumire și prin rolul lor din riturile de inițiere dedicate cultului Muntelui și Pietrelor sacre de altar de pe munți, exprimau o idee mitică deosebită, erau acele legendare Pietre Scrise ori Pietre Grăitoare, unde se arătau credincioșilor la anumite date echinocțiale ori solstițiale, sacerdoții, mai târziu, în timp, pustnicii și sihaștrii.
    Mihail Sadoveanu evocă în romanul „Creanga de aur” un asemenea moment de inițiere legat de echinocțiul de primăvară (21 spre 22 martie) cu urcarea credincioșilor și a neofiților spre Muntele Sfânt (Căliman) și Peștera Sfântă, unde urma să se facă îmbăierea ritualică în jurul focului viu și apoi Ultimul Deceneu urma să citească credincioșilor semnele Crugului ceresc și rosturile Osiei lumii. Cele două vârfuri, cele două Piramide ori Catedrale de piatră, sunt ipostaze ale Divinității primordiale unite printr-o sacră nuntire (hierogamie): Moldoveanul mare, solarul și Negoiul - negrul, tainicul, întunecatul care este mai mic, care sunt ipostaze ale zeității supreme în aspectele ei antagonice, în acel principiu creator și ordonator al Universului: coincidenția oppositorum (unitatea contrariilor).
    În tot folclorul românesc circulă tradiția unei mitice Țări a Moldovei, situată la munte, topos (loc mitic) care face concurență desăvârșită altui topos, loc geometric în Țarigradul (centru mitic bizantin), fiind un tărâm local carpatin. În acest loc mitic apare în baladele noastre Popa Oprea, care e numele unei zeități arhaice, un enigmatic preot inițiat dintre aceia rămași în credințele populare sub numele de solomonari din acea Țară mitică a Moldovei.
    La izvoarele Moldovei bucovinene există o localitate Moldova - Sulița, nume care se leagă nu numai de falnicele păduri de brad, dar și de rituri din Marea Trecere. În Banat au rămas din acea geografie sacră de începuturi cele două Moldove: Moldova Veche și Moldova Nouă, locuri ce străjuiesc intrarea Dunării în Clisură, adică în Cazanele Mari și apoi Cazanele Mici și apoi spre Porțile de Fier ale Dunării. Memoria ancestrală a Istrosului (Dunării) pare a-și aminti de o corabie a Argonauților condusă de un viteaz Iason care ar fi trecut prin aceste Porți de Fier și ar fi străbătut fierberea Cazanelor. În apropiere de Clisura Dunării, lângă Moldova Nouă, se ridică semeț vârful Moldovița, mărturisind botezul de începuturi.
    În Banatul timocean (românii din sudul Dunării) tradiția Moldoveanului și a Țării Moldovei este foarte vie, aceasta din urmă fiind plasată în baladele timocene („Arian ăl mic” și altele) în Carpații Meridionali.
    Eroul mitic Moldoveanul, erou solar, igneic, a supraviețuit în cântecele noastre bătrânești și în toponimie și datorită cultului cavalerului trac, rămas în reprezentările noastre arhetipale în cultul lui Făt-Frumos.
    Din această memorie mitică, arhaică, în epoca timpurie medievală, un erou civilizator Dragoș-Vodă, reinstaurează tărâmurile și hotarele unei Moldove mitice între Obcinele Bucovinei și sulițele strașnice ale pădurilor de brad ocrotitoare ale zimbrilor - deveniți simbol, steag și strajă pentru noua ordine statală instaurată. Moldoveanul Mare, eroul solar din Cultul Zamolxian instituie, în stema Țării Moldovei, puterea Bourului, simbol al forței noi, regeneratoare.
    "Capul plecat sabia nu-l taie, dar nici soarele nu-l vede!" - proverb romanesc


    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.



    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  7. #7
    Camelia Avatar
    Camelia este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    noiembrie 2006
    Locatie
    Ploiesti
    Posturi
    2.432

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    http://ro.netlog.com/sorincrtr/blog/blogid=748298#blog





    Iisus , marele inițiat din Dacia

    Numeroase voci, uneori avizate, alteori neavizate, se pronunță că Iisus Christos nu a existat ca personaj istoric, fiind doar o născocire evreiască. Ateii mai moderați și cu puțină știință de carte, susțin faptul ca inexistența unui Iisus istoric este susținută de cvasi-totala lipsă a informațiilor despre persoana sa în documentele istorice ale vremii (în afara Evangheliilor a căror existență nu o pot contesta). Noi spunem că nici unii nici ceilalți nu au dreptate.

    Avem anumite rezerve în a crede ca evreii se tem atât de mult de o „născocire” și mai ales o născocire de-a lor, cu care ar trebui sa fie mândri. Avem rezerve în a crede si faptul că Isus lipsește cu desăvârșire în literatura vremii, deoarece există o sumedenie de autori care-l menționează foarte clar ca personaj istoric. Acest lucru îl menționează până și evreii, acuzându-l însă de vrăjitorie. O tradiție din secolul I sau II menționează pe „Yeshu” care „ practica vrăjitoria și uimea Israelul” (B Sanhedrin, 43,a; cf Mircea Eliade, Istoria ideilor și credințelor religioase, vol II,p.305, ed1992). Apoi, avem mărturia lui Flavius Josephus, istoric roman de naționalitate evreiască, care afirma că în acea epoca trăia un om pe nume Iisus, care avea o purtare foarte bună și virtuți puternice ( cf. J. Duquesne, Iisus, Ed. Humanitas,1995, p245). Mai mult, el este pomenit și de către cei mai înverșunați dușmani ai creștinismului, romanii. Tacitus de exemplu, ne confirmă faptul ca Iisus a fost condamnat la moarte în vremea când guvernator al Palestinei era Pontius Pilat (Anale 15, 44). Alte mărturii în legătură cu Iisus le avem de la Pliniu cel Tânăr, (Scrisori, 10,96) si Suetonius (Viața lui Claudius, 25,4). Să nu mai punem la socoteală faptul ca o „născocire evreiască” nu putea beneficia de „acte în regulă” a condamnării sale la moarte. Acest document există, precum și altele cum sunt Mărturia păgânului Lentullus, proconsul al Tyrului și Sydonului în vremea împăratului roman Tiberius; Epistola femeii lui Pilat, pe numele său Procula, adresată prietenei sale Pulvia, în care se relatează despre ultimele evenimente din viața lui Iisus și alte patru epistole ale lui Pilat către împăratul Romei. Atâta zarvă pentru o „născocire evreiască” ?… ne îndoim în mod serios.

    Urmărind atât relatările istorice despre Isus, cât și cele evanghelice, avem anumite rezerve în a crede că Iisus ar fi fost evreu așa cum afirma M. Eliade și ca divinitatea căreia i se închina el și o numea Tată, era Yahwe al evreilor.

    Sa purcedem și să vedem dovezile…..!

    Caracterele tipologico- raseologice ale lui Iisus

    Beneficiem de doua descrieri amănunțite ale lui Iisus: una a lui Lentullus , funcționar roman în regiunea Tyr si Sydon și alta a guvernatorului Iudeii, Pontius Pillat, ambele adresate împăratului de la Roma. Să dăm cuvântul lui Lentullus care ne spune: „(Iisus) este de o statură mijlocie și de o frumusețe fără seamăn, uimitoare, și seamănă cu mama lui, care este cea mai frumoasă femeie din lume. Părul lui este ca aluna coaptă și îi cade până la umeri, se împarte în două prin mijlocul capului, după obiceiul locuitorilor din Nazareth. Fruntea lui este lată, exprimând inocență și liniște. Nici o pată sau zbârcitură nu se vede pe fața lui rumenă. Nasul drept, buzele subțiri, expresia nobilă, nu arată nici un argument pentru vreo critică logică, iar barba lui bogată si de aceeași culoare cu părul său, este lungă și se desparte în două pe la mijloc. Ochii sunt albaștrii vineți, blânzi și senini.” (diacon Gheorghe Băbuț, Vămile Văzduhului, Istoria despre Christos, Documente istorice, ed. Pelerinul Român, Oradea, 1993, p. 116).

    De altfel, în majoritatea icoanelor creștine mai vechi sau mai noi, Fecioara Maria este înfățișată cu același păr șaten, ochi albaștri, piele deschisă la culoare… prin urmare, nimic din caracterele tipologico-rasiale ale evreilor. “

    Faptul este dovedit și de afirmația lui Pontiu Pilat: „Trecând într-o zi pe lângă lacul ce se cheamă Siloam am văzut acolo mare mulțime de popor, iar în mijlocul ei pe un tânăr…Mi s-a spus că este Iisus. Era tocmai ceea ce puțin mă așteptam să vad, atât de mare era deosebirea dintre el și ascultătorii lui… El părea a fi cam de vreo 30 de ani. N-am văzut în viața mea o privire atât de senină și de dulce, un contrast mai izbitor decât între el și ascultătorii lui, cu bărbile lor negre și fețele încruntate” (ibidem, p. 121)

    Urmărind cele relatate de cele două oficialități romane, tragem concluzia că Iisus nu era evreu! Dar cărui neam putea aparține el?

    Ne lămurește în această privință Eugen Delcea și Paul Lazăr Tonciulescu care vorbind despre tărtărienii plecați spre Sumer din „Țara Soarelui Răsare” (Dacia) spun că, sumerienii, „în acord cu prezumțiile sumerologilor”, aveau ochii mari, buzele subțiri, nasul drept sau puțin acvilin și pielea albă, fiind de tip brahicefal (cu fruntea lată) - descriere ce se potrivește perfect tipului uman geto dacic. La acesta se adaugă portul bărbii lungi și a pletelor ( Eugen Delcea/ Paul Lazăr Tonciulescu, Enigmele Terrei. Istoria începe în Carpați, ed. Obiectiv, Craiova, vol I, p. 63). Iar I. I. Russu completează: ”…dacii erau așa cum este aproape în totalitate poporul român, iar brahicefalii europoizi (a se înțelege tărtărienii – n.n) cuceritori ai Sumerului la mijlocul secolului al IV-lea, nu puteau fi decât cu părul castaniu” (ibidem, p. 64)

    Prin urmare ca și caracteristici tipologice, Isus se încadrează tipului uman carpato-dunărean și nicidecum tipului semitic!

    Zamolxe în predicile lui Iisus

    Urmărind cu atenție textele creștine, putem observa ca epitetele pe care le da Iisus lui Dumnezeu nu sunt caracteristice credinței yahviste. Trei dintre epitetele pe care le atribuie Iisus părintelui său divin, atrag atenția în mod deosebit: Dumnezeu, Tatăl și Omul.

    Ioan ne spune în Evanghelia sa: „Și eu am văzut și am mărturisit că el este Fiul lui Dumnezeu” (Ioan,1:33). Cine este această divinitate căreia i se închina Iisus știută fiind diferența flagrantă dintre Dumnezeul Vechiului Testament și cel al Noului Testament ? Ne lămurește arheologia și scrierea genială a lui N. Densușianu „Dacia Preistorică”. Iată ce spune Densușianu:” Cuvântul arhaic de „deu” sau „deul” îl aflăm întrebuințat, ca un termen național, în ținuturile pelasge ale Traciei și Mesiei, și în timpurile Imperiului Roman. …În Munții Rhodopului un veteran ridică la anul 76 d. Chr., un altar lui DEO MHDYZEI (MHDVZEI Desj., MHDIZEI Ren.), unde ultimul cuvânt ne prezintă numai o forma alterată a lui Domnudzei sau Domnidzei, rom. Dumnedeu (Dumnezău – n.n). ( N. Densușianu, Dacia Preistorică, Ed. Arhetip, 2002, p. 214). Mai mult, același autor ne atrage atenția că forma combinată „Deu – Dumnedeu” care ne duce cu gândul la formularea evanghelică Domnul Dumnezeu o aflăm și azi în tradițiile populare romanești (loc. cit. nota 2)

    Observăm că Dumnezeu într-o forma sau alta este o denumire națională a divinității supreme pelasge traco-dace Zamolxe, singurul zeu al Daciei, din cele mai vechi timpuri până azi. Spunem aceasta cu atât mai mult cu cât Isus în Evanghelii apare și cu denumirea de Mesia, iar zona din sudul Dunării locuită de asemenea de daci se numea Moesia (a se citi Mesia), o dovadă în plus ca Iisus era de origine dacică iar formarea s-a spirituală s-a desavârșit aici. Mai trebuie amintit și faptul că numele lui Zamolxe ca părinte eponim al moesilor ar putea fi Messios.

    Cel mai des întâlnit epitet al lui Dumnezeu în predicile lui Iisus, este “Tatăl „ care, aflăm tot de la Densușianu, era un alt nume al lui Zamolxe. (op.cit, p.208-210). De notat în acest sens este și faptul că lui Zamolxe îi erau dedicate ca locuri de cult și închinăciune vârfurile munților, pe teritoriul actualei Românii existând numeroase înălțimi ce poarta denumirea de tartar, tatăl sau tătar (op. cit. p. 209-210, nota 6). Atragem din nou atenția asupra unui fapt și anume acela că Iisus în toate momentele principale ale vieții sale pământești a fost legat de munte: Schimbarea la față se petrece pe munte, moartea sa se petrece pe munte, nașterea lasă de bănuit ca s-ar fi petrecut tot pe munte, într-o peșteră.

    Una dintre cele mai fregvente denumiri pe care și le dădea sieși Iisus, era ceea de Fiu al Omului. Poate că acestă denumire e cea mai misterioasă din tot cuprinsul Noului testament, cu referire la Iisus. Cine era acest om ? în nici un caz denumirea nu se referă la Iosif - logodnicul Mariei, ci mai degrabă la aceea ființă celestă la care face referire Daniel: „M-am uitat în timpul viziunilor nopții și iată, cu norii cerului a venit Unul ca un Fiu al Omului” (7:13). Pentru a ne lămuri mai bine, este cazul să amintim încă un nume sub care Isus apare în Evanghelii: ”Fiul lui David” ca și precizarea lui Marcu referitoare la acesta titulatura: ” Și învățând în Templu, Iisus zicea: Cum zic cărturarii că Hristos este Fiul lui David? Căci însuși David a zis întru Duhul Sfânt: Zis-a Domnul Domnului meu: Șezi de-a dreapta Mea până voi pune pe vrăjmașii tăi așternut picioarelor tale”. Deci, însuși David îl numește pe el Domn; de unde dar este Fiul lui” (Marcu 12:35-37). Ciudat nu?

    Permiteți-ne să facem o mică divagație pentru a afla cine este acest David despre care vorbește Isus. Urmărind puțin mersul istoriei vedem ca aceasta nu a confirmat niciodată existența regelui David ! Ba mai mult, cartea Psalmilor atribuită lui David în Vechiul Testament, face notădiscordantă cu întreg conținutul Vechiului Testament având mai degrabă un caracter esenian. Numai ca…. Esenienii erau discipolii dacilor fiind singurii dintre evrei care s-au „încăpățânat” să rămână la tradiția primordială din Carpați, ai dacilor care în calitate de locuitori ai davelor se numeau “davi”. Și iată cum o singura literă poate schimba o întreagă istorie!

    Acum să revenim și să vedem de ce însuși Iisus își spunea “Fiul Omului”. Densușianu vine și ne lămurește și în această privință: „cuvântul Om reprezenta în antichitate o înaltă putere divină” (op. cit. p. 255, nota 2). Și mai departe tot el ne lamureste spunând: „ Vârfurile cele mai înalte ale acestui munte (Bucegi – n.n) poartă azi numele, unul de Caraiman si altul de Omul, și amândouă au fost odată consacrate divinităților supreme ale rasei pelasge, unul lui Cerus Manus si altul lui Saturn numit Omul” (op. Cit. p. 226). Numai că Densușianu face greșeala de a nu-și da seama că cele doua zeități sunt una si aceeași mare divinitate a preistoriei Zamolxe, careia i se închina si Iisus.

    Concluzia care se impune alăturând cele două atribute ale lui Iisus, Fiul Omului si Fiul lui David ar fi o dublă legitimare a acestuia: Iisus Fiul Daviei (Daciei) (care) se închină lui Zamolxe, Tatăl, zeul dacilor. Mai mult, această denumire de Fiu al Omului ne-ar putea indica și ce anume a facut Iisus în perioada așa numită ”albă” a vieții sale, perioada dintre 12 si 30 de ani în care nu se știe nimic despre el. Urmărind cele spuse pană acum precum și alte informații ale istoriei sacre vom vedea că cel mai probabil, în această perioadă, Iisus și-a desăvârșit formarea spirituală de Fiu a lui Dumnezeu /Zamolxe în Dacia, mai exact pe Vârful Omu și în peștera Ialomicioara, peștera marelui preot al lui Zamolxe. De ce? Pentru că … geografia sacră a antichității se reduce la…Dacia, iar momentele nașterii lui Christos și a morții lui Iisus sunt legate de o peșteră… peșteră care peste tot este legată de inițierile misterice. Mai mult moartea lui se petrece pe cruce și are o dimensiune mistică pronunțată, cruce care, ne spune Eliade devine Axis Mundi - axa lumii. Numai că pentru antici, Axa Lumii se afla în regiunea polului getic, în Hiperboreea dacică, țara lui Zamolxe.

    Dacii. Poporul model din predicile lui Isus

    Iisus Christos, inițiatul dac desăvarșit se delimita foarte clar de evrei, carora li se adresa numindu-i „Voi evreii” . Să ne oprim acum puțin asupra Predicii de pe Munte și a Fericirilor pe care Iisus le-a enunțat atunci și să vedem dacă există vre-un model viu pentru acestea.

    Mai întâi sa încercăm să punem unul lângă altul, doua texte sacre: Evanghelia după Matei si Herto Valus a antichitatii pelasge. Iata ce spune Iisus în Predica de pe Munte:

    „Ferice de cei săraci în duh, căci a lor este Împărăția cerurilor!

    Ferice de cei care plâng, căci ei vor fi mângâiați!

    Ferice de cei blanzi, căci ei vor moșteni pământul!

    Ferice de cei care flămânzesc și însetează după dreptate, căci ei vor fi saturați!

    Ferice de cei milostivi, căci ei vor găsi mila!

    Ferice de cei cu inima curată, căci ei vor vedea pe Dumnezeu!

    Ferice de cei împăciuitori, căci ei vor fi chemați fii ai lui Dumnezeu!

    Ferice de cei prigoniți din cauza dreptății, căci a lor este Împărăția Cerurilor!

    (Evanghelia după Matei, 5:3-10)

    Să privim acum comparativ, un text antic numit Herto Valus, care cuprinde învățăturile preoților zamolxieni catre norod. Textul este versificat:

    „Fericiți cei ce-s cutezători

    Că a lor este victoria

    În plaiurile cele sfinte

    Fericiți cei ce plâng, că aceia

    În dalbe ceruri s-or mângâia.

    Fericiți cei blânzi, că aceia

    Vor moșteni întreg pământul.

    Fericiți cei care flămâzesc

    Și însetează după știință,

    Că aceia se vor sătura

    Și niciodată n-or mai răbda.

    Fericiți aceia care muncesc,

    Pământul făcându-l gradină,

    Că ei vor culege roadele

    În Grădinile Cerurilor

    Fericiți vor fi și cei milostivi

    Că aceia se vor mântui

    Fericiți cei curați în suflet

    Că s-or hrăni doar cu lumină

    Fericiți făcătorii de pace,

    Că Fii cerului s-or chema

    Fericiți cei prigoniți pentru

    Dreptate, că a lor este Raiul.

    (Herto Valus, Cartea Secretă; cf. Adrian Bucurescu, Dacia Magică, Ed. Arhetip, 1999, p. 95 – 96)

    …și textul continuă mai departe în același ton cu fericirile Noului Testament. Acestea erau Legile Belagine, scrise versificat, aceleași pe care Iisus, le-a învățat pe muntele sacru al geților, Omul, în peștera marelui preot Zamolxe și pe care apoi le-a transmis iudeilor pentru ai readuce la tradiția primordială, hiperboreană.

    Se mai impune o precizare: prima dintre fericirile lui Iisus chiar dacă nu-și găsește paralela în textul Belaginelor, are o paralelă în lucrarea lui Herodot, care vorbind despre daci ne lamurește și asupra provenienței acestor legi înălțătoare : ”Zamolxe (marele preot- n.n)…a cladit o casă pentru adunările bărbaților, în care îi primea și îi punea să benchetuiasca pe fruntașii țării, învațându-i că nici el, nici oaspeții lui și nici unul dintre urmașii acestora nu vor muri, ci vor merge într-un anume loc (Împăratia cerurilor, Preidis, Pleroma -n.n), unde vor trăi pururi și vor avea parte de toate bogațiile”…” (Herodot, Istorii, IV, 95; cf. Trad. Cornel Bârsan, Revanșa Daciei, ed. Obiectiv, Craiova, 1997, p. 50)

    Am scris acest articol, poate destul de întortocheat și misterios, în speranța că măcar unii dintre urmașii ramanilor( fii lui Ra(m), Rama, si Râm), a tracilor și dacilor liberi să se trezească, iar ei la randul lor să trezească și pe alții facând cunoscută adevărata istorie a acestui neam străvechi și măreț, dar oropsit de la începuturile sale și până în prezent.

    Vor veni vremuri și mai bune, după vechile profeții! Să fiți siguri de asta! Doamne ajută!



    Bibliografie:

    1. Mircea Eliade, Istoria ideilor și credințelor religioase, vol II, 1992 ;

    2. J. Duquesne, Iisus, Ed. Humanitas, 1995;

    3. diacon Gheorghe Băbuț, Vămile Văzduhului, Istoria despre Christos, Documente istorice, Ed. Pelerinul Român, Oradea, 1993;

    4. Eugen Delcea și Paul Lazăr Tonciulescu, Enigmele Terrei. Istoria începe în Carpați, Ed. Obiectiv, Craiova, vol I;

    5. N. Densușianu, Dacia Preistorică, Ed. Arhetip, 2002;

    6. Adrian Bucurescu, Dacia Magica, Ed. Arhetip,1999;

    7. Cornel Barsan, Revanșa Daciei, Ed. Obiectiv, Craiova, 1997.
    "Capul plecat sabia nu-l taie, dar nici soarele nu-l vede!" - proverb romanesc


    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.



    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  8. #8
    hai_duc este offline Utilizator Samanta
    Data inscrierii
    noiembrie 2008
    Posturi
    66

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    un site complet. am petrecut multe ore citind..

    felicitari celor care au adunat asa multa informatie, structurata limpede de inteles.

    http://www.enciclopedia-dacica.ro/

  9. #9
    padme este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iunie 2008
    Posturi
    491

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    eu in "lacasurile secrete ale leului" am gasit ca isus era inalt, cam 1,80m, par roscat, ochii verzi si ca ar fi adoptat moda romana, respectiv, par tuns scurt si ras! nicidecum barba, sau altele, autorul sustine ca asa arata in perioada in care a inceput sa fie persecutat! tot in carte mai scrie ca maria magdalena ar fi pus sa se faca o statuie ca posteritatea sa vada cum arata, statuie care evident nu se stie ce s-a intamplat cu ea!
    o marturie interesanta cu privire la existenta lui iisus, am gasit-o in cartea "imparatul iulian"-nu mai imi amintesc numele autorului. cartea reprezinta corespondenta dintre 2 istorici ai vremii, dintre care unul a participat la campaniile militare ale imparatului. unul dintre ei zice asa "nazarineanul a fost omorat din motive politice"cit.aprox. se pare ca isus ar fi revendicat niste teritorii-ceea ce e destul de ciudat ca existenta lui e atestata doar pe cale religioasa. imi pare rau dar am citit acum mai bine de 10 ani, nu am mai gasit cartea pe piata, asa ca scriu din amintiri, scuze!
    in "mica enciclopedie" ed. antonio vallardi, la cap imperiul roman scrie asa:" anul 4 nasterea lui isus cristos la betlehem"
    in plus de asta marturia lui flavius josephus se disputa cam de 1000 de ani daca e adevarata sau doar un fals al autorului.

  10. #10
    gabryna Avatar
    gabryna este offline Utilizator Copacel roditor
    Data inscrierii
    august 2008
    Posturi
    699

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    Iisus , marele inițiat din Dacia

    Iisus și-a desăvârșit formarea spirituală de Fiu a lui Dumnezeu /Zamolxe în Dacia, mai exact pe Vârful Omu și în peștera Ialomicioara..

    Adica Isus a trait pe teritoriile viitoarei Romanii?)
    Fain,fiind alb s-au scos.Oare negrii cred in Isus?ar fi singurul popor care nu il pot plasa pe Isus pe teritoriile lor..



  11. #11
    Ion Furtuna este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    august 2006
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    2.823

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    Intr-un e-mail primit acum cateva minute se vorbeste despre o expozitie de arheologie deschisa pana pe 25 aprilie 2010 in Statele Unite. Americanii, inclusiv arheologi, descopera ca a existat o cultura extrem de avansata acum 6-7000 de ani pe cursul inferior al Dunarii.
    Exista si un link: http://www.nytimes.com/2009/12/01/science/01arch.html

    In link exista si o trimitere la un slide show:
    http://www.nytimes.com/slideshow/200...RCH_index.html
    unde majoritatea obiectelor sunt de la Muzeul de Istorie al Romaniei.
    Daca nu le-ati vazut, aveti acum ocazia.

    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  12. #12
    Ion Furtuna este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    august 2006
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    2.823

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    Citat Citat din Ion Furtuna Vezi post
    ... o expozitie de arheologie deschisa pana pe 25 aprilie 2010 in Statele Unite.
    Este vorba de expoziția deschisă în New York la "Institutul pentru studiul lumii antice" din cadrul Muzeului Universității din Manhattan, New York

    O parte din textul primit de mine:
    "THE NEW YORK TIMES", cel mai prestigios ziar din Statele Unite ale Americii, publică, la 1decembrie a.c.(200 - în secțiunea Science - un articol despre această expoziție, articol scris de John Noble Wilford și intitulat "A Lost European Culture, Pulled From Obscurity".
    Prezentăm mai jos fragmente traduse în limba română din acest articol.

    O CULTURĂ EUROPEANĂ PIERDUTĂ, SCOASĂ DIN OBSCURITATE
    Înaintea gloriei care a fost Grecia și Roma, înainte chiar de primele orașe ale Mesopotaniei sau a templelor de-a lungul Nilului, au trăit în valea de jos a Dunării și la poalele Balcanilor oameni care au fost primii în artă, tehnologie și comerț la mare distanță.
    Timp de 1.500 de ani, începând mai devreme de anul 5.000 Î.Chr., ei au lucrat pământul și au construit orașe, unele cu 2.000 de locuințe. Ei au fost meșteri pricepuți în arta bronzului, noua tehnologie a acelui timp. În mormintele lor s-a găsit o varietate impresionantă de ornamente de cap și bijuterii pentru gât și, într-un cimitir, au fost descoperite, ca ansamblu de aur, cele mai vechi artifacte din întreaga lume.

    Uluitoarele desene ale vaselor vorbesc de rafinamentul limbajului vizual al culturii lor... Peste 250 de artifacte muzeale din Bulgaria, Moldova și România sunt expuse pentru prima dată în Statele Unite.
    Doctorul David W. Anthony, profesor de antropologie la colegiul Hartwick din Oneonta, NY, curatorul expoziției:
    "Vechea Europă a fost printre cele mai sofisticate și tehnologic avansate locuri din lume" și a dezvoltat "multe dintre semnele politice, tehnologice și ideologice ale civilizației."...
    La recenzia făcută expoziției, Roger S. Bagnall, director al institutului, a mărturisit că până acum "Foarte mulți arheologi nu auziseră de aceste vechi culturi europene". Admirând ceramicile colorate, Dr. Bagdall, un specialist în arheologia egipteană, a remarcat că, în acel timp, "egiptenii cu siguranță nu făceau vase ca acestea."

    Un catalog al expoziției, publicat de Princeton University Press, este primul compendiu de cercetare în engleză despre descoperirile Vechii Europe... Cartea include eseuri ale experților din Marea Britanie, Franța, Germania, Statele Unite și din țările în a existat acea cultură...

    Pe un vast teritoriu care acum aparține Bulgariei și României, oamenii s-au stabilit în sate cu una sau mai multe case adunate înăuntrul gardurilor. Casele, unele cu două etaje, erau încadrate în lemn, cu pereți în tencuială de argilă și podea din pământ întărit...

    Câteva orașe ale oamenilor din Cucuteni,... o cultură robustă din nordul vechii Europe, au crescut la mai mult de 800 de acri, ceea ce arheologii consideră un spațiu mai mare decât orice altă așezare umană cunoscută în acel timp. Escavații viitoare au rolul de a descoperi dovezi definitive ale palatelor, templelor sau ale clădirilor civice mari...

    Una dintre cele mai cunoscute (figurine) este figura în argilă arsă a uni om care șade, cu umerii aplecați și mâinile la față, ca într-o contemplare. Numit "Gânditorul", această piesă și o figurină feminină au fost găsite într-un cimitir al culturii Hamangia, în România...

    Un set de 21 de figurine feminine mici, așezate în cerc, a fost găsit într-un site aparținând perioadei pre-Cucuteni din nord-estul României...
    "Gânditorul", de exemplu, ești tu sau eu, arheologii și istoricii confruntați cu și perplecși de către o cultură "pierdută" din sud-estul Europei, cultură care a avut o viață adevărată înainte ca un singur cuvânt să fi fost scris și o singură roată mișcată."...
    PS Daca am sa gasesc sursa am sa o indic, dar daca o stie cineva si o posteaza, ii sunt recunoscator.

    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  13. #13
    T.G Avatar
    T.G
    T.G este offline I.E. Bobocel
    Data inscrierii
    mai 2008
    Locatie
    Bucuresti
    Posturi
    409

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    Citat Citat din Ion Furtuna Vezi post
    Este vorba de expoziția deschisă în New York la "Institutul pentru studiul lumii antice" din cadrul Muzeului Universității din Manhattan, New York

    O parte din textul primit de mine:


    PS Daca am sa gasesc sursa am sa o indic, dar daca o stie cineva si o posteaza, ii sunt recunoscator.
    http://www.nytimes.com/2009/12/01/sc...arch.html?_r=1


    http://www.nytimes.com/slideshow/200...RCH_index.html


    http://studiidacologice.com/atitudin...oara%E2%80%9C/

  14. #14
    hai_duc este offline Utilizator Samanta
    Data inscrierii
    noiembrie 2008
    Posturi
    66

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    Citat Citat din gabryna Vezi post
    Iisus , marele inițiat din Dacia

    Iisus și-a desăvârșit formarea spirituală de Fiu a lui Dumnezeu /Zamolxe în Dacia, mai exact pe Vârful Omu și în peștera Ialomicioara..

    Adica Isus a trait pe teritoriile viitoarei Romanii?)
    Fain,fiind alb s-au scos.Oare negrii cred in Isus?ar fi singurul popor care nu il pot plasa pe Isus pe teritoriile lor..


    au si negrii 'partea lor'
    au fost descoperite in africa cele mai vechi unelte, vase etc din lume. acum daca alea sunt cele mai vechi e clar ca dumnezeu a fost negru si ca ei au fost primii..

    asta e un zvon cu iz de adevar in ceea ce priveste doar zvonul.

  15. #15
    savanah Avatar
    savanah este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    mai 2008
    Locatie
    Iasi
    Posturi
    338

    Implicit Re: Ce mai stiti despre daci?

    Citat Citat din hai_duc Vezi post
    un site complet. am petrecut multe ore citind..

    felicitari celor care au adunat asa multa informatie, structurata limpede de inteles.

    http://www.enciclopedia-dacica.ro/

    Da, un site de felicitat! Mai ales ca aprofundeaza si un subiect drag mie, Kogaionon !

Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul

Subiecte Similare

  1. Stiti cine a inventat casatoria?
    De munteanucristian2004 in forum Familia: copii, parinti, bunici
    Replici: 33
    Ultimul post: 10 mai 2009, 19:32
  2. Kosonii, o enigmă a vechilor daci
    De Santamia in forum Istoria Dacilor si Romanilor
    Replici: 5
    Ultimul post: 31 aug 2007, 11:59
  3. Dunărea, punte între daci și celți (Cultul Apelor)
    De Catalin in forum Istoria Dacilor si Romanilor
    Replici: 0
    Ultimul post: 04 iul 2007, 10:25

Reguli postare

  • Nu puteti crea subiecte noi
  • Nu puteti posta replici
  • Nu puteti posta atasamente
  • Nu puteti sa va editati postarile
  •