Rezultate de la 1 la 7 din 7

Subiect: Masajul pe scaun la birou sau masaj asezat

  1. #1
    Catalin este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    1.108

    Implicit Masajul pe scaun la birou sau masaj asezat

    Masajul pe Scaun, Masaj la Birou sau Masaj asezat,

    Pentru cele mai multe dintre persoane, principala sursa de stres este locul de munca. Acesta afecteaza serios capacitatea de munca si eficienta angajatilor implicit si rezultatele firmei.
    Studii efectuate in Statele Unite au aratat ca se pierd miliarde de dolari anual prin scaderea eficientei angajatilor si prin costurile ingrijirii medicale de care au nevoie "victimele" stresului, tensiunii si solicitarii de la locul de munca. Asociatia Americana pentru Masaj Terapeutic a efectuat un studiu in care subiectii beneficiau de 15 minute de masaj chiar la birou, prin comparatie cu un lot de angajati carora li se recomandase sa inchida ochii si sa incerce sa obtina o relaxare mentala intr-un interval similar de timp. Rezultatul a fost net in favoarea celor care beneficiau de masaj. Multe companii au astazi contracte cu firme specializate in masaj pe scaun, de ale caror servicii se pot bucura angajatii in timpul pauzelor.

    Ce este Masajul pe Scaun?
    La masajul pe scaun se foloseste o tehnica folosind elemente, tehnici si metode din Yumeiho, Shiatsu si alte elemente de stretching. Profunzimea cu care se face masajul este bazata pe nevoile individuale ale angajatului, variind de la o apasare ferma, pana la o atingere usoara, pentru cei mai sensibili si in functie de nevoile curente.

    masajul pe scaun la locul de munca nu necesita existenta unui spatiu special dedicat masajului pe scaun, ci poate fi executat oriunde, chiar si direct la biroul angajatului. Terapeutul poate folosi aproape orice scaun obisnuit de birou sau poate veni cu un scaun special.
    Durata unei sedinte standard de*masaj pe scaun este de aproximativ 15-20 minute, avand de fapt durata a unei scurte pauze obisnuite de lucru.
    In timpul masajului, clientul sta pe scaun si ramane imbracat complet, masajul facanduse prin haine. Nu se folosesc creme sau ulei de masaj, masajul facandu-se cu mainile uscate.
    La masajul pe scaun se folosesc preponderent tehnici de masaj care se concentreaza asupra partii superioare a corpului: gat, , umeri, spate, brate, palme si la cerere si zona capilara si faciala.

    Cui, cand si cum se adreseaza masajul pe scaun?

    Masajul pe scaun se adreseaza in special persoanelor care petrec foarte mult timp pe scaun la birou sau au o activitate statica.
    masajul pe scaun poate fi oferit de angajator pentru propriul personal ocazional (cand un angajat este obosit, extenuat sau ca bonus ) sau regulat (saptamanal, bilunar, lunar) in mod constant.
    De asemenea, masajul pe scaun poate fi oferit cu ocazia unor evenimente speciale, ca de ex. lansari de produse, intruniri de afaceri, congrese, expozitii, team building-uri, evenimente sociale (8 Martie, zile de nastere,etc).
    Pentru partenerii de afaceri, poate fi oferit sub forma de cadou.

    Care sunt avantajele pentru angajator a masajului pe scaun?

    Companiile in ziua de astazi stiu ca daca au angajati mai relaxati si mai*sanatosi inseamna cresterea eficientii angajatului. Angajatii care sunt relaxati si sanatosi au o contributie mai buna la productivitatea companiei, ceea ce determina o crestere de profit.
    masajul pe scaun poate fi oferit oricarui angajat, iar rezultatele sunt imediate – angajatii beneficiaza de reducerea stresului si au o satisfactie mai mare in ceea ce priveste munca lor, se simt mai apreciati. Un numar din ce in ce mai mare de companii furnizeaza astazi masajul pe scaun ca parte din pachetul lor salarial. Masajul pe scaun devine una dintre cele mai rapide cresteri a beneficiilor pachetului salarial pe care o companie le furnizeaza angajatilor. Este sigura, la indemana, efectiva din punctul de vedere al costului si este un program ce ajuta la ridicarea moralului angajatilor si care ofera in acelasi timp valoroase beneficii asupra sanatatii acestora.
    Printre beneficiile esentiale ale masajului pe scaun sunt cuprinse:

    Cresc performanta si productivitatea angajatului.

    Reduc efectele adverse asociate cu sarcini de munca repetitive si desfasurate in pozitii sezande prelungite.

    - Sunt benefice pentru o gama larga de angajati.
    - Arata anagajatului ca angajatorului ii pasa.
    - Imbunatatesc perceptia angajatului asupra locului de munca.
    - Intaresc loialitatea angajatului.
    - Elibereaza tensiunea si relaxeaza muschii obositi.
    - Energizeaza angajatii si ii motiveaza sa se reintoarca la lucru.
    - Nu necesita investitii si nici costuri cu angajati suplimentari.
    - Reduce absenteismul angajatilor din motive de sanatate.


    Avantajele pentru angajat a masajului pe scaun

    - Reducerea durerilor si tensiunilor din muschi.
    - Reducerea stresului mental, fizic si emotional.
    - Prevenirea si reducerea accidentelor cauzate de intinderile musculare.
    - Imbunatatirea respiratiei si circulatiei.
    - Cresterea concentrarii si al atentiei.
    - Cresterea energiei si diminuarea oboselii.
    - Imbunatateste functionarea sistemului imunitar.
    - Reduce nivelul anxietatii, redand tonusul psihic.
    - Imbunatatirea tonusului muscular si al usurintei miscarilor.
    - Imbunatatirea starii generale de bine
    - Va produce caldura, invigorare si placere;
    - Inlatura oboseala, da o senzatie de confort;
    - Va face senin si vioi – mintea sanatoasa gaseste loc in corpul sanatos.

    Masajul asezat numit si masaj pe scaun sau masaj la birou iar in engleza massage on site sau on site seated massage sau office massage este un serviciu aparut nou in Romania, adus de firmele din occident, care ofera acest tip de serviciu pentru proprii angajati.
    Firma Santamia ofera acest tip de serviciu si daca va intereseaza si doriti acest tip de servicii va rugam sa ne contactati

  2. #2
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit

    Exercitii de Shiatsu si stretching pentru cap

    Acest grupaj de exercitii este extrem de util in cazul durerilor de cap, migrenelor, parului insuficient hranit, pierderilor de memorie, insomniei, alopeciei (caderea parului) si cefaleei.
    Atentie: Fiecare miscare se repeta de trei ori. Este o regula esentiala, la fel ca si respectarea succesiunii dreapta-stanga.
    1. Pe crestetul capului, de-a lungul liniei de la frunte spre ceafa, se imagineaza sase puncte, pe care se exercita presiune, cu degetele aratator, mijlociu si inelar de la fiecare mana. Se porneste dinspre frunte spre ceafa, apasandu-se timp de trei secunde pe fiecare punct, perpendicular pe suprafata capului.

    2. Cu degetele asezate in acelasi mod, apasa pe ceafa, in acea mica depresiune de la baza craniului. Exercita presiune timp de trei secunde.

    3. Cu palmele asezate pe crestetul capului si cu degetele intrepatrunse, misca pielea dinspre frunte spre ceafa de trei ori, apoi dreapta-stanga. In continuare, cu palmele pe ceafa si cu degetele asezate la fel, executa miscari cu tot cu scalp, in sens orizontal si vertical. Pe parcursul exercitiului se exercita si o usoara presiune, iar durata unei deplasari este de o secunda.

    4. Du degetele ambelor maini la radacina parului, apasa usor si apoi trage in sus suvitele de par, deplasand mainile din loc in loc, pe toata suprafata capului. Continua sa-ti "smulgi" ritmic parul, timp de doua-trei min., apoi ravaseste-l si aplica scurte miscari de vibratie si frictiune pe intreg scalpul.

    Shiatsu si stretching pentru fata

    Aceste exercitii imbunatatesc capacitatea de concentrare, invioreaza ochii, inlaturand oboseala si regland vederea suprasolicitata de cititul la lumina artificiala si de lucrul la calculator. De asemenea, in completare, incearca, din cand in cand, sa iti fixezi privirea, timp de un minut, pe un obiect situat la mare departare.
    1. Apasa simultan, cu degetele aratator, mijlociu si inelar de la ambele maini, sase puncte situate vertical pe frunte. Preseaza cate trei secunde pentru fiecare exercitiu. Repeta miscarile pentru trei puncte situate pe o linie orizontala deasupra fiecarei sprancene, tot cate trei secunde.

    2. Cu buricele degetelor asezate pe frunte, ca in prima parte a exercitiului precedent, exercita presiune, alunecand in lateral, spre linia parului. Ramai asa zece secunde, relaxeaza degetele si repeta de trei ori. In acelasi mod, "netezeste" fruntea pe orizontala, spre tample.

    sursa www.avantaje.ro
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  3. #3
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit

    Te dor bratele?

    Foarte eficiente pentru "crampa scriitorului" - dureri in articulatiile cotului si cele ale mainii, amorteli ale mainilor - aceste exercitii se vor incheia cu o "impingere a tavanului", care consta in ridicarea bratelor deasupra capului, cu palmele in sus si degetele intrepatrunse, si incercarea de a te intinde cat mai mult in sus, timp de zece secunde, relaxand restul corpului.
    Prinde cotul drept cu mana stanga si trage in jos; mentine tractiunea timp de cinci secunde si revino la normal. Repeta miscarea si pentru cotul stang.
    Intinde bratul drept cu palma in sus, prinde cu mana stanga antebratul, chiar la baza pumnului (degetul mare pe dosul antebratului si celelalte deasupra), si trage inainte, cu o usoara inclinare in jos. Mentine pozitia 10 secunde, apoi relaxeaza treptat.
    Intrepatrunde degetele de la ambele maini si strange-le; intinde bratele inainte si, din articulatia mainii, roteste pumnii in sensul acelor de ceasornic, timp de cinci secunde. Toate aceste exercitii se efectueaza mai intai pentru partea dreapta sau spre dreapta, de trei ori, apoi pentru partea stanga sau spre stanga, tot de trei ori.
    Intinde antebratul drept cu palma orientata in jos, cu degetul mare de la mana stanga in palma dreapta si cu celelalte degete pe dosul mainii drepte, ca sprijin. Indoaie mana dreapta complet spre interior, intinzand muschii extensori, si mentine 10 secunde. Tot cu ajutorul mainii stangi, indoaie palma dreapta si in sens invers, schimband pozitia degetelor.

    Iti simti coloana intepenita?

    Sunt exercitii simple, care ajuta la "dezmortirea" coloanei vertebrale, inactiva dupa mentinerea prelungita a unei pozitii incomode pe scaun, la birou.
    Stand pe scaun, asaza degetele pe regiunea abdominala inferioara si apasa, in timp ce apleci trunchiul, oblic, inainte. Ramai asa zece secunde, apoi revino intr-o pozitie comoda; repeta de trei ori.
    Asezata pe scaun, la birou, du mainile ca si cum le-ai pune in solduri, dar ridica palmele cat mai sus pe coaste. Impinge cu degetele mari in spate, scotand pieptul in fata printr-o miscare de extensie a corpului. Revino si repeta de trei ori. Poti efectua si inclinari laterale, lente, incepand spre stanga.
    Stand pe un scaun, rasuceste trunchiul spre stanga pana cand ajungi cu fata la spatar si il poti apuca cu ambele maini. Mentine pozitia zece secunde, revino si rasuceste-te spre dreapta.
    Acest exercitiu il poti efectua si in picioare, asezandu-te cu spatele la spatarul unui scaun sau la perete. In acest ultim caz, prin rotire, vei lipi ambele palme pe perete, mai sus de umeri.

    Sursa www.avantaje.ro
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  4. #4
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit

    Ti-au amortit picioarele?

    Exercitiile propuse urmaresc prevenirea aparitiei varicelor si ameliorarea proastei circulatii in membrele inferioare, consecinte ale unor perioade lungi de stat pe scaun, ale sedentarismului si, mai ales, ale pozitiei "picior peste picior".
    Asezata la birou, incearca sa efectuezi din glezne miscari varf-calcai, ca un "joc de glezne", de 10-15 ori, in trei-patru reprize pe zi.
    Intinde genunchiul drept sub birou si misca laba piciorului spre fata, spre spate, apoi spre partile laterale. Dupa aceea, procedeaza la fel si cu piciorul stang, repetand reprizele de patru-cinci ori pe zi.
    Scoate calcaiele din pantofi si, in interiorul lor, misca degetele ca si cum ai aduna ceva cu ele - dinspre varful pantofului spre adancitura talpii. Da din degete si apoi apasa puternic, cate trei secunde, cu varful fiecaruia, incepand de la degetul mare.
    In cazul unui carcel la gamba - rezultat al oboselii sau al circulatiei proaste - stai linistita si tine piciorul in fata. Prinde gamba intre degetul mare si celelalte degete, in spatele genunchiului, putin mai jos; incearca sa intinzi muschiul dureros, tragand in sus de laba piciorului.
    Pentru redarea elasticitatii, relaxeaza muschiul scuturand gamba. Acest remediu simplu se poate completa, daca spatiul o permite, cu 10-20 sarituri lejere pe varfuri, cu corpul relaxat.
    Langa un perete, pune o caramida sau ceva asemanator, pe care sa poti sta fara sa iti pierzi echilibrul. Sprijina-te cu ambele maini de perete, stai pe marginea caramizii cu degetele picioarelor suspendate si flexeaza-le puternic in jos, mentinandu-ti echilibrul. Ramai asa zece secunde, apoi schimba pozitia, intorcandu-te cu calcaiele in afara caramizii, si efectueaza o coborare a acestora, flexand puternic laba piciorului. Repeta ambele exercitii de trei ori. Se mai pot executa si pe prima treapta de jos a unei scari cu balustrada.
    Daca biroul o permite, in loc de "picior peste picior", incearca sa adopti urmatoarea pozitie: genunchii usor departati, gleznele incrucisate si muchia din exterior a talpii asezata pe sol. Nu este estetica, dar este extrem de utila pentru imbunatatirea circulatiei venoase.

    sursa www.avantaje.ro
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  5. #5
    Santamia este offline I.E. Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    362

    Implicit

    Un articol din ziarul cotidianul spune ceva mai multe despre masajul asezat sau masajul pe scaun la birou.
    Articolul il gasiti aici http://www.cotidianul.ro/index.php?i...ash=f03e6a0fe1

    Alt articol aici
    http://www.jurnalul.ro/articol_39558..._de_cafea.html

    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    - Salon de masaj si Scoala de masaj

  6. #6
    Catalin este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    1.108

    Implicit

    Interviu cu Tonz Neuman - Inventatorul masajului asezat

    sursa http://www.fitform.ro

    F&F: Esti originar din SUA, cum se face ca ai devenit european ?

    TN: Am venit in Europa cu ajutorul... unei decizii pe care am luat-o intr-o dimineata. Da, chiar asa a fost! Cu toate ca aveam o clientela nemaipomenita (a se citi si numeroasa!) in SUA si cum eu sunt genul de persoana care mai degraba creeaza decat mentine, am luat, din senin hotararea de a ma muta la Zermatt, un orasel dragut din Alpii elvetieni. Mai bine mai devreme decat mai tarziu, nu ?

    F&F: Vorbeste-mi despre tehnica ta de masaj – masajul in pozitia asezat (si as completa, si imbracat!) – poate inedita pentru cititorii nostri. De unde isi trage originile, daca se bazeaza pe metode traditionale sau nu...

    TN: Tehnicile mele de masaj se bazeaza pe arta traditionala japoneza de acupresiune – Amma – arta care dateaza de acum 1300 de ani. Dar...”ambalajul”, promovarea acestei tehnici este ceva mai noua si „dateaza” din America anilor 80.

    F&F: Prezinta-mi, te rog, etapele masajului asezat.


    TN: Masajul este prezentat sub forma unei kata - - o etapa foarte precisa de acupresiune, realizata fara a se inlatura vestimentatiei. Acest demers acopera toata zona spatelui, soldurilor, gatului, bratelor, palmelor, capului - practic sunt 23 de tehnici japoneze care stimuleaza 400 de puncte de presiune, intr-o anume ritmicitate, timp de 15 minute. Pentru cei care sunt interesati sa ma vada lucrand, Les Nouvelles Esthetiques Franta a realizat un format video in care este prezentat acest tip de masaj si care se poate vedea, respectiv, comanda din colectiile F&F, pe internet.

    F&F: Masajul asezat poate fi aplicat oricarei persoane, indiferent de varsta?

    TN: Absolut: de la 7 la 75 de ani! Fara probleme !

    F&F: Este oare masajul asezat o tehnica manuala care este mai potrivit persoanelor extrem de ocupate si care au o activitate de birou?
    TN: Aceasta kata a fost creata special pentru a aduce masajul mai aproape de cei care lucreaza foarte mult la birou.

    F&F: Care sunt avantajele masajului asezat, prin comparatie cu masajul alungit ?

    TN: Este o kata foarte bine studiata: pentru a fi cat mai relaxanta, dar si dinamica - pentru ca persoana respectiva sa isi poata relua imediat activitatea.

    Masajul asezat se adapteaza foarte usor, indiferent de loc, important este ca atingerea sa se faca intr-un context optim, atat din punct de vedere psihologic, economic si temporal. |ntr-o anume masura, latura de „lux” a masajului dispare. Fix 15 minute - in loc de 60, in conditii mai mult decat onorabile, imbracat !

    F&F: Inainte de toate, Tony, tu esti un extraordinar formator, dincolo de a fi un masoterapeut recunoscut international. Cam la ce cifra ai ajuns in ceea ce-i priveste pe ucenicii tai ?

    TN: Pana in momentul de fata am instruit 8.000 de elevi.

    F&F: Ce ai descoperit sustinand acest curs, pentru prima data, la Bucuresti ?

    TN: Sunt incantat de acest prim curs pe care l-am sustinut aici, am gasit oameni deosebiti atat in echipa Life Art – care s-a ocupat de organizarea cursului – cat si printre participanti. Cu totii au fost foarte entuziasti si motivati. In aceasta etapa am invatat tehnicile, urmand ca in toamna sa ma intorc pentru a sustine un al doilea curs tehnic si pentru a-i examina pe elevii mei din prima grupa. Cat timp eu nu voi fi in Romania, ei trebuie sa isi continue practica si documentarea: au de facut 100 de sedinte de masaj asezat fiecare in parte. Una dintre zilele de curs va fi dedicata marketingului masajului asezat, pentru a-i invata de maseuri „Cum sa-si traiasca cu pasiune...pasiunea”.

    F&F: E o idee nemaipomenita. Stiu ca tu obisnuiesti sa tii cursuri de marketing pentru profesionistii din domeniul esteticii. Poate si trebuie sa fie masoterapeutul si un bun om de afaceri?

    TN: A face arta presupune sa fii artist. Sa traiesti arta este, de asemenea, o arta! |n realitate, un maseur este nevoit sa...poarte „doua palarii” daca vrea sa traiasca din aceasta meserie. O palarie pentru el ca maseur si o alta ca om de afaceri. Daca nu cumva chiar sa le puna pe-amandoua o data, dar atunci trebuie sa se tina bine si sa lucreze ...cu mult spor !

    Va fi obligat sa munceasca enorm: o data pentru ca va fi nevoit sa-si promoveze tehnica de lucru, sa se faca cunoscut publicului si sa mai castige si bani din ceea ce trebuie sa fie pentru el o meserie adevarata! Am cunoscut, din pacate, o multime de maseuri fara chemare! Eu unul ma straduiesc sa le ofer elevilor mei tot ceea ce le-ar putea fi necesar in activitatea lor viitoare, astfel incat practicarea acestei meserii sa devina o placere, dincolo de efortul depus! Atentie insa! Aceasta nu trebuie sa se faca insa cu orice pret! Dupa cum spuneam eu incerc sa ii invat cum sa faca o meserie onesta si rentabila, daca se poate! De cele mai multe ori, nici maseurii nu pot fi cu totii niste modele exemplare, si in meserie si in business! Un maseur invata poate 36 de tehnici de masaj, dar nu invata aproape nimic din ceea ce i-ar putea folosi punct de vedere comercial! Imediat ce obtin diploma de maseur, multi uita sa mai fie ei insisi si incep sa copieze de la colegii lor, pentru a avea clienti. Nu este cea mai buna solutie! Trebuie sa isi caute drumul lor !

    F&F: Care sunt realizarile cu care va mandriti? Pana in acest moment, bineinteles !

    TN: Ma mandresc cu faptul ca aceasta kata, ca si cursul de marketing pe care le sustin se bucura de succes peste tot in lume. Si aici, la Bucuresti sunt enorm de multe lucruri de facut. Sunt absolut convins ca acest tip de masaj, masajul asezat va revolutiona piata de aici.

  7. #7
    mihaelaenache este offline Utilizator Samanta
    Data inscrierii
    ianuarie 2013
    Posturi
    2

    Implicit Raspuns Masajul pe scaun la birou sau masaj asezat

    Am incercat si eu cateva dintre exercitiile prezentate de catre dvs, am probleme cu coloana de la scaun si nici nu am timp suficient pentru a face exercitii, cele pentru cap sunt foarte bune

Subiecte Similare

  1. kinetoterapia nu inseamna masaj
    De sandric56 in forum Masajul
    Replici: 18
    Ultimul post: 17 iul 2010, 10:06
  2. Curs de masaj special Yumeiho
    De lovelife in forum Masajul
    Replici: 1
    Ultimul post: 08 dec 2008, 11:19
  3. Cursuri calificare masaj si reflexoterapie
    De lovelife in forum BURSA: Vanzari, cumparari, promotii, reclame
    Replici: 4
    Ultimul post: 16 iul 2008, 15:05
  4. Curs de masaj special Yumeiho
    De lovelife in forum BURSA: Vanzari, cumparari, promotii, reclame
    Replici: 0
    Ultimul post: 29 ian 2008, 09:47
  5. kinetoterapia nu inseamna masaj
    De sandric56 in forum Medicina clasica
    Replici: 0
    Ultimul post: 18 dec 2007, 15:26

Reguli postare

  • Nu puteti crea subiecte noi
  • Nu puteti posta replici
  • Nu puteti posta atasamente
  • Nu puteti sa va editati postarile
  •