Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul
Rezultate de la 1 la 15 din 20

Subiect: Apocrife

  1. #1
    cris este offline Utilizator De'al casei
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    2.533

    Implicit Apocrife

    "Evanghelia lui Toma " -colectie de "spuse " -logoi atribuite lui Isus document scris intre sec 3-5 dupa Christos ,posibil copie dupa document mai vechi .
    Document redactat in dialectul copt numit sahidica,aproape intact .
    Titlul documentului apare la sfarsit " peuaggelion pkata Thomas "
    Numele Thomas pare sa fie de traditie orientala.
    In greaca apare in alte scrieri ca Iuda Tauma sau Iuda Toma (Ioudas ho kai Thomas),si este vorba de Iuda numit geamanul in spirit dupa Hristos.
    In faptele lui Toma apare in acesti termeni :
    " Geaman al lui Hristos ,apostol al Celui Inalt si co-initiat in cuvantul(invatatura ) ascuns al lui Hristos ,tu care ai primit cuvintele sale tainice (sau ,in siriaca ,misterele Fiului Domnului)"
    Gasim aici un initiat in "musteria apokrupha " -misterii tainice.
    Acest text aduce cu Pirkei avot a iudaicilor sau cu Kephalaia maniheeana .
    Acest text este axat in primul rand pe cunoasterea Imparatiei : cunoastere launtrica si exterioara deopotriva.
    Cine nu se cunoaste pe sine este in mare lipsa ( ptokheia) ,tradus si "in mare saracie" ,sau "deficienta".
    Cunoasterea de sine ,a "interiorului templului" deschide Imparatia lui D-zeu sau Plenitudinea Imparatiei,care este plenitudinea Fiintei ,plenitudinea insasi -Pleroma.
    Cunoasterea de sine ca fiinta este unire cu Fiinta primara,cauzala ,divina.
    Unirea sine-divin arata calea spre Omul Desavarsit (teleios anthropos),omul nou in realitatea primordiala.
    Intrarea in Imparatie are loc dupa ce dualitatea a fost transformata in unitate si nu se mai face distinctie intre ceea ce este numit Yin si yang.
    Acest aspect apare bine transpus in: "ei sunt eu si eu sunt ei ,eu sunt ei si ei sunt eu"- transcederea granitelor false si unirea cu intregul ,identificarea cu aproapele este doar un aspect.
    Spusele misterioase din acest document sunt incununate de : " Si El a spus: cel ce va deslusi hermeneutica acestor cuvinte nu va gusta moartea"
    Transformarea spirituala a dualitatii duce la un om nou numit de altii gnostic ,dar termenul este Monah (monakhos-unic) .
    Un Monah este un om al spiritului care traieste in lume dar nu este in ea.
    Transcederea uitarii ,orbirii,ignorantei ,inconstientei (anoia,agnoia,agnosia) are loc printr-un proces de unificare numit metanoia ,unde sinele (epistrophe) isi reaminteste originea ,puritatea,inocenta(hupomnesis).
    Monahii ,Spiritualii(pneumaticii) care sunt unul in aceasta unire se unesc cu Hristos,devin una cu El.Acestia mai sunt numiti si alesi .
    Vasele cu apa nu mai sunt suficiente.
    Duceti-ne direct la izvor!

  2. #2
    cris este offline Utilizator De'al casei
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    2.533

    Implicit Re: Apocrife

    In "spusa" 19 , apar elemente regasite in psaltirea copta si intr-un tratat dogmatic chinez numit Chavannes-Pelliot:
    " Fericit este acela care era inainte de a fi fost.
    ...Aveti cinci copaci in paradis ,ce nu se clintesc nici vara ,nici iarna ,si ale caror frunze nu cad .Acela care ii va cunoaste ,nu va gusta moartea" .

    Acesti cinci copaci duc cu gandul si la parabola celor cinci fecioare intelepte ,sau la cele cinci daruri ale Sf Duh sau cele cinci parti ale sufletului.
    Pasajul chinez privind cei cinci copaci : gandirea,sentimentul,reflectia ,intelectul ,ratiunea a fost alaturat si el la Kephalaia copta consacrata transformarii Omului Vechi in Omul Nou prin lucrarea realizata de insasi lumina(nous) ,de insusi cel Trimis ,Mesagerul(presbeutes)
    Este vorba de o regenerare spirituala .Metamorfoza.
    Cei cinci copaci ai cunosterii insumeaza copacul vietii (zoe).
    Aceasta cunoastere de sine implica a fi cunoscuti de D-zeu.

    Texte preluate dupa Evanghelia dupa Toma,Henri-Charles Puech.

    Interesant ar fi de aflat ce se poate intelege prin paradis -cuvant de origine persana (pardes) si care nu este sinonim cu eden sau edina (edinu-campie).
    Probabil este o stare initiala ,de suflet pur.
    Vasele cu apa nu mai sunt suficiente.
    Duceti-ne direct la izvor!

  3. #3
    cris este offline Utilizator De'al casei
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    2.533

    Implicit Re: Apocrife

    Spusa 18 :
    "Ucenicii spusera lui Isus : spune-ne cum va fi sfarsitul nostru (telos-hae).
    Isus a spus : ati cunoscut asadar inceputul (arche) ca sa cautati sfarsitul?Caci acolo unde este inceputul ,acolo va fi si sfarsitul.Fericit este acela care va sta la inceput caci va cunoaste sfarsitul si nu va gusta moartea "

    Interesant acest pasaj cu trimitere la Alpha si Omega ( arche si telos) care sunt una in Eternul Plenitudinii (aion pleroma) care preexista lumii(kosmos).

    Spusa 84: "cand vedeti asemanarea (eine-sau gr morphe,idea),voi va bucurati .Dar cand vedeti chipurile (eikon) ,facute inaintea voastra ,care nu pier si nu se vadesc,ce mare va fi mahnirea pe care o veti indura!"

    Interesanta trimitere la "chipul si asemanarea" .Chipul (ikon) este "icoana" preexistenta pura ,iar asemanarea este temporala,morfica,in corp.
    Chipul ,icoana este preexistenta de lumina a omului ,anterioara personajului pe care il imbraca in carne.Metaforic, "asemanarea" devine prin transfigurare ceea ce a fost ,chip ,icoana vie .

    In "faptele lui Ioan",Ioan refuza sa se recunoasca intr-un portret facut de un devot,Lycomede.El comenteaza : la fel de adevarat precum viu este Domnul Isus ,aceasta imagine imi seamana.Totusi nu mie,o ,copilul meu,ci aparentei mele trupesti" .
    Opera lui Lycomedes este "imaginea moarta a unui mort".
    In "faptele lui Andrei" ,Andrei ii spune ucenicei sale Maximilla : " tu ai vazut chipul tau in fiinta ta,in esenta ta"
    Vasele cu apa nu mai sunt suficiente.
    Duceti-ne direct la izvor!

  4. #4
    Claudiu Avatar
    Claudiu este offline Servus Domini Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Posturi
    297

    Implicit Re: Apocrife

    Citat Citat din cris Vezi post

    Interesant ar fi de aflat ce se poate intelege prin paradis -cuvant de origine persana (pardes) si care nu este sinonim cu eden sau edina (edinu-campie).
    Probabil este o stare initiala ,de suflet pur.
    Cred ca aici am gasit o explicatie foarte pertinenta din punct de vedere etimologic.
    http://www.balashon.com/2007/12/pard...-paradise.html

    Steinberg's entry for pardes mentions that it was used to translate the word אשל (Bereshit 21:33) into Aramaic in the Targum Yerushalmi, as described in Sotah 10a. The meaning there is "an orchard with many types of fruits." Steinsaltz there writes that the word developed from specifically a pomegranate orchard (see Ibn Ezra on Kohelet 2:5, where he says that a gan has many types of trees, and a pardes has only one type), to an orchard of many types of trees (Vayikra Rabba 13), and finally an orchard where people would go to relax and play in. This last sense would seem to be the esoteric one that Klein mentioned above, as in the famous Talmudic statement "Four entered pardes" (Chagiga 14b.)

    However, the Jewish Encylopedia has a slightly different understanding of pardes in that context:

    The word pardes is used metaphorically for the veil surrounding the mystic philosophy (Hag. 14b), but not as a synonym for the Garden of Eden or paradise to identify a blissful heavenly abode for the righteous after death. The popular conception of paradise is expressedby the term "Gan 'Eden," in contradistinction to "Gehinnom" = "hell."

    In esenta (caci nu am timp sa traduc tot), paradisul este o gradina care are un singur tip de pomi pe cand gradina (eden) are mai multi. In Enciclopedia evreiasca, "pardes" este folosit in sens metaforic pentru valul care inconjoara filosofia mistica dar nu ca si sinonim pentru Gradina Edenului. Conceptia populara a conceptului de paradis este exprimata prin termenul Gan Eden ca antonim al lui Gehinnom=iad.
    Dumnezeu este Iubire!

    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.


    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  5. #5
    cris este offline Utilizator De'al casei
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    2.533

    Implicit Re: Apocrife

    Interesant site-ul,nu-i nevoie sa traduci.Nu stiam de termenul din zend avesta ce asemanator este.
    Limbile semitice au radacini comune in limba veche sumeriana invatata de la "zei " si coincide si edenul cu edinu -campie plana ,gradina -si coincide si scopul creatiei omului -sa lucreze gradina si s-o pazeasca.
    Termenul de paradis ,vag imi aminteam si eu ca ar fi o gradina inconjurata de un gard.
    Ge hinom este o vale unde se aruncau gunoaie ,metaforic iad .

    Multam ptr link,voi mai cerceta si eu.

    Si ps: ptr mine e destul de clar ca si-au pierdut sensul aproape toate cuvintele si ca azi inseamna altceva.
    Vasele cu apa nu mai sunt suficiente.
    Duceti-ne direct la izvor!

  6. #6
    Claudiu Avatar
    Claudiu este offline Servus Domini Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Posturi
    297

    Implicit Re: Apocrife

    Nu si-au pierdut sensul neaparat ci a fost "deviat"...oricum studiul etimologic ne ajuta enorm la intelegerea conceptelor asa cum au fost ele prima data emise la momentul respectiv (cu condita ca sa cunoastem si imprejurarile istorice concrete pentru conformare)
    Dumnezeu este Iubire!

    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.


    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  7. #7
    cris este offline Utilizator De'al casei
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    2.533

    Implicit Re: Apocrife

    Intr-adevar ,asa e ,fara un pic de cunostinte etimologice e cam varza totul
    Vasele cu apa nu mai sunt suficiente.
    Duceti-ne direct la izvor!

  8. #8
    cris este offline Utilizator De'al casei
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    2.533

    Implicit Re: Apocrife

    Citat Citat din Claudiu Vezi post
    Nu si-au pierdut sensul neaparat ci a fost "deviat"...oricum studiul etimologic ne ajuta enorm la intelegerea conceptelor asa cum au fost ele prima data emise la momentul respectiv (cu condita ca sa cunoastem si imprejurarile istorice concrete pentru conformare)
    Imprejurarile istorice concrete sunt greu de gasit .Totusi,cartea de mai sus pe care am cumparat-o de curand si n-am terminat-o lumineaza un pic hatisul istoric.Poate cei care au colaborat la carte nu au prins sensul spiritual ,dar sensurile etimologice sunt bine descrise ,am observat ca au stat la o fraza si un an ,e mult, si efortul lor merita respect.
    Vasele cu apa nu mai sunt suficiente.
    Duceti-ne direct la izvor!

  9. #9
    cris este offline Utilizator De'al casei
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    2.533

    Implicit Re: Apocrife

    Monahii (monakhoi) sau Alesii (elektoi) sunt acele persoane ,entitati sau spirite cum descrie apocalipsa " alese din orice neam ,din orice limba ,din orice semintie",sunt entitati rare ,opuse ideii de " gloata" (pollos),simpli credinciosi ,oameni obisnuiti.

    Privind "eu-l " ,ar trebui subliniat ca in apocrife eu-l este esential,permanent dar manifestat in corp partial,ca o imagine sau "reflectare" .
    Aceasta formulare a eu-lui se regaseste in gandirea maniheeana ,gnostica ,mistica a antichitatii.
    Valentinienii asimilau eu-l cu un inger din care doar o bucata se regaseste in corp,corpul fiind considerat mort(nekroi).Astfel,eu-l regasit in corp este aspectul feminin,pasiv al eu-lui activ care este aspect masculin .
    Cele doua aspecte formeaza "nunta mistica",restaurarea ,renasterea(anastasis).Omul pamantean este urmat de eu-l sau ,ingerul sau.
    Acest aspect probabil ca este regasit in traditia ca fiecare om este urmat de un inger in viata sa pamanteana.

    In cantecul perlei ("faptele lui Toma"),eroul "fiul regilor",Spiritualul,Stiutorul,coboara in Egipt ( in lumea de jos -in corp),intr-o lume straina ptr a-si cuceri sufletul ,sau o parte din el ,simbolizat de o perla pazita de un sarpe ( drakon).
    Dupa ce a pus mana pe perla,se dezbraca de vesmantul ,tunica corpului pe care o imbracase ptr a nu se deosebi de restul oamenilor,si porneste spre patria sa celesta.
    Brusc,zareste venind catre el si purtat de doi trezorieri ,"vesmantul" sau de lumina din vremea copilariei sale .Printul se recunoaste deindata in el,ca intr-o "oglinda" si capata constienta ca el si vesmantul de lumina sunt unul singur.El se contopeste cu "imaginea"sa ,care nu e un simplu vesmant,e viu si animat ,strabatut de "miscari ale cunoasterii" .
    Apoi eroul invesmantat cucereste imparataia tatalui.
    La Tatian se regaseste o teorie asemenea ,mantuirea sufletului prin duh,restabilirea omului in starea primara si desavarsita de suzugia sau syzygy-sfant( in NT) ,unirea lui psukhe(sufletul) cu pneuma(spiritul divin)
    Acest vesmant mai este regasit si ca "haina de slava","vesmant de lumina".
    maniheenii mentioneaza "infatisarea de lumina" pe care alesii o poarta(si care vine sub forma unei fecioare).
    Eshatologia iraniana mentioneaza ca ,la 3 zile dupa moarte ,sufletul vede venind in intampinarea sa ,sub aparenta unei fecioare eu-l sau transcendent, intruchiparea credintei si faptelor sale bune.
    Fecioara marturiseste ca este chiar imaginea defunctului,infrumusetata de faptele sale.
    Aceste mentiuni se regasesc in: mandeism,maniheism,gnoza crestina,gnoza pagana,catharismul medieval,faptele apocrife ale apostolilor,religiile de misterii ,iudaism,crestinismul vechi,apocaliptica iudaica tarzie(cartea secretelor lui Enoch si Inaltarea lui Isaia),precum si in alchimie .
    Ultima editare de cris : 21 iul 2008 la 23:12
    Vasele cu apa nu mai sunt suficiente.
    Duceti-ne direct la izvor!

  10. #10
    cris este offline Utilizator De'al casei
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    2.533

    Implicit Re: Apocrife

    Interesant,in odele lui Solomon ,apare "viziunea de noi insine" ,"cunoasterea chipurilor noastre" in "oglinda noastra" ,izbavirea dobandita odata ce se imbraca "infatisarea unei fiinte noi" .
    Dmuta(siriaca) din odele lui Solomon se regaseste in scrierile mandeene ca si "contrapartea ", "replica ideala","arhetipul mistic" .
    Dmuta actioneaza ca o constiinta sau inger pazitor al persoanei ce-i este asociata .
    Zoroastrienii mentioneaza acelasi raport analog intre Fravasi si urvan ,unde dmuta si fravasi sunt corespondente.
    In Ginza ,cartea3 ,imnul 31:
    " Eu vin la intalnirea cu chipul meu,
    si chipul meu vine la intalnirea cu mine .
    El imi vorbeste dragastos si ma imbratiseaza ,
    la intoarcerea mea din captivitate" .
    Aceste analogii cu intalnirea cu "chipul analog" se regasesc in spusa 88 :
    "ingerii si profetii se vor indrepta catre voi si va vor da ce este al vostru..."
    Inger -aggelos in gr sau mal ' ak in ebr desemneaza un vestitor si nu este diferit de termenul apostolos.
    Si in ev dupa Matei ,in cap 16,vers 25-28 apare o situatie de acest fel
    "ce va da omul in schimb ptr al sau "psukhe "(suflet) ?
    "caci cine isi va pierde sufletul ptr mine il va afla" .
    Cine va face ce spune Isus va afla vesmantul de lumina.
    Astfel , sufletul va da "ingerului sau " faptele sale bune iar ingerul(sau apostolul) ii va inapoi puritatea luminoasa a vesmantului de lumina.
    Acesta se pare ca este simbolismul trimiterii ingerilor sau apostolilor sau ucenicilor.
    Vasele cu apa nu mai sunt suficiente.
    Duceti-ne direct la izvor!

  11. #11
    cris este offline Utilizator De'al casei
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    2.533

    Implicit Re: Apocrife

    Pe langa geneza unde apare "chipul si asemanarea" ,acest aspect se regaseste si in kabala si in teozofia iudaica ,unde se regaseste tema reintalnirii cu chipul ( selem) ,un fel de arhetip,dublu personal natura perfecta ,a "dreptului "sau "initiatului".
    Se poate urmari legatura acestui chip pana la zohar ,prin "cartea consolarii" iudeo-araba.
    Studiind "comentariul la Ioan" al lui Origen,privind episodul discutiei lui Isus cu samariteanca ,acesta adopta interpretarea lui Heracleon privind "casatoria spirituala" (pneumatikos gamos),unde ingerii sau apostolii sunt chipurile trimise "fiecare la sufletul ce este al sau" .
    Astfel,cum trimisul (ingerul) vine ptr a aduna si culege si a strange la sine sufletul ajuns la maturitate(plenitudine),astfel si spiritualul primeste de la inger plenitudinea fiintei sale.
    In biblia canonizata apar niste referinte obscure despre "ridicarea coarnelor de mantuire" ,faptele si intregul pe care un suflet le ridica (probabil le oglindeste) in astral.(in chipul din astral,conform cu cele de mai sus,zic eu)
    Ultima editare de cris : 22 iul 2008 la 00:20
    Vasele cu apa nu mai sunt suficiente.
    Duceti-ne direct la izvor!

  12. #12
    cris este offline Utilizator De'al casei
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    2.533

    Implicit Re: Apocrife

    Spusa 100 :
    " Ii aratara lui Isus o moneda de aur ,zicandu-i: Oamenii cezarului cer de la noi tribut .El le-a spus : dati cezarului ce e al cezarului ,lui D-zeu ce este al lui D-zeu si dati-mi mie ce este al meu "

    O interpretare interesanta din care se inspira Clement este data in" Extrasele lui Theodot".
    Astfel cezarul este "ho proskairos arkhon" este arhontele temporar (demiurgul-cred ca ar trebui sa adug poate cineva nu stie ,demiurgul este Yahweh sau Elohim) dar preluat de Clement ca satan,caruia ii apartine omul vechi demiurgic -material,trupesc ,temporal si pamantean,iar omul nou sa se raporteze la D-zeu cel spiritual,etern.
    "Dati-mi mie ce este al meu" probabil se refera la regasirea,reinnoirea spirituala.
    Aceasta spusa este corelata si cu :
    "celui ce are in mana sa ,i se va mai da ,iar celui ce nu are ,chiar si putinul pe care il are i se va lua " - arata diferenta dintre faptele bune nepieritoare (pe care le are in mana ) si pierderea putinului ,a materiei.
    In spusa 70 : "cand veti produce(zamisli) aceasta in voi ,ceea ce aveti (aceasta) va va mantui.daca nu aveti aceasta in voi ,ceea ce nu aveti va va aduce moartea"
    In spusa 29 ,"saracia"(ptokheia) este pusa in contrast cu bogatia spiritului (pneuma nu psukhe)
    In spusa 3: " daca nu va cunoasteti ,sunteti in saracie si voi insiva sunteti saracia"
    Cel care se imbogateste in spirit prin propria cunoastere este recompensat cu daruri spirituale pe deasupra ,ajunge sa cunoasca tainele lui Isus.
    Cei care sunt in saracie ,in deficienta ,in ignoranta sunt "orbi" si bajbaie dupa mantuire ,dupa plenitudine.
    Astfel,omul gol, care se confunda pe sine cu propriul egoism nu vede imparatia din sine si nu este vazut de imparatia Plenitudinii Spiritului.
    El vine cu mainile goale si nu primeste nimic,el nu l-a gasit in sine pe Spirit care se afla captiv acolo ,nu a gasit imparatia ,nu l-a cunoscut pe D-zeu si la randul sau,nu va fi cunoscut.El este sarac spiritual ,este nesalvat.
    Cel bogat spiritual il are in sine pe Isus.Se identifica cu acesta.
    Ultima editare de cris : 22 iul 2008 la 00:39
    Vasele cu apa nu mai sunt suficiente.
    Duceti-ne direct la izvor!

  13. #13
    Catalin este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    1.108

    Implicit Re: Apocrife

    Citat Citat din cris Vezi post
    Pe langa geneza unde apare "chipul si asemanarea" ,acest aspect se regaseste si in kabala si in teozofia iudaica ,unde se regaseste tema reintalnirii cu chipul ( selem) ,un fel de arhetip,dublu personal natura perfecta ,a "dreptului "sau "initiatului".
    Se poate urmari legatura acestui chip pana la zohar ,prin "cartea consolarii" iudeo-araba.
    Studiind "comentariul la Ioan" al lui Origen,privind episodul discutiei lui Isus cu samariteanca ,acesta adopta interpretarea lui Heracleon privind "casatoria spirituala" (pneumatikos gamos),unde ingerii sau apostolii sunt chipurile trimise "fiecare la sufletul ce este al sau" .
    Astfel,cum trimisul (ingerul) vine ptr a aduna si culege si a strange la sine sufletul ajuns la maturitate(plenitudine),astfel si spiritualul primeste de la inger plenitudinea fiintei sale.
    In biblia canonizata apar niste referinte obscure despre "ridicarea coarnelor de mantuire" ,faptele si intregul pe care un suflet le ridica (probabil le oglindeste) in astral.(in chipul din astral,conform cu cele de mai sus,zic eu)
    In original este scris ingerul sau trimisul? pentru ca ce ai tot scri sacum , este prezentat mult mai clar in cursurl de inforenergetica, si aceasta redescoperire ajuta foarte mult in tratamente

    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    -
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  14. #14
    cris este offline Utilizator De'al casei
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    2.533

    Implicit Re: Apocrife

    In original este " aggelos" -care se traducea trimis ,dar noi azi ii spunem inger.
    Nu poti sa adaugi cate ceva si tu ? M-ai facut curioasa.
    Vasele cu apa nu mai sunt suficiente.
    Duceti-ne direct la izvor!

  15. #15
    Catalin este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    1.108

    Implicit Re: Apocrife

    Parerea mea este ca acesti "trimisi" sunt diferiti de "ingeri" si doar putini ingeri au origine comuna cu trimisii, dar pot fi confundati foarte usor datorita faptului ca au "misiuni" comune, unde adopta infatisari asemanatoare.

    Si legat de ce ai spus mai sus, eu-ul uman datorita lipsei de unitate interna, nazuintilor si idealurilor contradictorii si datorita altor motivatii ce le stie Tatal Ceresc se fragmenteaza in mai multe bucati distincte, care pot trai pana la un moment dat ca fiinte complet diferite (de aici si mitul androgin, dar divizarea se poate face in mai multe). La entitatile mai putin elevate cum suntem noi oamenii aceasta diviziare se produce datorita incapacitatii noastre sa fim o unitate interna noi insasi (si pretindem ca putem sa formam o unitate perfecta cu alte fiinte). La entitatile superioare aceste divizare se poate realiza datorita necesitatii acestora de a fi in mai multe locuri simultan, dar toate bucatile din ei chiar daca sunt departe fizic una de alta, tot formeaza o unitate stabila

    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    -
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul

Reguli postare

  • Nu puteti crea subiecte noi
  • Nu puteti posta replici
  • Nu puteti posta atasamente
  • Nu puteti sa va editati postarile
  •