Pagina 6 din 7 PrimulPrimul 1234567 UltimulUltimul
Rezultate de la 76 la 90 din 104

Subiect: Sfantul Apostol Ioan

  1. #76
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Imi dau si eu cu parerea si spun ca ar trebui sa se introduca in ultimul an de liceu, ca lectura obligatorie, romanul autobiografic "Santier" al lui Mircea Eliade. Pe cei care l-au citit deja, ii rog sa ma scuze, dar voi face un mic rezumat. Personajul principal, un inginer de drumuri si poduri, porneste in cautarea personala a adevarului. Incepe sa citeasca tot ce il poate ajuta in acest sens, adevarurile rostite de altii, sau biografiile marilor initiati. Siatunci cand citea toate acestea, sufletul sau vibra si exclama: "Adevarul acesta e si al meu!" sau "Calea aceasta e si a mea". Colegii sai, si nu numai, il invidiau de intelepciunea de care dadea dovada si pentru faptul ca si-a gasit "calea". Dar cand cartile tuturor bibliotecilor s-au terminat, a simtit ca "ceva ii scapa", caci nu se simtea implinit. Toti il fericeau si il aclamau, ii confereau titluri si onoruri, dar inima lui sangera. Oare de ce?
    In plan personal, Mircea Eliade, intr-unul din interviurile sale, spunea ca nu e suficient sa spunem: "Bibliotecile sunt pline de carti. Mergeti si cititi-le" ci ca "O sinteza bina intocmita e mai valoroasa decat o biblioteca plina de carti" (astfel s-a nascut "Istoria credintelor si ideilor religioase").
    Acelasi lucru il spune si Apostolul iubit Ioan, la sfarsitul evangheliei sale, renuntand la a umple lumea de carti cu detalii despre toate faptele ce s-au intamplat atunci, lasandu-ne aceasta sinteza minunata a Adevarului lui Hristos. Asa ca haideti sa nu mai pierdem timpul cu fleacuri si sa ne ajutam unul pe altul ca acest Adevar sa coboare in inima fiecaruia dintre noi.

  2. #77
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    De multe ori, vorbind aici/ Aud cum striga "mama"/ Si-a doua zi ma-ntorc "in branci"/ Insa... amplific drama.// Nu ca as sti, nici ca as vrea/ S-o fac pe inteleapta/ Caci ma impart in doi... talhari./ De-a stanga si de-a dreapta." (Fratilor mei pe care i-am suparat)

  3. #78
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Asadar, omul este trup si suflet (crestinism), sau structura fizica (trup), structura biosica (ratiune) si structura noesica (suflet), conform ie. Conform Steiner, el este corp fizic, corp eteric (cel care insufleteste si mentine viata trupului fizic, ceea ce are planta dar nu are piatra), corp astral (simtirea, ceea ce are animalul si nu are planta) si Eu (ceea ce are omul si nu are animalul). La randul sau, corpul astral este dezvoltat in 3 etape, in aceasta ordine: sufletul senzatiei (Maria Magdalena), sufletul intelegerii sau al ratiunii (Marta sau Maria lui Cleopa), si sufletul constientei (Maria).
    Sufletul in crestinism, noesicul in ie, sau Eul, sunt acea parte eterna a omului. in literatura nordamericana astralul (sufletul pasiunilor, dorintelor, etc) este numit si Eul inferior sau personal, iar Eul in conceptia data de Steiner este numit Eul superior. Eul superior se obtine prin transformarea in totalitate a Eului inferior sau personal.
    In termenii esoterismului crestin utilizati de scoala esoterica a lui Dionisie Areopagul (la care s-au initiat si Pavel si discipolul sau Luca), termeni folositi si de Evanghelistul Ioan (cu unele mici diferente) dar si de Steiner in explicarea acestei Evanghelii, pentru a nu da nastere la neintelegeri, omul are misiunea in epoca aceasta sa transforme in totalitate astralul sau, cu cele 3 corpuri, prin intermediul Eului. Cand si ultimul corp al astralului (sufletul constientei sau Maria) este transformat/purificat, acesta se numeste Sofia.
    Isus, cea mai elevata entitate pamanteasca a timpului sau, are rolul de a forma si desavarsi corpul fizic, corpul eteric, corpul astral si Eul, pana la varsta de 30 de ani cand, prin botezul in Iordan, isi sacrifica Eul, oferind celelalte 3 structuri acelei entitati care se apropiase de pamant pana atunci dar care niciodata nu se coborase intr-un corp omenesc, si anume lui Hristos.
    Eul superior Hristos are, printre altele, misiunea de a transforma/lua in stapanire corpul astral, corpul eteric si corpul fizic ale lui Isus, in aceasta ordine. Momentele care marcheaza aceste momente sunt: intrarea in templu (luarea in stapanire a corpului astral si transformarea lui in Manas), convorbirea cu femeia samarineanca la fantana (luarea in stapanire a corpului eteric si transformarea lui in Buddhi) si momentul descris in cap. 12, v.31: "(...) acum stapanitorul lumii acesteia va fi aruncat afara" (luarea in stapanire a corpului fizic si transformarea lui in Atman).

  4. #79
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Conform R.Steiner, la deces, corpurile sunt eliberate (in mod normal) in aceeasi ordine a formarii (aparitiei) lor, adica fizic, eteric si astral.
    Asa cum in momentul botezului in Iordan asistam la o "nastere inversata" a lui I.H., si pe Golgota am observat o moarte inversata. Cum nu m-am lamurit inca ce se intampla aici, voi inainta doar supozitii. Mai intai o parte a Manasului lui Hristos, adica corpul astral transformat in totalitate de intelepciunea lui, trece la Mama lui Isus, si de la ea la Ioan, ucenicul iubit. Misiunea lui I.H. culmineaza in noaptea invierii cand, "mortii ingropandu-si mortii lor" cum se exprima insusi I.H. la inceputul Evangheliei lui Ioan, pamantul devine literalmente corpul lui Hristos, si o parte a corpului sau eteric tranformat in Buddhi trece in corpul eteric al pamantului.
    Prin aceasta, insusi Hristos intretine in corpurile noastre fizic si eteric principiul sau, in stare de germene, pana cand noi insine vom putea cu propriilr forte sa ni-l dezvoltam (deci Hristos face "jumatate de drum", in termenii Sf. Pavel), noua revenindu-ne sarcina de al dezvolta constient in corpul nostru astral, cu cele trei etape (Maria Magdalena, Maria lui Cleopa si sora Mamei lui Isus care stau sub cruce), deci sa facem cealalta jumatate de drum. Astfel, cand pe drumul Damascului, Saul in vede pe I.H. in mijlocul drumului, nu se refera la o localizare spatiala ci la una temporala.
    Hristos intretine principiul sau in corpurile noastre fizic si eteric in termenii adresati Apostolilor la cina cea de taina.

  5. #80
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Draga Didina,

    Multumesc tare mult pentru posturile adresate. Dar de ce sa ma supar?
    Am spus ca este o bucurie sa dialogam si sa incercam sa construim pe aceste teme ale Crestinismului esoteric..atat cat putem si noi)
    Cat despre "frate" sau "sora" va denumeam in sensul profund, de a STI ca suntem pe un drum de cunoastere ca si doi "frati calatori".

    Totusi, am niste zile de "foc" in care timpul nu mi-a permis sa continui sa postez si pentru asta imi cer scuze. Dar, dupa cum stim, totul va veni fara graba.
    Cat despre "partea cu ierarhizarea", cu "scara valorica" pe care as putea-o avea in ochii unui sau altuia, vreau sa va spun (poate ca ati trecut prin aceste experiente) ca dpdv spiritual, exista anumite "intalniri" de ordin superior, in care tentatia lumii spirituale este atat de covarsitoare, incat "marirea" pamanteasca este doar o "umbra" a acestor experiente.
    Este bine sa avem in vedere aceste lucruri cand dorim sa intram constienti in lumea spirituala, si intalnirea cu "dublul", cu "Pazitorul (mic) al Pragului este una din aceste experiente.
    La un moment dat in viata mea (la 33 de ani) am avut parte de o serie de experiente de acest ordin; tot ceea ce facusem pana atunci, "imaginea" pe care am construit-o (dar in lumea fizica) ("chip cioplit" la asta se rezuma), totul ca factor exterior s-a schimbat radical, prabusindu-se interior.
    Ar fi mult de povestit, dar intr-un cuvant as putea sa spun ca in urma unor serii de experiente cumulate in acel an, am putut spune:"Nu eu, ci Hristos in mine!"

    ....................

    P.S. Ati atins o serie intreaga de problematici adanci in ultimele posturi; inclusiv faptul ca Hristos trece printr-o "inversare" fata de cum ar trece un "initiat" uman prin aceasta "initiere" este un lucru deosebit pentru a-l putea duce mai departe;
    toate bune,

  6. #81
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Bine, ma intereseaza sa-mi povestesti experientele astea, asa ca o sa-ti trimit un mesaj pe Facebook cu adresa mea de mail, si cand ai ceva timp liber te rog sa-mi scrii. Toate bune

  7. #82
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Revin cu unele precizari asupra mesajelor de sapt. trecuta. Acestea erau adresate lui Percival, Savanah si mie. Cand ma refeream la scara valorica pe care altii ne situeaza, nu spuneam si ca ar trebui sa nu ne pese si sa ne retragem in globul nostru de cristal, caci ati vazut ce a patit si Luceafarul lui Eminescu dupa ce a stat ceva timp in lumea lui "nemuritoare si rece".
    Ma refeream la faptul ca, (prin extrapolare), presupunand ca pentru toti semenii tai de pe pamant tu esti "o cauza pierduta", in aceasta epoca mai exista pentru fiecare sansa sa dezvolte acea flacara divina ce "zace" in fiecare dintre noi, ca nu trebuie sa disperam, caci nu s-a incheiat inca anul de curs si s-a ales cine aproba si cine repeta clasa. Daca semenii nostri ne refuza la un moment dat dialogul, pentru ca nu suntem "destepti", nu avem "parametrii" necesari, nu dispun de timp fizic, sau oricare alt motiv, intotdeauna ne raman ingerii nostri care, vorba unuia dintre ei, nu renunta pana ce nu ne dam ultima suflare. Si daca in ordinea lumii pamantesti avem justificari pentru a renunta a lupta pentru cineva, considerand ca am utilizat toate mijloacele, in ordinea lumii ceresti, ingerii nostri sunt judecati dupa ceea ce au reusit, nu dupa ceea ce "au incercat". Sa privim dar la ei si la Sf. Pavel, care este cel mai "cicalitor" cand vine vorba de mantuirea "fratilor", si nu oboseste sa repete aceleasi lucruri la nesfarsit (uneori lasand impresia ca se contrazice), si sa invatam de la ei ce este rabdarea cu semenul nostru.
    Caci, vorba unui mare antropozof, "nu exista elevi prosti, ci profesori prosti".

  8. #83
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Am vazut ca pe forum intra si "Pisicute", adica fetite de 11 ani. Acestor fetite as vrea sa ma adresez astazi. E posibil sa se intrebe de ce "fata" si nu "baiat". Ba chiar unele dintre ele sa-si doreasca sa se fi nascut baieti, vazand expectativele "lumii" de la ele. Desi este greu sa intelegeti acum, va rog sa pastrati in memorie anumite cuvinte, care va vor fi de folos mult mai tarziu.
    In Evanghelia lui Ioan, in cap. 4. este prezentata convorbirea femeii samarinence cu Isus, la fantana. Am auzit de multe ori, la predica de duminica, cum viata acestei femei a luat o alta intorsatura atunci cand Isus i-a iesit in cale, si de la desfranare a intors-o la sfintenie.
    Numai ca, pisicutelor, noi intre noi avem un secret: barbatii nu isi dau seama de multe ori cat de valoroase si puternice suntem, in slabiciunile noastre.
    Asadar, femeia intuieste ca cel din fata ei este mai mare decat Iacob, cel care le-a lasat acea "fantana", si-i cere sa-i dea din apa vie, adica din Buddhi, corpul eteric al lui Isus pe care Hristos tocmai il purificase si il transformase. Dar Isus ii cere atunci "al 6-lea barbat", adica Manasul, corpul astral transformat de catre Eu, iar aceasta ii spune ca nu-l are. Si cum Isus, atunci cand cerem ceva si nu e spre binele nostru, chiar daca vrem cu disperare sa-l obtinem, se gandeste la binele nostru, refuza sa-i dea si aceastei femei "apa vietii".
    Dupa aceea, stand de vorba cu Isus, la un moment dat femeia spune: "Stim ca va veni Mesia" si atunci Isus ii spune ca el este Mesia.
    Pentru o desfranata, si samarineanca pe deasupra, stia cam multe despre Mesia iudeilor, nu credeti?
    V. 39: "Multi samarineni din cetatea aceea au crezut in El, pentru cuvantul femeii (...)". Asadar, acea femeie era un fel de lider spiritual al acelei cetati, caci cuvantul ei avea mare greutate in fata concetatenilor. Era deja o "sfanta", iar venirea Mesiei i-a dat posibilitatea, ca tuturor sfintilor, sa mearga mai departe pe drumul sfinteniei.
    V.42 reia aceasta afirmatie. Multi samarineni ziceau femeii:"Credem nu numai pentru cuvantul tau (...)".
    Goethe in al sau "Faust" surprinde cel mai bine sacrificiul pe care femeia il face, de multe ori in tacere, sau mai rau, calomniata din cauza neintelegerii, si importanta ei in evolutia spirituala. Caci, in spatele unui mare sfant, intotdeauna exista o mama care plange si se roaga, iar in spatele unui barbat puternic exista mai intotdeauna o femeie care il sfatuieste.

  9. #84
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Lovelife,
    au ramas multe lucruri "in aer" sau spuse pe jumatate. Recitind posturile tale, am vazut ca "a nu fi ingopat" si "a se ridica la cer cu trup" pentru tine sunt sinonime. Este adevarat ca Hristos, Ioan, si Mama lui Isus s-au ridicat la cer cu trup, si ca ei formeaza acea trinitate de pe pamant, despre care vorbeste si Ap. Ioan in una din cele 2 epistole ale sale, si ca Hristos este "piatra din capul (tri)unghiului". Piatra, in esoterismul crestin este sinonimul structurii fizice, aici Ioan referindu-se structura fizica transformata in Atman. Dar tot Isus spune "lasati mortii sa-si ingroape mortii lor", prefigurand ceea ce avea sa se intample in noaptea Invierii. Este adevarat ca moartea lui Hristos nu se supune legilor karmei, caci un suflet care nu a mai fost niciodata in trup nu are nici o karma.
    Percival,
    ce spune "Manuscrisul de la Marea Moarta" si confirma astfel ceea ce R Steiner comunicase deja in conferintele sale?
    Ce semnificatie are, in final, punerea capului de catre Ioan pe chakra inimii lui I.H. la Cina?
    Ce se intampla exact, pe Golgota, cu Ioan cand spune ca "din acel moment ucenicul a luat-o la el" pe Mama lui Isus? Este acesta momentul cand isi ia in stapanire corpul eteric, cand isi incorporeaza Buddhi?
    Daca alcineva doreste sa raspunda acestor intrebari, este oricand binevenit.

  10. #85
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Nu am spus niciodata ca a nu fi ingropat este sinonim cu ridicarea la cer, sunt lucruri diferite.
    Se spune ca Sf. ap Ioan are un cuvant greu de spus in ierarhiile ceresti despre cum se manifesta si cantareste iubirea. Inima simbolizeaza si iubirea.
    Lasati mortii sa isi ingroape mortii se referea la cei morti sufleteste, si asta nu inseamna marimea pacatelor ci lipsa lor de activitate in lumea spirituala
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  11. #86
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Buna Lovelife. Am recitit postul nr.42, de la pag 3 a acestei teme, si continui sa inteleg, din fraza ta, ca cele 2 sunt sinonime.
    Dar cum cuvintele ne intind curse, de multe ori, as dori sa ma explic in ceea ce priveste mesajul de mai devreme, cu ajutorul intelegerii pe care mi-a oferit-o R.Steiner, daca asta nu supara urechile unora.
    Acesta spune ca din scoarta terestra pana in stratosfera putem intalni manifestarea tuturor ierarhiilor, insusi mortii contribuind activ la modificarea scoartei terestre prin anumite fenomene, meteorologice sau seismice, inclusiv prin acele procese de eroziune a scoartei. Cand Isus ii spune lui Petru (nu gasesc acum capitolul respectiv, asa ca s-ar putea sa fac unele confuzii) ca timpul este scurt (caci in trei ani apostolii,oameni simpli si fara calitati deosebite, trebuiau sa obtina ceea ce unii dintre noi nu obtinem nici intr-o viata, chiar si dupa 2000 de ani de la venirea lui Hristos) si ca nu-si permite sa-l piarda pentru ca acesta sa-si ingroape o ruda de gradul I, ii mai spune prin acea fraza "lasati mortii sa-si ingroape mortii lor" ca aceste ierarhii responsabile cu modificarea suprafetei pamantului, impreuna cu mortii, vor suplini ceea ce trebuia sa faca viitorul apostol. Aici I.H. nu vorbeste de moartea sufletului, sau moartea vesnica, dupa parerea mea.
    Rudolf Steiner sustine ca orice trup fizic, atat cat e in viata, "inalta", "sublimeaza" subtantele fizice transformate prin acele procese de viata specifice corpului eteric, iar dupa moarte, corpul fizic actioneaza in pamantul in care se intoarce intr-un mod pe care noi nu-l percepem, ca un fel de "drojdie" care dospeste pamantul. De aceea e bine ca aceste corpuri sa nu fie incinerate, ci depuse asa cum sunt, in morminte.
    Cel mai bine stie acest lucru I.H. care spune in cap. 6 v 51: "(...) Iar painea pe care eu o voi da pentru viata lumii este trupul Meu." Vedem ca de la convorbirea lui cu femeia samarineanca nu mai are nevoie sa se hraneasca cu mancare fizica, caci ucenicii se mira si se intreaba daca i-a dat cineva sa manance cat timp ei au fost plecati sa cumpere. Asadar, dupa acest moment, toate procesele fizice din corpul lui Isus sunt mentinute doar prin forta lui Hristos care strabate in intregime corpul eteric al acestuia.
    Personaje cheie, care cunosc importanta trupului lui Hristos si stiu foarte bine ceea ce fac, caci insusi Hristos ii "instruise", sunt Iosif din Arimateea si Nicodim, care folosesc un amestec de smirna si aloe pentru imbalsamare si aleg, nu intamplator,un "mormant nou" pentru a-l ingropa.
    Insusi Steiner spune ca a fost socat sa afle ca in noaptea invierii s-a produs un cutremur, care a rasturnat si piatra de la intrarea in mormant, si care a desavarsit planul hristic.
    Si mai spune: cum este posibil sa nu recunoasteti pe cineva de care v-ati despartit acum doua zile, si sa credeti ca este gradinarul? referindu-se la convorbirea lui I.H. cu Maria, cap 20 v. 15. Tulburarea si surmenajul nu sunt admise ca argumente. Ci faptul ca I.H. se arata, dar nu in trupul fizic. Si din acest trup eteric, cu care el se arata initial Mariei, pe parcursul celor 40 de zile, pana la Inaltare, Hristos extrage esenta acelui trup cu care se va inalta.
    Banuiesc ca despre asta vorbeste si Manuscrisul de la Marea Moarta.

  12. #87
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Rudolf Steiner spune intr-o carte a sa: spiritul este capabil sa sublimeze materia, sa o inalte, sa o eterizeze (nu chiar cu cuvintele astea). Daca privim in jurul nostru, vom vedea ca fluturii sunt cei care reusesc sa faca asta cel mai bine. Priviti la pulberea aceea fina de pe aripile lor, si la zborul lor ireal, nepamantesc.
    Personal, ma mahneste sa vad trupuri moarte, animale sau umane, dar numai cand stau expuse si nu isi indeplinesc menirea ultima: sa fie puse in pamant. Inca din copilarie am simtit nevoia sa le adun de pe strada, de oriunde si, daca am avut ocazia, le-am ingropat. Insa continua sa ma faca sa plang vederea unui fluture mort. Niciodata nu ma simt pregatita sa vad asta.
    In Evanghelia lui Ioan, in cap.20, am 3 versete preferate, in legatura cu asta.
    Steiner spune ca de la momentul convorbirii cu samarineanca la fantana, corpul lui Isus este hranit numai cu phrana, prin forta lui Hristos. Este un "cadavru" (ce urat suna pentru a exprima ceva atat de frumos!) tinut in viata doar de Hristos. Asa ca acelui amestec special pentru imbalsamare ii este foarte usor, ca in numai 3 zile, sa transforme acest trup intr-o pulbere fina (asemanatoare cu cea de pe aripile fluturilor).
    v. 3: "Deci a iesit Petru si celalalt ucenic (cel pe care Domnul il iubea) si veneau la mormant"
    v. 4: "Si cei doi alergau impreuna, dar celalalt ucenic, alergand inainte, mai repede decat Petru, a sosit cel dintai la mormant."
    v. 5: "Si, aplecandu-se, a vazut giulgiurile puse jos, dar n-a intrat."

    Doamne, cat de mult te-a iubit acest ucenic! Cata delicatete se ascunde in spatele acestor cuvinte! In fata acestor "declaratii" de credinta si de iubire ma simt nevolnica, o mizerabila. Da-mi, ucenice al lui Hristos, aceeasi sfiala si emotie cand ma apropii de Domnul meu, si apoi aceeasi indrazneala ca sa intru in "mormantul" sau!

  13. #88
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Raspunsul la intrebarea mea de pe tema asta, cine este Rosenkrantz, se poate afla, pentru cine este interesat, in www.arildrosenkrantz.dk
    Maleren Arild Rosenkrantz
    multam, Percival
    Ultima editare de Didina : 25 aug 2010 la 22:56

  14. #89
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Daca veti intra in "gallery" in pagina de mai sus, veti gasi un tablou "the temple" care are legatura cu Evanghelia lui Ioan.
    m-ar interesa semnificatia faptului ca primul care intra este un barbat, apoi un barbat si o femeie, apoi trei grupuri de cate trei.
    cine sunt ei?
    ce inseamna apa? cineva a ajuns la templu prin "apa", cu ajutorul barcii. cine este el?

  15. #90
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Un raspuns partial la cine este C. de Saint-Germaine (intrebare pusa de mine pe aceasta tema) se gaseste, pentru cine este interesat, in articolul "Impulsul spre libertate si conditia actuala a omului" de pe pagina http://pamanat-iubit-2010.go.ro/Pama...anfeb_2010.pdf

Subiecte Similare

  1. Cine este Sfantul Duh?
    De lovelife in forum Crestinismul
    Replici: 35
    Ultimul post: 31 dec 2012, 17:49
  2. GRADINITA "SFANTUL APOSTOL ANDREI"
    De Etienne in forum Familia: copii, parinti, bunici
    Replici: 15
    Ultimul post: 23 iun 2011, 21:01
  3. Evanghelia dupa Ioan(Iona)
    De cris in forum Crestinismul
    Replici: 38
    Ultimul post: 12 ian 2010, 13:24
  4. Articole despre Sfantul Asezamant Romanesc de la Ierihon
    De Eternal_light in forum Crestinismul
    Replici: 0
    Ultimul post: 18 apr 2007, 15:13

Reguli postare

  • Nu puteti crea subiecte noi
  • Nu puteti posta replici
  • Nu puteti posta atasamente
  • Nu puteti sa va editati postarile
  •