Pagina 5 din 7 PrimulPrimul 1234567 UltimulUltimul
Rezultate de la 61 la 75 din 104

Subiect: Sfantul Apostol Ioan

  1. #61
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Buna Savanah. Vreau sa-ti spun ca-mi pare rau pentru mesajul de vineri, pentru forma in care m-am adresat. Inteleg ca e cazul sa "coboram" din acest esoterism mistic cu picioarele pe pamant, la noi acasa. Dar sa stii ca sta in natura firii umane sa nu te ascult atat timp cat ma contrazici. Aceasta rabufnire rautacioasa s-a datorat unei frazei ale tale "mare om Steiner asta (...) dar...", fraza care m-a durut atat de mult ca am plans, recunosc. De aceea te rog, inainte de a face comparatii care nu sunt constructive, adica pe unul il inalta si pe celalt il dispretuieste, incearca sa gandesti de doua ori, pentru ca e posibil sa ranesti sentimentele cuiva. Cu atat mai mult cu cat R. Steiner nu mai are posibilitatea sa-ti raspunda, si eu stiu ca el raspundea intotdeauna celor ce il calomniau. Stii ce spunea prin anii 40? Ca viitorul centru spiritual al omenirii va fi "pe undeva pe langa Rusia de astazi".
    Desigur, si eu imi doresc sa ma asez la masa si, in schimbul unei sume mizere, sa mi se serveasca intelepciunea "pe tava", dar daca ACUM si AICI nu am la indemana decat o biblie si cateva carti de-ale lui Steiner, prefer sa ma folosesc de ceea ce am la indemana pentru a afla adevarul, chiar daca s-ar putea sa gresesc, decat sa astept instrumentul perfect si momentul perfect. Iar daca tu azi te bucuri de acele scrieri minunate ale parintelui Galeriu si ale celorlalti, este posibil si pentru ca in alte colturi ale lumii, persoane ca R. Steiner, in discretie si desinteresat, a "pus umarul" prin aceste scrieri esoterice la acest lucru.
    Au fost ani in viata mea cand nu am avut nici mama, nici tata, si nici biserica, unde sa merg, am plecat in lume cu 2 haine si "Evanghelia dupa Ioan" a lui Steiner (un cadou de suflet al unui profesor al meu), si in aceste momente el a fost si mama, si tatal, si biserica mea.
    Si am avut nenumarate ocazii sa vad ca RS este un "limbaj comun", si as dori sa-ti dau doar un exemplu. Cunoscusem de abia o luna o fetita de 5 ani. Nu vorbisem niciodata cu ea decat despre desene animate sau ii spusesem cateva povesti, deci nici o discutie serioasa. Intr-o dupa-amiaza, m-a rugat sa-i incalzesc o cana cu lapte, venind in camera mea unde eu citeam de mai bine de o ora cartea lui Steiner mai sus citata. Inca "plutind", cu capul le cele ce tocmai citisem, m-am dus la bucatarie, cu fetita dupa mine, si faceam totul mecanic. Copila m-a privit atent cateva clipe si, fara nici o introducere, imi spune: "Didina, uita-te la tine cum stai acolo si invarti in cana aia cu lapte. Dar nu asta-i realitatea". Adusa cu picioarele pe pamant de interventia ei, si intelegand pe unde bate, am intrebat-o cu naturalitate: "Si dupa tine, care-ar fi realitatea?" Si ea imi raspunde: "Realitatea se afla in cer".

  2. #62
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Imi doresc foarte mult sa reiau tema Evangheliei lui Ioan, dar mai intai simt nevoia sa mai fac o interventie. Am observat frustrarea cu care Percival cere raspunsuri si felul cum i se raspunde : "mai multe nu pot sa spun", un raspuns care ar frustra pe oricine, recunosc. Banuiesc ca Lovelife are constiinta impacata ca, nedivulgand mai multe, se supune decalogului ie-ianului. Insa nu pot sa nu remarc o defectuoasa aplicare a acestui decalog. Niciodata nu ni s-a spus sa zicem in fata "mai mult nu pot sa spun", ci sa cumpanim cele ce vrem sa spunem in asa fel incat sa nu perjudicam pe cel din fata noastra. Referindu-se la aceasta problema, R Steiner exemplifica: atunci cand un copil de 2 sau 3 ani, care tocmai si-a pierdut bunicul/a, sau unul din parinti, sau in general (cand ii moare animalul preferat), ne intreaba: "ce este moartea?" in nici un caz sa evitam sa-i raspundem, sau daca ii raspundem sa fie ceva de genul: "nu pot sa-ti explic acum, vei intelege mai tarziu", caci, spune RS, in acest moment privam copilul de o ocazie unica de a-l apropia de intelegerea acestui fenomen. Intotdeauna sa cautam sa-i explicam folosind metafore sau comparatii pe masura intelegerii lui, ca de exemplu: "atunci cand moare cineva, sufletul sau se transforma intr-un fluture care paraseste casuta/ coconul si zboara spre cer", aceasta comparatie, in acest caz, nefiind fortuita.

  3. #63
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din savanah Vezi post
    Voi doi v-ati creat o iluzorie interpretare a Noului Testament dupa scrierile si parerile lui Rudolf Steiner. Om magistral, esoterist convins, dar totusi un om care isi exprima parerile, conceptia lui despre credinta.

    De ce nu va bazati, de exemplu, pe scrierile parintelui Galeriu, pe predicile parintelui Cleopa, sau pe cartile parintelui Staniloaie (un erudit de exceptie, de altfel). Ei oare reincarnarea cui or fi? Pentru ca, iata un citat despre impresia pe care o lasa Parintele Staniloaie: "Cand l-am intalnit pe parintele Dumitru, nu m-am putut impiedica sa nu ma gandesc la Sfantul Ioan Evanghelistul, care la adanci batraneti, repeta mereu ca "Dumnezeu este iubire" si "Cel ce iubeste pe fratele sau se afla in lumina".

    Atunci interprtetarile voastre ar fi la 180 de grade, desi vorbim, teoretic, de acelasi Nou Testament. Doar ca influentati de alte pareri.
    Savanah,

    Eu totusi, am credinta ca manati de acelasi interes comun, aprofundarea textelor religioase si cautarea intelesului lor, ne poate conduce pe fiecare din noi la un exercitiu sufletesc prin care intr-o buna zi, poate, vom culege roadele acestuia. Cred ca orice dialog in sensul acesta constructiv, poate duce macar la faptul ca in sufletul nostru sa se poata naste mai multe intrebari la aceste teme, care purate in suflet (macar cu unda de obiectivitate ca "s-ar putea sa fie adevarat") duc la anumite intelegeri deosebite.
    Eu spun aceasta si datorita faptului ca pe langa intelegerea rationala a anumitor conceptii cu care am venit in contact (RS, etc si etc.) eu am avut posibilitatea (punctul meu major de plecare) de a experimenta aceste scrieri si de a le trai ca forma spirituala.
    Asta implica faptul ca exercitiile sufletesti (calea octupla, etc.) contin si exersarea acestui mod de a putea privi obiectiv orice fenomen sau parere diferita de cea care se enunta in mod automat in sine.

    R. Steiner nu este un autor usor de citit; din contra, el este un autor ale caror scrieri suscita cititorului un mod continuu de exercitiu sufletesc si al gandirii.

    Ceea ce scri tu mai sus este valabil in cazul ipotezei ca toti ar privi aceasta lume spirituala cu descrierile sale ca pe o lume intangibila, asupra caruia doar anumite pareri si convingeri ar da un sens acesteia. Dar cazul experientei, a perceptiei (diferita fata de conceptie) contrazice acest lucru.

    Faceam o referire la faptul ca daca priviti omul in manifestarile sale, vedeti ca el se incadreaza in trei sfere majore :gandire, sentiment si vointa.
    Spuneam ca in gandire omul isi simte cel mai puternic propria sine. In sentiment el este condus si se pierde in negura acestuia, iar in vointa de cele mai multe ori doarme.
    O fraza ca aceasta :"Dumnezeu este iubire" pe mine personal (oare si pe voi ? nu ma duce decat in sfera sentimentului, asa incat, nu pot decat sa imi imaginez cum sa o traiesc (este iubire: ce este iubirea?, ce este dumnezeu"?, etc. cum pot intelege iubirea ca sens divin, cum ma raportez eu insusi la sentimentul de iubire, etc. si etc.)

  4. #64
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    sa va explica de nu pot detalia prea mult anumite subiecte, in primul rand acest forum este public, poate fi citit de oricine, cu intentii nobile sau nu si cand unele informatii nu sunt facute foarte publice de anumite persoane care au dreptul sa o faca, consider ca eu nu sunt mai presus decat ei si sa imi incalc promisiunile.
    Si mai spunea ceva Hristos "nu dati margaritare la porci"
    Nu ma refer la cei care scriu aici , care sunt oameni culti si bine intentionati, ci la faptul ca informatiile publice ar putea fi accesate si de unii din clasa respectiva.
    In plus eu pot fi considerat ca reprezint si Fundatia de Inforenergetica in anumite situatii, si orice interventie a mea ar putea fi interpretata si altfel.
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  5. #65
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Sa revin la Evanghelia lui Ioan. Pe la 10 sau 11 ani am inceput sa caut raspunsuri, sa inteleg minunile descrise in aceasta evanghelie, dar mai ales misterul de pe Golgota. La nivelul meu de intelegere de atunci am observat ca, pe Golgota, Tatal face 2 favoruri Fiului sau: ii scurteaza suferinta pe cruce, de la o zi sau chiar doua, la 3 ore, iar cand soldatul vrea sa-i rupa picioarele, "intervine" cu acel cutremur. Citind si pilda desfranatei care plange la picioarele Mantuitorului si este iertata, am ajuns la concluzia: si la Dzeu functioneaza "nepotismul". Si atunci, dezamagita, am spus: pai in acest caz, ma dedic si eu lumii si placerilor ei, si cand ma voi satura de toate ma voi intoarce la "tatal" meu, ma voi cai amarnic varsand un rau de lacrimi, caci pentru El e important sa te caesti din suflet, facand din cand in cand o fapta buna pentru a-i castiga simpatia. Si atunci El, in bunatatea Sa, va despica cerul in doua, va intinde mana lui spre mine si ma va lua in brate, bucuros ca m-am intors la El. In acelasi timp simteam ca daca am dreptate, lumea asta n-ar mai avea nici un sens. Asa ca trebuia sa ma insel, alta explicatie nu era. Si atunci, care era adevarul?
    Despre minunea transformarii apei in vin, la nunta din Cana, m-a lamurit imediat, caci intr-o zi, fiindu-mi sete si scotand o galeata de apa proaspata din fantana, m-am imbatat atat de rau ca jumatate de ora am umblat nauca. Dar cu restul minunilor, cum a fost?
    Dupa ani si ani, am citit cartile lui Steiner si am aflat o parte din raspunsuri. Dar chiar si asa, nu imi este clar momentul cand, pe Golgota, Tatal intervine provocand cutremurul pentru ca Fiului sau "sa nu i se atinga nici un os". Si iarasi ma intreb: nu este lipsit de sens tot sacrificiul facut de Hristos pana la acel moment, daca pentru a-l duce la capat este nevoie de o interventie superioara?
    Si atunci eu vreau sa cred urmatorul lucru: am observat in Evanghelia lui Ioan ca atunci cand entitatile unei ierarhii superioare se manifesta, cei care sunt prezenti dar nu pot sa o inteleaga o percep ca pe un fenomen meteorologic. De exemplu, in cap 12, v.28-29, cand I.H. ii spune Tatalui sa se manifeste (a slavi, a preaslavi = a se manifesta): "Atunci a venit glas din cer: Si L-am preaslavit si iarasi Il voi preaslavi. Iar multimea care sta si auzea zicea: A fost tunet!". Am spus ca in momentul "activarii" pamantului, forta lui Arihman/Lucifer nu trebuie subapreciata, in schimb trebuie tinut cont de inteligenta lui limitata. Tocmai inteligenta superioara a lui Hristos face ca orice tentativa de atac a acestor forte sa fie prevazuta si contracarata la timp. In momentul in care incepe "activarea", auzim acele forte luptandu-se si agonizand, prin acel strigat:"coboara-te de pe cruce", dar timpul si modalitatea lor de reactie sunt prea slabe in comparatie cu eficacitatea fortei lui Hristos. De aceea, cand ele recurg la a doua alternativa, actionand asupra astralului soldatului insarcinat cu ruperea picioarelor celor crucificati, vedem deja ca se apropie ca o furtuna, cerul se intuneca. Si ce sunt aceste fenomene daca nu consecinta actiunii lui Hristos in toate ierarhiile, caci in momentul acela ordinea tuturor ierarhiilor se modifica. Asadar, soldatului i-a fost imposibil sa-i rupa picioarele lui I.H. nu pentru ca Tatal a "intervenit" la timp provocand acel cutremur, ci pentru ca acest cutremur este manifestarea pana in planul fizic a fortei hristice care rastoarna ordinea ierarhiilor ceresti si pamantesti. Daca voi stiti alceva, spuneti-mi si mie.

  6. #66
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din Didina Vezi post
    Sa revin la Evanghelia lui Ioan.
    ...............
    Asadar, soldatului i-a fost imposibil sa-i rupa picioarele lui I.H. nu pentru ca Tatal a "intervenit" la timp provocand acel cutremur, ci pentru ca acest cutremur este manifestarea pana in planul fizic a fortei hristice care rastoarna ordinea ierarhiilor ceresti si pamantesti. Daca voi stiti alceva, spuneti-mi si mie.
    Draga d-na Didina,

    Poate ca timpul scurt pe care il am, face sa nu pot sa trec peste toate pasajele la care va referiti, intr-o maniera aprofundata. Dar nu am putut sa nu remarc inca de prima data, anumite "teme" sufletesti care va circumscriu in relatarile dvstra.
    Totodata, am remarcat inca de la primele scrieri ca "aveti in spate" (daca pot sa ma exprim asa) o anumita experienta sufletesc-spirituala care va indruma pasii.
    Revenind la Ev dupa Ioan si la faptul ca majoritatea celor de pe forum privesc denumirile esoterice ale corpurilor suprasensibile ca de domeniul fantasticului (lucru drept de altfel fara o munca de intelegere cu lumina acestor denumiri) consider ca descrierile dvstra. fac obiectul unor mai ample discutii si aprofundari, dar care nu cred ca vor avea aceeasi "lungime de unda" cu intelegerea celorlalti.

    Si mie mi-ati deschis o perspectiva noua pentru aceste ample teme si chiar consider lucrurile pe care le-ati postat in ultimul timp; totusi, se nasc si intrebari referitoare la ele;
    Insa:
    - este tare drept ca o discutie legitima dpdv al constructivitatii acestui dialog s-ar naste atunci cand (poate) am dezbate mai amplu anumite teme pe care eu le-as considera ca "baza reala" de intelegere a Ev dupa Ioan si a Momentului Golgota
    - Ma refer la faptul ca este esential pentru un cititor sa patrunda taina incorporarii lui Hristos in Iisus si de ce acest lucru se poate intampla in omenire doar o singura data; adica,- Momentul nasterii lui Hristos odata cu Botezul in Iordan

    Toate acestea duc la intelegerea anumitor particularitati ale acestor episoade la care va referiti; dar ma tem ca asa ceva este deosebit de greu pe un forum (dar daca exista interes)

    toate bune,

    P.S. Exista momente "delicate ale cercetarii oculte" (si nu spun acest lucru doar din prisma a lucrurilor citite, dar mai ales dpdv al observatiei spirituale ); bunaoara, eu nu am putut observa pe deplin acest Moment al intunecarii Soarelui descris de Ev. Eu nu am putut observa decat faptul ca in acel moment, constienta sufleteasca se "intuneca", culorile eterice dispar.
    Daca ati privit obiectele de pe Pamant in momentul eclipsei totale de Soare, traiti aceeasi senzatie.
    Ca prezenta cosmica in natura trinitara inversa (Lucifer, Ahriman) mai apare o prezenta (denumita si Sorat). Dar poate vorbim pe privat aceste lucruri, care depasesc totusi interesul imediat asupra Ev dupa Ioan.

    P.S.2 Eu consider ca "iudeii" la care va referiti ca si natura initiatica de gradul 5 un pic diferit. Pentru explicatia pe forum cititorul ar trebui sa stie ca in initierea persana, de ex. existau 7 trepte de initiere (cele 5 aprox. ca denumire) :1 - corb, 2 - ocult, 3 - Luptator, 4 - Leu, 5 - Persan)
    Al cincilea grad de initiere contine anumite metamorfoze sufletesti profunde si coincide cand cel initiat incepe sa lucreze constient in sensul spiritual al poporului sau. De aceea, Natanael este denumit "israelit" de catre Hristos iar indicatia "sub smochin" este de natura esoterica.
    "Ocultul" este gradul doi. "Fariseii" puteau ajunge conform traditiei pe care o mai cunosteau inca la acest grad (parush- in traducere aprox. desemneaza "cel desprins", cel deoparte - in acelasi sens cu "ocult" ca treapta de initiere. (iarasi eventual o discutie mai ampla)...

  7. #67
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Draga Percival. Ma bucur sa te aud din nou.
    Ce sa-ti spun, daca citeam mai cu atentie unul din primele tale posturi, cel referitor la minuni si forte supraumane, sau penultimul paragraf din articolul "Arta si viata", probabil n-ar mai fi fost nevoie sa scriu postul de mai devreme. Imi doresc foarte mult sa discutam in privat (daca imi facilitezi un e-mail), dar in acelasi timp ma gandesc ca, daca macar unei singure persoane ii ajuta ceva din toate acestea, atunci efortul nostru nu e in zadar.
    Ma surprinde ca ma numesti "d-na" caci eu de cele mai multe ori ma simt ca un copil mai greu de cap in fata parintelui intelept care il mustra.

  8. #68
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit

    Voi incerca sa justific afirmatia ca "iudeii" care participa la initierea lui Lazar sunt initiati de gradul 5, la fel ca si "persanul" sau "israelitul" Nicodim. Am observat (pe baza investigatiei personale) ca "Iuda" este acelasi lucru cu "Iudeah" adica "iudeu". In Evanghelie apar doi apostoli Iuda, initiati de gradul 5, iar pentru a-i deosebi, unul era numit Iscarioteanu. Acesta din urma simbolizeaza intelepciunea misteriilor antice denaturate, caci "a ucide tatal si a te uni cu mama" il duce la paricid si incest (intocmai ca Oedip). Din nefericire, multa lume asociaza numele de Iuda cu cel al vanzatorului lui Hristos (au fost multe momente cand l-am inteles perfect si mi-a fost mila de toata suferinta lui, caci el reprezinta pe fiecare Iuda pe care il avem in noi).

    Ieri a fost sarbatorit undeva in lume Sfantul Apostolul Iacob, si la oficierea liturghiei s-a amintit si de acel pasaj in care mama celor doi frati apotoli, Iacob si Ioan, ii spune lui Isus sa le confere privilegiul fiilor ei ca unul sa moara de-a dreapta si altul de-a stanga. Bineinteles ca "mama" insemna acele dispozitii sufletesti (astralul) transmise pe linie materna, iar nu mama fizica. De aceea, cand cineva vrea sa stie numele ingerului de la Dzeu (deci nu cel de botez), eu ii spun ca e bine sa intrebe si de cel al mamei, iar daca ingerul de la Dzeu al mamei se numeste Iuda, sau Iacob, sau oricare altul, ii spun sa citeasca epistolele apostolilor cu acelasi nume si s-ar putea sa constate cu surprindere ca mai mult de jumatate din ce scrie acolo sa-i fie destinat si lui.

    As dori sa reiau tema celor doua trinitati, una in cer si una pe pamant, asa cum foarte frumos le descrie Apostolul Ioan in epistolele sale. Sa insist pe conceptul de "piatra unghiului", sau "piatra filosofala" sau "carbunele viitorului", depinde de scoala initiatica in care te formezi si sa fac un paralelism cu biserica de "piatra" si biserica eterica ce o incorporeaza. Si sa vorbim despre harurile pe care biserica eterica, adapostita de biserica de piatra, le revarsa asupra noastra si pe care unii dintre noi le dispretuiesc. Vorbind despre sacramentul confesiunii, in cartea sa "Meditatii pentru fiecare zi" din ciclul "De vorba cu Dzeu.", Francisco Fernandez Carvajal spune: "De fiecare data cand primim acest sacrament auzim, ca Lazar, cuvintele lui Cristos: Dezlegati-l si lasati-l sa mearga, pentru ca greselile, slabiciunile, pacatele veniale il leaga pe crestin, nelasandu-l sa-si urmeze drumul in pace. Si asa cum mortul a iesit, legat fiind, la fel si cel care s-a spovedit va iesi. Pentru ca acesta sa ramana liber de pacatele sale, a spus si Domnul ingerilor (preotilor) lui: Dezlegati-l si lasati-l sa mearga" numai ca noi nu auzim glasul Domnului.
    Ultima editare de lovelife : 27 iul 2010 la 18:59

  9. #69
    savanah Avatar
    savanah este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    mai 2008
    Locatie
    Iasi
    Posturi
    338

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Om magistral, esoterist convins, dar totusi un om care isi exprima parerile, conceptia lui despre credinta.


    Didina, de la fraza asta pana la calomnie e cale lunga! Calomnie ar fi ca i-am atribuit calitatea de om? (Si ca sa fie clar: calomnie = afirmatie mincinoasa si tendentioasa facuta cu scopul de a discredita onoarea sau reputiatia cuiva; definite din DEX).

    Induiosator ca l-ai descoperit pe Steiner in momente de cumpana, dar asta nu exclude ceea ce spuneam despre formarea parerii: nu te poti baza in formarea unei opinii complete, cat de cat obiective, numai pe Steiner.
    Bibliotecile sunt atat de pline de carti, lumea scrisa e atat de mare incat e pacat sa nu vedem si alte pareri.

  10. #70
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit

    Dragul meu Savanah. Imi doresc de multe ori sa fiu ca tine, clar si concis, cu opiniile deja formate si foarte clare. Spuneam ca sunt constienta de neajunsurile raspunsurilor mele.
    Justificarea ta de mai devreme recurge la o analiza gramaticala si nu tine cont si de context.
    Am invatat de mai demult ca omul, prin educatie, isi poate controla cuvintele, insa adevaratele sentimente razbat din context sau din tonul vocii. Asadar, nu toti cei ce folosesc cuvantul "induiosator" simt si compasiune, si nu peste tot unde se spune "Ioan Botezatorul" vedem o reincarnare a lui.
    Toate bune.

    Lovelife, m-a bucurat mesajul tau de ieri. Iar daca a fost scris din suflet inseamna ca tu deja ii raspunsesesi in privat lui Percival, iar eu te-am judecat gresit. Asa ca iarta-ma.
    Ultima editare de lovelife : 27 iul 2010 la 18:59 Motiv: sau unit 2 posturi succesive pentru a simplifica citirea

  11. #71
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din Didina Vezi post
    Lovelife, m-a bucurat mesajul tau de ieri. Iar daca a fost scris din suflet inseamna ca tu deja ii raspunsesesi in privat lui Percival, iar eu te-am judecat gresit. Asa ca iarta-ma.
    Nu am raspuns nici in privat nimanui data asta, am facut asta altadata si se pare ca am gresit
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  12. #72
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din lovelife Vezi post
    Nu am raspuns nici in privat nimanui data asta, am facut asta altadata si se pare ca am gresit
    Lovelife,

    In primul rand (din cate deduc ca utilizator), forumul acesta este "patronat" de Fundatia de Inforenergetica si prin faptul ca dedesubtul utilizatorilor este afisat acest lucru (la cei care au IE-ul) si cred ca cel care citeste sau poarta un dialog ar trebui sa inteleaga mai multe lucruri in cazul in care discutia este in principal despre fenomenologia (perceptia) lumii spirituale.
    Eu unul nu caut hibe IE-ului. (...sunt atat de putine teme generoase dpdv al contributiei IE-ului)
    Caut in principal sa inteleg.
    Ca urmare, am vazut ca in unele posturi mai apar indicatiile binevenite ca (parerea mea, sau din experienta mea, sau am citit, etc.) cat si binenteles, (eu unul am ajuns sa inteleg doar acest lucru...)
    Mi s-ar parea binevenita si urmatoarea enuntare"cunosc din experienta IE-ului ca urmatoarele.... / sau unele din explicatii nu pot fi facute publice/ sau trebuie sa ai un anumit grad ca sa ajungi la ..../ etc.) asta in cazul in care ai putea sa enunti dar sa nu explici (mai exista aici un punct de vedere: sa nu enunti)

    Nu am reprosat in repetate randuri decat lipsa de explicatii logice, care (ar trebui sa se stie din start) ca dauneaza deosebit de puternic celor care citesc(/intra in contact) despre anumite fenomene din lumea spirituala).

  13. #73
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit

    Daca as putea, as scrie pe prima pagina, imediat sub Forum de spiritualitate, parafrazandu-l pe Dante: "Lasati, voi, cei ce intrati aici, orice frustrare".
    E adevarat ca e mai bine sa previi, decat sa vindeci, dar se pare ca raul a fost deja facut, iar vindecarea cere timp.
    Sunt noua pe acest forum, nu va cunosc prea bine pe nici unul, si nici nu m-am dus pe alte teme, dar pot spune ca prefer pe cineva care ma raneste fara stiinta, dar are o inima buna, decat pe cineva care pretinde ca are o inima buna si ma raneste cu buna stiinta.

    Daca as sti ce sunt iertarea si iubirea, te-as sfatui, dar si eu invat. Am momente sau zile cand cred ca nu le voi obtine niciodata, si voi muri cu sufletul asta uscat si zbarcit. Dar incerc sa nu fiu suparata pe cineva mai mult de o zi. Si ca sa ma probez ma rog pentru el. Daca nu pot sa ma rog din suflet, inseamna ca am o problema. Si "dusmanul" meu ma va rani neincetat pana ce nu-mi rezolv aceasta problema.
    Ultima editare de lovelife : 27 iul 2010 la 18:58

  14. #74
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Draga "frate" Percival (sau nu ma mai vrei ca "sora"?)
    M-am intrebat daca ceva din ceea ce-am spus ar fi putut sa te raneasca, si am simtit nevoia sa revin (caci nu vreau sa se intample lucrul acesta).
    In general (spune Francisco Carvajal in cartea sa "De vorba cu Dumnezeu"), scuzele invocate in sinea noastra pentru a nu ne mustra fratele sunt teama de a nu-l intrista sau indiferenta (spunand, ca si Cain: "sunt eu, oare, pazitorul fratelui meu?").
    Te rog sa ma crezi ca mi-a fost greu sa scriu mesajul anterior, caci sufera si cel care primeste mustrarea, dar si cel care o face, asta se stie.
    "Uneori, o anumita animozitate si lipsa de pace interioara ne-ar putea face sa vedem la ceilalti defecte care, in realitate, ne apartin" mai spune F. Carjaval. Eu am vazut la tine rabdarea si intelepciunea cu care o iei de la capat cu fiecare, chiar dupa un schimb de replici rautacioase sau unele cuvintelor spontane si tocmai de aceea sincere ale celui ce te situeaza nu tocmai sus pe scara lui valorica. Dar pentru ca tu stii cine esti, n-ar trebui sa te afecteze nimic.
    "Trebuie sa mustram, asadar, din iubire, nu din dorinta de a face rau, ci cu intentia de a cauta indreptarea. (...) Daca o faci din amor propriu, nu vei izbandi nimic. Daca iubirea te impinge la aceasta, faci bine" spune Sf. Augustin.
    Fie ca glasul "apostolului iubirii" sa ajunga la tine si sa iti spuna ca tot ce simt pentru tine este iubire.

  15. #75
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Dragul meu frate, te rog sa ma ierti pentru cuvintele mele de ieri.
    Nerabdarea de a rezolva unele lucruri te impinge la multe greseli. Dar simt ca nu pot sa merg mai departe pana nu se rezolva unele lucruri.
    De multe ori, vorbind cu voi, m-am simtit ciudat, simtind animozitatea care exista intre unii si altii. Nu pot vorbi despre intelegerea constitutiei sufletesti a omului daca pe cel de langa mine nu il inteleg. Nu-i pot cere celui de langa mine sa-si impartaseasca experientele cand el se afla inca in faza de strangere a "avutiei". Si nu pot vorbi despre "apostolul iubirii" si iubirea hristica atat timp cat nu-l iubesc pe cel de langa mine chiar daca el nu ma iubeste. Caci nu as face decat sa contribui la tencul de "maculatura" care nu foloseste nimanui, nici macar mie (asa cum sesiza si Savanah). De aceea ma intreb: ce caut eu aici? Ce sens are tot ceea ce spun daca in lumea reala fac altceva. Caci a vorbi de unul singur e "ca si cum te-ai privi intr-o oglinda". Dialogul cu ceilalti imi arata cine sunt de fapt. Si atat timp cat celui ce-si arata "fortele tineretii" si ale puritatii prin sinceritate si naivitate ii cer mai mult decat poate, inseamna ca nu am inteles nimic. Iar cel care vorbeste de iubire dar nu e capabil sa iubesca pe "dusmanul" sau nu a inteles nimic. Si tot asa, cel ce pune pe piedestal perfectiunea si puterea va fi deranjat de slabiciunile si nesiguranta celorlalti.
    Si Hristos, dar si Lucifer, cum spuneam, se folosesc de aceleasi instrumente. Cantitatea justa transforma ceva in har, iar cand Lucifer inclina balanta intr-o parte sau alta, transforma harul in patima. Daca in ordinea lumii pamantesti numarul 1 poate fi o cantitate neglijabila, in ordinea cereasca acest numar este o cantitate cheie. Sa ne amintim ce spune I.H. in capitolul 12. v. 32, referindu-se la faptul ca era singurul, la acel moment, care tocmai luase in stapanire un corp omenesc pana in sistemul osos: "Iar Eu, cand Ma voi inalta de la pamant, ii voi trage pe toti la Mine". In aceeasi ordine de idei, si Lucifer spune: "Poti iubi toti oamenii de pe suprafata pamantului, dar daca pe unul singur nu il iubesti, mie imi este suficient sa te trag la mine".
    Si ca sa coboram cu picioarele pe pamant, amintiti-va de filmul "Lista lui Schindler", si mai exact de momentul cand, dupa ce isi vinde o parte din avere pentru a-i salva pe evrei de la exterminarea in masa, dupa aceasta exterminare revine in lagar si realitatea unei exterminari in masa i se infatiseaza inaintea ochilor, cu toate consecintele ei. Si atunci cade rapus de durere si spune plangand: "oare de ce n-am vandut si ceasul de la mana? Cu banii luati pe el as fi putut sa salvez inca unul, macar unul." Aceasta este "judecata personala" dragii mei, caci "precum (e) in cer asa si pe pamant". Iar daca pe pamant nu ne putem castiga cerul, ce ne face sa credem ca vom putea cand nu vom mai fi pe pamant?

Subiecte Similare

  1. Cine este Sfantul Duh?
    De lovelife in forum Crestinismul
    Replici: 35
    Ultimul post: 31 dec 2012, 17:49
  2. GRADINITA "SFANTUL APOSTOL ANDREI"
    De Etienne in forum Familia: copii, parinti, bunici
    Replici: 15
    Ultimul post: 23 iun 2011, 21:01
  3. Evanghelia dupa Ioan(Iona)
    De cris in forum Crestinismul
    Replici: 38
    Ultimul post: 12 ian 2010, 13:24
  4. Articole despre Sfantul Asezamant Romanesc de la Ierihon
    De Eternal_light in forum Crestinismul
    Replici: 0
    Ultimul post: 18 apr 2007, 15:13

Reguli postare

  • Nu puteti crea subiecte noi
  • Nu puteti posta replici
  • Nu puteti posta atasamente
  • Nu puteti sa va editati postarile
  •