Pagina 3 din 7 PrimulPrimul 1234567 UltimulUltimul
Rezultate de la 31 la 45 din 104

Subiect: Sfantul Apostol Ioan

  1. #31
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Nu eu am ajuns la concluzia ca Lazar = Ioan, ci Rudolf Steiner, iar cand am citit cartea lui "Evanghelia dupa Ioan", cea din 1909, sufletul meu a vibrat si s-a identificat cu cele spuse de el acolo in cele ce priveste initierea lui Lazar. In momentul actual continui sa cred ce spune el, acesta e adevarul meu in momentul de fata. Desigur, fiecare are adevarul lui, asta nu inseamna ca eu ma aflu in Adevar si tu nu, sau invers. Si nici nu trebuie sa convingem pe nimeni de adevarul nostru, caci asta ar insemna ca avem dubii si incercand sa-i convingem pe ceilalti incercam de fapt sa ne convingem pe noi insine. Eu respect adevarul tau, desi nu coincide cu al meu. Poate ca amandoi suntem in Adevar, dar il exprimam in forme diferite. Tocmai de aceea adevarurile personale trebuiesc impartasite. Imi amintesc de ceea ce i s-a intamplat lui Lucian Blaga la varsta de 5 ani. Cu riscul de a-ti spune ceva ce tu stii deja, iti voi povesti pe scurt aceasta istorioara. Mergand si privind cerul noaptea, copilul Lucian a observat ca luna il urmarea peste tot. Prima data s-a mirat, apoi neincrezator a repetat experienta si apoi a ajuns la concluzia ca este o persoana privilegiata, caci din toate fiintele care erau pe pamant luna l-a ales pe el pentru a-l insoti in orice directie se ducea. Asta pana intr-o noapte, cand, jucandu-se cu prietenii sai, nu a mai putut tine acest secret si l-a impartasit cu ei. Unul dintre ei a raspuns ca si pe el il insotea luna cand mergea. "Imposibil" a spus copilul Lucian. "Hai sa verificam. Tu o iei incolo si eu incoace" (in directii opuse). Si au vazut ca luna mergea cu fiecare dintre ei.

  2. #32
    savanah Avatar
    savanah este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    mai 2008
    Locatie
    Iasi
    Posturi
    338

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din percival Vezi post
    Daca patrundem cat de cat, in fenomenologia initierii ne dam seama ca primele XI capitole din Ev lui Ioan sunt percepute "astral" adica invers , cu finalitate spre capitolul I (Lazar), moment in care sunt continuate din capitolul XII cu perceptia pur-spirituala (Ioan - in planul asa numit devachanic).
    Este f. f. important acest aspect la Ev dupa Ioan!

    Insa :
    In capitolul XI trebuie sa cadem de acord ca este vb de o initiere: si auzind IIsus ca cel pe care-L iubea este bolnav a mai stat acolo (inca) doua zile (cele trei zile jumate); in cazul somnului unui om oarecare, ierarhiile ceresti au un rol in faptul ca in somn, ele mentin dupa ordin, locul corpului astral+ Eu, in cazul Lazar, Hristos. Discipolul care trece prin aceasta actiune initiatica, are pe deoparte viziunea Hierofantului cat si viziunea ierarhiilor ceresti (in trecut in mitologii, Hristos era perceput, imbracat in aceste ierarhii diverse ca Apollo, Ahura-Mazdao, etc si etc.)
    .............. de continuat......

    Unde exista scrieri/lamuriri astfel incat sa consideram ca putem studia aceste initieri, aceste procese prin care cineva (apostolii, in cazul nostru) este invatat despre ceva (despre Dumnezeire, in cazul apostolilor...). Daca exista astfel de scrieri prin care putem studia fenomenul initierii as vrea sa imi spui si mie cateva titluri.

    Aceeasi intrebare si despre partea a doua: doar prin deductia personala pot trage concluzia ca Apollo era Hristos ?

  3. #33
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Desi intrebarea nu-mi este adresata si nici nu pot sa afirm ca Apollo era Hristos, pentru ca nu m-a procupat aspectul acesta, iti pot recomanda, la recomandarea lui Steiner, "Marii initiati" a lui Edouard Schoure.

  4. #34
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Deoarece, din pacate, timpul in ultima perioada nu mai imi permite un eventual dialog mai pe larg (in speranta ca putem totusi duce aceste deslusiri mai departe si pe viitor- insa fara graba) cu voia dvstra, postez intr-un singur reply...

    Didina,
    Asa cum am vazut inca din primele raspunsuri/intrebari ale dvstra., ati inceput a experimenta constient aceasta "trecere de prag"; binenteles, timpul va spune mai multe si chiar asa cum presimtiti, prin recunoasterea si intelegerea faptelor petrecute in timpul Golgotei, sufletul nostru se ridica in presimtirea (nasterea) lui Hristos - insa de acum individual in forul cel mai intim al nostru.
    Experienta "dublului" imbraca multe forme; ma bucur ca ati ajuns la R.Steiner si pe deoparte ma bucura mai mult ca incepeti constient sa experimentati.
    Sunt multe experiente descrise pe acest forum insa (probabil) putini si le inteleg in natura lor ca drum de "initiere" , de "trezire".
    "Dublul", acest "geaman" isi va face simtita prezenta, si starea de "compasiune" a dvstra. in fata unei imagini repugnante, indica intelegerea acestui prag; astept si citesc cu interes mesajele dvstra. atat timp cat doriti sa le impartasiti (lucru deloc usor dar necesar pentru a facilita oricarui care va vrea sa inteleaga lumea spirituala in sensul ei)

    Natura lui Lazar/Ioan este deosebit de complicata. Daca urmariti cele trei corpuri superioare, care se afla in "ceruri" actual pentru om,( pe langa cele inglobate azi individualde om), adica Sinea Spirituala (Manas), Spirit al Vietii (Buddhi) si Om-Spirit (Atman), Ioan (Lazar cel inviat) ajunge prin initierea descrisa in CapXI sa primeasca "o configuratie speciala" (daca pot sa ma exprim usor trivial), in sensul ca o alta Individualitate care insotea din spirit Misiunea lui Hristos (este vb de Ioan Botezatorul) "coboara" la nivel individual in acesta.
    Aici este sensul faptului ca daca ceilalti apostoli, incet-incet se coboara in "somn", "discipolul mult iubit se trezeste". Initierea sa, este desfasurata in mai multe etape: el este singurul care poate sa stea sub Cruce, avand experienta directa a Calvarului si a Invierii si Intelegera Misiunii lui Hristos.
    Multe lucruri din cercetarea suprasensibila a lui RS si-au dovedit recunoasterea in sensul scrierilor descoperite mai recent (de ex. Man. de la Marea Moarta); multi din Parinitii Crestinismului cunosteau aceste fapte si ele s-au pastrat ulterior cand intelegerea lor s-a pierdut, pastrate de diferite culte religioase.
    Simbolul celor "doi Ioani" calare pe acelasi cal (Templier) reprezinta este aceasta cunoastere. "Calul" reprezinta partea umana care delimiteaza principiile grosiere de cele mai inalte, asa cum odata era descris centaurul.
    Sunt f. multe aspecte legate de aceasta initiere si celelate lucruri descrise in Ev lui Ioan, dara cu rabdare poate ni se lumineaza.

    Lovelife,

    Daca timpul ne va permite poate incepem sa intelegem aceasta natura a Evangheliei lui Ioan (in ceea ce priveste primele doisprezece capitole) si la urmatoarele. Ne putem opri, pe parcurs, sa intelegem la cum este perceputa o initiere in primele doisprezece capitole si cum este descris Lazar, natura sa, si dupa aceea sa vedem cum se incununeaza aceste lucruri in Ev dupa Ioan (inclusiv apocalipsa releveaza lucrurile acestea)
    Nu este necesara credinta ca asa e !; ci numai obiectivitatea de a le parcurge. Daca totusi lamurim, ce fel de initiere parcurge Lazar si cum se manifesta ea, intelegem faptul ca descrierile relevate de Ev lui Ioan sunt descrierile uneia si aceeasi persoane. Trebuie sa intelegem sensul frazei "discipolului mult iubit", initierea- trezirea sa si ce a insemnat acest lucru pentru a face posibila prezenta lui la picioarele Crucii.

    Savanah,

    Eu, din experienta, am gasit foarte putini autori care au intrat cu adevarat in miezul problemelor legate de metamorfozarea sufleteasca ca urmare a treptelor de initiere si a initierii in sine si legatura lor cu miezul esoteric al Evangheliilor.
    Cu buna stiinta, iti recomand cateva din titlurile lui Rudolf Steiner (care sunt nenumarate):"Cunoasterea lui Hristos", "Misterul Crestin" insa si (Ed. Univers Enciclopedic a reeditat o serie de titluri care cuprind cele patru Evanghelii in lumina cunoasterii spirituale...e un bun inceput.
    Totusi, as vrea sa fac cateva precizari:
    R. Steiner a facut uz de anumiti termeni care pot sa fie gresit intelesi datorita unor pareri pre-concepute pe care le avem dinainte. Spre exemplu, ar fi bine sa citesti "Stiinta oculta" pentru a incepe sa deslusesti conceptele pe care le explica in sensul constitutiei umane, dpdv spiritual.
    Binenteles, in cazul unui dialog aici pe forum, putem sa ne lamurim de aceste aspecte!
    Este f. complicat insa fara un studiu esoteric inainte a intelege o fenomenologie ca aceea a unei initieri! si tot aici trebuie sa intelegem ca trebuie sa "contemplam aceste lucruri", sa le intrebam sufleteste, sa dedicam "suflet", cum se spune pentru a ajunge la anumite lucruri...

    Re: "Apollo"...Cand intelegem cum s-a manifestat Christos de-a lungul vremurilor vom intelegem ca aceste denumiri erau "manifestari", "parti" percepute de oameni in ritualurile cultice sau initiatice.
    Asa cum Soarele se manifesta prin cele doisprezece semne ale Zodiacului, tot asa gasim in "natura" apostolilor reflectarea Hristosului. Asa il percepeau odinioara, vechii invatati, initiati. Dar natura totala a Hristosului, a Logosului a fost doar perceputa in timpul evenimentelor Golgotei.
    Poate o sa vi se para naiv sa dau un exemplu ca acesta:
    Daca inaintam in cunoasterea ierarhiilor ceresti si manifestarea acestora in natura vietii pamantesti, intelegem ca natura ingerilor se poate manifesta de exemplu intre doua elemente - apa-aer, arhanghelii in elementul aer, mai inaintam si mai sus, Arhaii in reflexia care apare in natura ca fulger, (si stiinta incepe sa inteleaga azi ca fulgerul este o manifestare, dar ca natura este extrapamanteasca), etc. si ajungem sa privim ierarhiile atotputernice ca spirite (constiinte) ce tin legatura dintre planete, sisteme solare.etc.
    Si acum trebuie sa ne imaginam ca Hristos ca parte Trinitara este mai presus de toate aceste forte care se reflecta asa ca mai sus.
    Este ca si cum cerul constelatiilor si tot ce e mai presus de el, coboara pe Pamant.
    Si acum ganditi-va la acel strigat pentru El pe Cruce, gajait, in batjocura:"Coboara de pe Cruce si salveaza-te!";
    Ganditi-va ce Puteri imense, de neinchipuit, se implica in formarea galaxiilor, ce Intelepciune se prezinta din formarea organismelor de la cele mai marunte pana la cele mari, ce Matematica cosmica se reveleaza gandirii omenesti prin toate ciclurile de formare ale vietii si cosmosului!
    si sa le punem in antiteza cu acel strigat chinuit "Coboara-te"!...
    Ne dam seama, ca atunci Crestinismul nu este o religie a miracolelor, a nelamuririlor, a paranormalului, caci toate puterile contrare firii umane asta au dorit: Ca sa fie folosita orice samanta, neinsemnata a unei puteri supraomenesti in acest drum a Hristosului. Orice miracol peste puterea umana compromitea pe deplin aceasta Mantuire.
    Tot ce este scris in Evanghelii este de aceea de Inteles Uman.

    (sa ne mai gandim ca Saul cunostea din toata initierea sa Abrahamica (si mai repet, nici inaltii preoti nu erau niste ageamii ) ca acesta semnifica Hristosul, cel Uns. Si sa-L vezi pe Cruce murind intre hoti era ceva de neconceput pentru Ei.)
    Dar toata initierea veche, tot ce era pe glob pana in acel moment nu cunosteau decat parti dintr-un lucru: parti am putea spune, din IUBIRE.
    Acest lucru face ca "discipolul mult iubit" sa aiba parte de o initiere speciala/iar in Saul/Pavel sa avem cel dintai "apostol al Iubirii"

    toate bune

  5. #35
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Daca timpul ne va permite poate incepem sa intelegem aceasta natura a Evangheliei lui Ioan (in ceea ce priveste primele doisprezece capitole) si la urmatoarele. Ne putem opri, pe parcurs, sa intelegem la cum este perceputa o initiere in primele doisprezece capitole si cum este descris Lazar, natura sa, si dupa aceea sa vedem cum se incununeaza aceste lucruri in Ev dupa Ioan (inclusiv apocalipsa releveaza lucrurile acestea)
    Nu este necesara credinta ca asa e !; ci numai obiectivitatea de a le parcurge. Daca totusi lamurim, ce fel de initiere parcurge Lazar si cum se manifesta ea, intelegem faptul ca descrierile relevate de Ev lui Ioan sunt descrierile uneia si aceeasi persoane. Trebuie sa intelegem sensul frazei "discipolului mult iubit", initierea- trezirea sa si ce a insemnat acest lucru pentru a face posibila prezenta lui la picioarele Crucii.
    toti apostolii au trecut prin initiere, si mai presus de asta din motivatii pe care le las sa le descoperiti cunoaste tot ce au trait ceilalti apostoli.
    Totusi Sf. ap Ioan a fsot singurul apostol care nu a fost omorat sau supus prin diverse suplicii martirice, la fel ca SF. fecioara. Iisus a trecut prin acele suplicii pentru ca asa a vrut el nu pentru faptul ca avea o karma ce trebuia platita cum a fost cauzl celorlalti apostoli.
    Ioan nu este Lazar pentru ca Ioan avea si are el insasi darul invierii inainte de momentul Lazar
    Apollo este o alta entitate ce se regaseste in Biblie, dar nu Iisus
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  6. #36
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din lovelife Vezi post
    toti apostolii au trecut prin initiere, si mai presus de asta din motivatii pe care le las sa le descoperiti cunoaste tot ce au trait ceilalti apostoli.
    Totusi Sf. ap Ioan a fsot singurul apostol care nu a fost omorat sau supus prin diverse suplicii martirice, la fel ca SF. fecioara. Iisus a trecut prin acele suplicii pentru ca asa a vrut el nu pentru faptul ca avea o karma ce trebuia platita cum a fost cauzl celorlalti apostoli.
    Ioan nu este Lazar pentru ca Ioan avea si are el insasi darul invierii inainte de momentul Lazar
    Apollo este o alta entitate ce se regaseste in Biblie, dar nu Iisus
    Lovelife,

    Pe langa sensul de baza trebuie sa ne punem de acord cu (eventualele) nelamuriri:
    - Parerea dvstra. (experienta, IE) asupra lui Iisus Hristos care este? In sensul acesta : Credeti ca natura Hristica (Logosul, Fiu -ca parte Trinitara) va mai avea o incarnare FIZICA in afara de Momentul Golgotei?

    Pentru autorul Ev dupa Ioan:
    - Credeti ca autorul Ev dupa Ioan este Ioan, unul din fratii Zevedeu?
    - Credeti ca autorul Ev dupa Ioan este denumit ca si "discipolul mult iubit"?
    - Credeti ca Ev dupa Ioan are aceasta caracteristica a testimonialului? Adica, faptele la care a fost prezent sunt descrise, iar la ce nu a fost prezent nu a descris? (Credeti - mentionat in sensul de experienta, parerea IE, etc.)

    - Ce inseamna "darul invierii"?

    toate bune,

    P.S. Binenteles, ca sunt mai multe exemple de initieri in Evanghelii dar dupa parerea mea este necesar sa vedem daca intr-adevar, autorul Ev dupa Ioan este tot acelasi cu Lazar cel inviat (ceva foarte greu de explicat imediat, dar incet, incet, ne canalizam asupra acestor fapte)
    Asta inseman sa vedem ce insemana "discipol mult iubit" (analizand textele in care apare acest titlu, diferenta intre "discipolul mult iubit" si IOAN ZEVEDEUL si spre sfarsit intelegerea experientei initierii lui Lazar.

  7. #37
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Revin deoarece trebuie sa fac o precizare in sensul postului anterior:

    R. Steiner a activat in sanul Societatii Teosofice pana la un anumit moment.
    Momentul retragerii sale din Soc. Teosofica fondatata initial de cativa ganditori printre care (H.P. Blavatsky care moare inainte de acest moment) a fost momentul in care membrii conducatori de atunci ai societatii teosofice, au dorit introducerea tanarului Krishnamurti ca reincarnarea lui Hristos; totodata doreau prezentarea lui R. Steiner ca reincarnare a lui Ioan Botezatorul.

    Aceste lucruri au contravenit ideilor si cercetarilor sale (RS) retragandu-se din ac. societate care nu dorea intelegerea Crestinismului in sensul sau adevarat.
    De aceea, precizez ca unul din punctele in care RS a insistat in marea majoritate a lucrarilor sale este ca Momentul Golgota (incarnarea FIZICA) a Logosului ("Fiul" ca natura Trinitara) intr-o entitate umana (Iisus) s-a petrecut doar O DATA in toata istoria umanitatii (trecut si viitor)
    "A doua venire" inseamna inceperea umanitatii sa constientizeze faptul ca Hristos vine de acum individual si este perceput in sufletul fiecarui om printr-o experienta singulara, individuala.
    (Nasterea Hristosului in sufletul fiecarui om)

    (Precizez aceasta pentru ca am mai intalnit parerea aici pe forum ca RS ar fi reincarnarea lui Ioan Botezatorul care vine dintr-o interpretare eronata a istoriei spirituale)

  8. #38
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    - Parerea dvstra. (experienta, IE) asupra lui Iisus Hristos care este? In sensul acesta : Credeti ca natura Hristica (Logosul, Fiu -ca parte Trinitara) va mai avea o incarnare FIZICA in afara de Momentul Golgotei?
    Nu ma pot pronunta categoric, logica mea spune ca Iisus va mai veni la trup in diverse ipostaze atunci cand va fi necesar, dar cand si cum o va face ma depaseste cu mult. Si am auzit si vazut destui nebuni, unii dintre ei si demnizati care spuneau despre ei ca sunt Hristos, dar cand va veni daca va veni Hristos il vom putea recunoaste dupa fapte, calitatile spirituale, modul de a relationa cu ceilalti, etc. Pana acum din toti cei care pretindeau ca sunt o intrupare a alui Iisus, nu reuseau sa se apropie nici de nivelul de manifestare a celui mai slab ucenic

    Pentru autorul Ev dupa Ioan:
    - Credeti ca autorul Ev dupa Ioan este Ioan, unul din fratii Zevedeu?
    - Credeti ca autorul Ev dupa Ioan este denumit ca si "discipolul mult iubit"?
    - Credeti ca Ev dupa Ioan are aceasta caracteristica a testimonialului? Adica, faptele la care a fost prezent sunt descrise, iar la ce nu a fost prezent nu a descris? (Credeti - mentionat in sensul de experienta, parerea IE, etc.)
    Sf. Ioan conform celor spuse in evanghelie pare sa fie unul din fratiii zevedeu, dar asta nu inseamna neparat ca erau frati de sange.
    Sf. Ioan are anumite caracteristici pe care doar Iisus le mai avea, si ma refer la vederea inainte si inapoi si dreptul de a cunoaste anumite planuri ale Tatalui. Cu o aceasta caracteristica este greu de spus la ce a fost de fata si la ce doar a vazut datorita acestor daruri.
    Oricum adevarata familie a lui Iisus cand era in trup era formata doar din Ioan si Sf. Fecioara, erau cei mai apropiati de el din punct de vedere a caracteristicilor. Ioan era apostolul mult iubit, nu doar petnru faptul ca Iisus il iubea mai mult ci si pentru ca avea capacitatea sufleteasca de a primi mai mult si mai complet iubirea divina daruita de Hristos locuitorilor Terei.

    In felul cum il intelegem pe Iisus trebuie sa acceptam ca Terra nu este buricul universului si ca Tatal a mai creat si multe alte civilizatii.
    De ce ar face Tatal ceva asa de imens cum este universul, doar ca sa ne bucure noua ochii noaptea? Si daca sunt si alte civilizatii de ce aceia nu sar bucura de prezenta lui Hristos, mai ales ca unii pot fi mault mai buni decat noi, altii poate au nevoie mai mare decat noi de prezenta directa in trup a lui Hristos
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  9. #39
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Uite ca vrea.
    Asadar, tanarul cel bogat, care indeplinea intr-u totul legea, este chemat de Hristos dar are un fel de atasament si nu renunta din prima la "avutia" lui. Cand raspunde chemarii, Hristos vine in casa lui Lazar "pe care il iubea" si a surorilor lui, Marta si Maria, pe care,de asemenea, Hristos le iubea. Si ce este casa daca nu trupul, ar surorile, corpurile eteric si corpul astral (sufletul ratiunii sau al intelegerii).
    Apoi Lazar este initiat de insusi Hristos (Lumina) si pentru ca poate astfel sa marturiseasca prin sine insusi despre Lumina este numit "Ioan".
    Acest Ioan este entitatea mai inainte incarnata ca Ioan Botezatorul.
    Datorita venirii lui I.H. pe pamant, celor care sunt uniti cu el le este posibila initierea in trup, deci in stare de constienta.
    Punerea capului pe chakra inimii lui I.H., semnifica purificarea corpului astral (sufletul constientei care, purificat era numit Fecioara Sofia sau Maria sau "mama lui Hristos").
    Sinea Spirituala (al 5-lea "barbat" pe care I.H. il cere samarinencei la fantana pentru a-i putea da "apa vie") are aceeasi semnificatie ca Duhul Sfant.
    Spiritul Vietii (apa vie) este desemnat de crestini si sub numele de Verb sau Fiu.
    Ucenicul "pe care Domnul il iubea" si-a incorporat principiile superioare inaintea celorlalti ucenici.
    Spalarea picioarelor poate insemna, pe langa cele spuse de Steiner, o "curatare previe pentru incorporarea Spiritului Vietii?
    Momentul Golgota, pe langa faptul ca iubirea Hristica trece barierele legaturilor de rudenie, poate insemna ca atat Ioan cat si Mama lui Isus isi incorporeaza Spiritul Vietii?
    Dupa citirea "Teosofiei" lui Steiner si datorita unui vis pe care-l am de mic copil, picioarele le asociez cu corpul eteric. Asemeni, si cu conceptul de "mama lui Isus".

  10. #40
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Reluand subiectul visului povestit saptamana trecuta, spuneam ca imaginile care iti apar dar si cuvintele care ti se adreseaza provoaca o traire interioara, o vibratie anume (de aceea spuneam ca "ating" si astralul). Aceste imagini sunt intiparite direct in corpul eteric, care este purtatorul memoriei (prin lesin, "o moarte mica", etericul astralul si eul sunt desprinse o scurta perioada de timp de fizic) iar cand, la trezire, rememoram visul, aceste imagini sunt aduse in constienta. Ceea ce trebuie sa facem este sa rememoram (sa retraim) si vibratiile produse de catre aceste imagini, pentru ca ne vor ajuta mai tarziu sa intelegem unele lucruri, si pentru ca au tendinta de a se estompa, cu trecerea timpului.
    Cel care trece printr-o astfel de experienta, cand se actioneaza asupra etericului, nu se trezeste alt om. Adevarurile percepute trebuie sa urce in constienta iar intelegerea realitatilor spirituale care se ascund in spatele acestor imagini necesita timp. Durata lui depinde (ca in toate, de altfel) de "calitatea" celui initiat dar si de a celui care initiaza.
    In acuratetea interpretarii acestor imagini sau a acestor cuvinte ne vine foarte mult in ajutor vibratia pe care acestea ne-au produs-o cand am intrat prima data in contact cu ele. pentru a sprijini cele spuse aici, voi povesti un alt vis.

  11. #41
    savanah Avatar
    savanah este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    mai 2008
    Locatie
    Iasi
    Posturi
    338

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din Didina Vezi post
    Uite ca vrea.
    Asadar, tanarul cel bogat, care indeplinea intr-u totul legea, este chemat de Hristos dar are un fel de atasament si nu renunta din prima la "avutia" lui. Cand raspunde chemarii, Hristos vine in casa lui Lazar "pe care il iubea" si a surorilor lui, Marta si Maria, pe care,de asemenea, Hristos le iubea. Si ce este casa daca nu trupul, ar surorile, corpurile eteric si corpul astral (sufletul ratiunii sau al intelegerii).
    Apoi Lazar este initiat de insusi Hristos (Lumina) si pentru ca poate astfel sa marturiseasca prin sine insusi despre Lumina este numit "Ioan".
    Acest Ioan este entitatea mai inainte incarnata ca Ioan Botezatorul.

    Sa inteleg mai bine: tinarul bogat = Lazar = Sfantul apostol Ioan = Sfantul Ioan Botezatorul??? Nu de alta, dar aceeasi entitate (cum va place sa ii numiti...) sa sara asa de la un corp la altul, care culmea, erau si contemporani parca mi se parea prea alambicata explicatia voastra.
    In plus, stim ca Sfantul Apostol Ioan a fost ucenicul Sfantului Ioan Botezatorul. Atunci cum potrivim cronologic "Acest Ioan este entitatea mai inainte incarnata ca Ioan Botezatorul"?? A trecut entitatea de la unul la altul, succesiv?
    Eu stiu ca Dumnezeirea nu se explica logic ci se iubeste si se simte, dar parca nici as asa sa ii aplicam un talmes-balmes de pareri personale, parca nu prea merge.
    Ultima editare de lovelife : 20 iul 2010 la 09:45

  12. #42
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Apoi Lazar este initiat de insusi Hristos (Lumina) si pentru ca poate astfel sa marturiseasca prin sine insusi despre Lumina este numit "Ioan".
    Acest Ioan este entitatea mai inainte incarnata ca Ioan Botezatorul.
    Dupa cum spunea si Savanah cei 3 au fost conteporani cu totii, nu aveau cum sa fie una si aceeasi persoana, si fiecare din cei 3 apartin unor ierahii diferite.
    Sf. Ioan Evanghelistul nu a murit in acea intrupare cum moare un om, nu a fost ingropat, pur si simplu sa inaltat la fel ca Iisus si Sf. Fecioara.
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  13. #43
    savanah Avatar
    savanah este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    mai 2008
    Locatie
    Iasi
    Posturi
    338

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din lovelife Vezi post

    In felul cum il intelegem pe Iisus trebuie sa acceptam ca Terra nu este buricul universului si ca Tatal a mai creat si multe alte civilizatii.
    De ce ar face Tatal ceva asa de imens cum este universul, doar ca sa ne bucure noua ochii noaptea? Si daca sunt si alte civilizatii de ce aceia nu sar bucura de prezenta lui Hristos, mai ales ca unii pot fi mault mai buni decat noi, altii poate au nevoie mai mare decat noi de prezenta directa in trup a lui Hristos

    Am citit odata, cateva scenarii pentru firme scurte scrise de Gene Roddenberry. Unul dintre ele era despre istoria unei civilizatii dezvoltate, cu o mare putere de intelegere a nevoilor celolalti, cu o mare putere de iubire. As putea spune ca era o civilizatia ajunsa la desavarsire. In acest punct al dezvoltarii spirituale si materiale, afla ca planeta lor va fi lovita de un corp ceresc si va exploda. Momentul impactului era in data de 25 decembrie... Liderul lor spiritual, contactat de o alta civilizatie refuza un transfer rapid (de genul salvam cat putem) si da un raspuns sugestiv: lumina stelei noastre poate fi un semnal pentru o alta civilizatie, poate marca ziua cand cineva, privind spre cerul instelat, va vedea o stea si va intelege ca incepe un drum important pentru ei. Daca acesta a fost destinul nostru, de a ajunge la apogeu ca sa inteleg ca suntem deschizatori de alte drumuri, atunci ne supunem!

    Doar imaginatia lui Roddenberry, dar foarte interesanta ipostaza....

  14. #44
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din savanah Vezi post
    Sa inteleg mai bine: tinarul bogat = Lazar = Sfantul apostol Ioan = Sfantul Ioan Botezatorul??? Nu de alta, dar aceeasi entitate (cum va place sa ii numiti...) sa sara asa de la un corp la altul, care culmea, erau si contemporani parca mi se parea prea alambicata explicatia voastra.
    In plus, stim ca Sfantul Apostol Ioan a fost ucenicul Sfantului Ioan Botezatorul. Atunci cum potrivim cronologic "Acest Ioan este entitatea mai inainte incarnata ca Ioan Botezatorul"?? A trecut entitatea de la unul la altul, succesiv?
    Eu stiu ca Dumnezeirea nu se explica logic ci se iubeste si se simte, dar parca nici as asa sa ii aplicam un talmes-balmes de pareri personale, parca nu prea merge.
    Tanarul bogat este Lazar. acelasi cu "Discipolul mult iubit" este cum se desemneaza autorul Evangheliei (dupa Ioan) sau mai apare cu titulatura "celalalt ucenic".
    In urma initierii din CapXI este un Ioan (nume nou in cazul misteriilor pe care daca doriti putem sa il explicam).
    Ioan Botezatorul este decapitat. Stiinta Spirituala atrage atentia asupra unor capitole importante din Evanghelii in care in urma intelegerii oculte reveleaza acest fapt): Entitatea lui Ioan Botezatorul ("entitate" denumita astfel pentru ca inglobeaza anumite corpuri spirituale - si aici putem intra in detaliu daca doriti) devine sufletul grup al apostolilor. (si aici este de explicat).

    In conditia in care apostolii lui Iisus Hrsitos, chiar si cercul intim al discipolilor (cei 3) "cad" in somn, "nu pot sa vegheze", (desi ridicati la diverse grade de constienta) , unul singur se ridica la puterea de intelegere al Mom. de pe Golgota.
    In Lazar se petrece la initiere un fapt cunoscut in riturile misteriilor dar intr-o totala alta forma (atentie! este vb de limbajul ocult al Evangheliilor - neinteles, poate sa genereze diferite interpretari - in lumina unei intelegeri esoterice, o sa vedeti ca f. multe aspecte ale miturilor si misteriilor antice se lumineaza); este faptul ca vechea initiere care avea in Lazar cel mai inalt descendent se uneste prin Hristos cu o initiere de viitor (I. Botezatorul); invatatii si initiatii acelor timpuri (Phariseii nu inteleg acestlucrur desi prin puterea Hierofantelui _Hristos isi dau seama ca se intampla ceva deosebit de important - si Lazar este astfel cautat sa fie omorat )

    Sunt f. multe aspecte de care trebuie sa tineti seama. In Lazar nu se reincarneaza Ioan (Didina) ci Ioan Botezatorul intrepatrunde (incorporeaza Lazar) sufleteste din spirit.
    Daca cunoastem ceea ce se intampla in initiere faptele devin mai cuprinzatoare. Totusi este greu sa intelegem schimbarile si metamorfozele sufletesti chiar daca intelegem limbajul misteriilor.

    O parte a manuscriselor cunoscute ca "Ev. secreta a lui Marcu" cuprind o parte in care se face legatura dintre "discipolul mult iubit " si Lazar.
    Ea a fost insa pe deoparte mult blamat pentru ca in acea scriere "discipolul mult iubit intra noaptea la Hristos pentru a fi invatat despre Tainele Imparatiei"; s-a facut conotatia astfel ca intim, a fost vorba de un raport eventual sexual.
    Inca odata necunoasterea limbajului misteriilor duce la tot mai multe aberatii.
    "A veni noaptea" ca si in cazul lui Nicodim este vorba de intalnirea in spirit (corp astral +Eu);
    ................de continuat.....................

  15. #45
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din Didina Vezi post
    Uite ca vrea.
    Asadar, tanarul cel bogat, care indeplinea intr-u totul legea, este chemat de Hristos dar are un fel de atasament si nu renunta din prima la "avutia" lui. Cand raspunde chemarii, Hristos vine in casa lui Lazar "pe care il iubea" si a surorilor lui, Marta si Maria, pe care,de asemenea, Hristos le iubea. Si ce este casa daca nu trupul, ar surorile, corpurile eteric si corpul astral (sufletul ratiunii sau al intelegerii).
    Apoi Lazar este initiat de insusi Hristos (Lumina) si pentru ca poate astfel sa marturiseasca prin sine insusi despre Lumina este numit "Ioan".
    Acest Ioan este entitatea mai inainte incarnata ca Ioan Botezatorul.
    Datorita venirii lui I.H. pe pamant, celor care sunt uniti cu el le este posibila initierea in trup, deci in stare de constienta.
    Punerea capului pe chakra inimii lui I.H., semnifica purificarea corpului astral (sufletul constientei care, purificat era numit Fecioara Sofia sau Maria sau "mama lui Hristos").
    Sinea Spirituala (al 5-lea "barbat" pe care I.H. il cere samarinencei la fantana pentru a-i putea da "apa vie") are aceeasi semnificatie ca Duhul Sfant.
    Spiritul Vietii (apa vie) este desemnat de crestini si sub numele de Verb sau Fiu.
    Ucenicul "pe care Domnul il iubea" si-a incorporat principiile superioare inaintea celorlalti ucenici.
    Spalarea picioarelor poate insemna, pe langa cele spuse de Steiner, o "curatare previe pentru incorporarea Spiritului Vietii?
    Momentul Golgota, pe langa faptul ca iubirea Hristica trece barierele legaturilor de rudenie, poate insemna ca atat Ioan cat si Mama lui Isus isi incorporeaza Spiritul Vietii?
    Dupa citirea "Teosofiei" lui Steiner si datorita unui vis pe care-l am de mic copil, picioarele le asociez cu corpul eteric. Asemeni, si cu conceptul de "mama lui Isus".
    Si eu subscriu. Interesanta partea cu "picioarele". Astept mai multe detalii despre vis (daca se poate).
    Da - Ioan- Este cel care poate incopora Spiritul Vietii (Budhi).
    Marta - Sufletul ratiunii; Maria Magdalena - Sufletul senzatiei (cf. RS)
    Mama lui Iisus (Manas care se rasfrange prin sufletul constientei ca Sine Spirituala - Sophia); este evident in cazul capitolui XI (Lazar) ca Hristos vb cu Marta +Maria in sensul dat de dvstra.
    In toata initierea veche trebuia sacrificat Tatal (Eul) pentru unirea cu Mama - element sufletesc (Oedip). cei care treceau prin aceasta initiere mai purtau numele de "fii vaduvei"; vedeti invierea Tanarului din Nain.
    Aceasta initiere devine din ce in ce mai periculoasa odata cu apropierea lui Hristos.
    Am scris f. putin despre asta in articolul "Arta si Viata":
    http://pamant-iubit-2008.go.ro/Paman...mbrie_2008.pdf

    toate bune

Subiecte Similare

  1. Cine este Sfantul Duh?
    De lovelife in forum Crestinismul
    Replici: 35
    Ultimul post: 31 dec 2012, 17:49
  2. GRADINITA "SFANTUL APOSTOL ANDREI"
    De Etienne in forum Familia: copii, parinti, bunici
    Replici: 15
    Ultimul post: 23 iun 2011, 21:01
  3. Evanghelia dupa Ioan(Iona)
    De cris in forum Crestinismul
    Replici: 38
    Ultimul post: 12 ian 2010, 13:24
  4. Articole despre Sfantul Asezamant Romanesc de la Ierihon
    De Eternal_light in forum Crestinismul
    Replici: 0
    Ultimul post: 18 apr 2007, 15:13

Reguli postare

  • Nu puteti crea subiecte noi
  • Nu puteti posta replici
  • Nu puteti posta atasamente
  • Nu puteti sa va editati postarile
  •