Pagina 2 din 7 PrimulPrimul 1234567 UltimulUltimul
Rezultate de la 16 la 30 din 104

Subiect: Sfantul Apostol Ioan

  1. #16
    Ion Furtuna este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    august 2006
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    2.823

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din savanah Vezi post
    Dupa cate stiu eu, Sfantul Ioan Botezatorul nu apare printre cei 55 de profeti recunoscuti de Tora si Talmud.

    Logic privind problema, el a fost profetul Mantuitorului, ori daca Iisus nu face obiectul scrierilor iudaice nici acest profet al lui nu si-ar fi avut rostul. Iarasi dupa cate stiu, in Talmud apar doar trei-patru referiri la Iisus (unde se pare ca era numit Ben Stada, desi inca exista discutii cu privire la aceasta alaturare de identitati) asa incat un iudeu care a trait pentru a anunta aparitia pe pamant a cuiva nerecunoscut de poporul evreu nu merita mentionat in Talmud/Tora/Profeti etc.
    Multumesc frumos!
    Logica, profetiile si istoria nu prea fac impreuna casa buna.
    Logica noastra, acum, are in spate istoria existentei crestinismului, dar o decizie de introducere in lista profetilor se putea lua cu mult timp in urma, inainte ca sa apara chiar Evangheliile crestine.

    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  2. #17
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din cris Vezi post
    Acuma ce ma roade pe mine,de ce Ioan botezatorul a zis ca el nu este Ilie?
    Ori:-nu stia ( " omul cind se naste bea un pahar din apa uitarii" )
    -a mintit ( ceea ce m-as mira) -
    -ori biblia este periata aici.
    Totusi,botezatorul a fost trimis(apostello) ,dar si ...nu mai stiu cum in greaca ,adica profet,avem un profet apostol nascut asa.
    Acum...sa te nasti direct un iona este un nivel,fata sa devii un iona.
    Ev dupa Ioan este ' marturie directa" (scrie acolo).
    Steiner spune ca Lazar este Ioan-posibil-precum este ucenicul cel iubit.
    Daca e asa ,el este simon zelotul ,ulterior simon magul(urit si defaimat)
    Isus a spus:" veti fi uriti in numele meu" .
    dar sa ma intorc la Iona botezatorul: Isus spune " el este Ilie,dar voi nu l-ati cunoscut".
    Inseamna ca totusi Botezatorul nu a stiut ca este Ilie.
    Mari oameni,oricum,cinste lor!
    Fenomenul reincarnarii ca sursa din NT este aprig dezbatut tocmai din acest pasaj (cel al intrebarii Sf. Ioan Botezatorul daca este Ilie). Ca si multe astfel de pasaje el este combatut pentru ca nu se mai stie (nu se doreste) de a percepe spiritul Crestinismului si mai putin cuvantul scris.
    Aceste lucruri insa pot fi adevarat intelese in lumina cercetarilor spirituale.
    R. Steiner atrage atentia, intr-adevar, asupra fenomenului de initiere, asa cum apare el in transformarea celui denumit ca "discipolul mult iubit".
    Ioan Evanghelistul si Ioan fratele lui Iacob, nu sunt una si aceeasi persoana. Totusi fenomenele care se petrec in initiere, sunt in natura lor, deosebit de complicate si cel care traieste aceste fenomene intelege sensul spre exemplu al Evangheliei dupa Ioan.
    Evanghelistul Ioan este Lazar cel inviat, si autorul Apocalipsei.
    In ceea ce priveste Individualitatea lui Lazar,(in mare) este : Cain (Tubal) - Hiram - Lazar (discipolul mult iubit) (fratele Mariei M.) -initiat de Insusi Logosul Intrupat - Ioan - C. Rosenkreutz - C. Saint Germain.
    Pare naiv la inceput, sa vorbesti de aceste lucruri, dar invit pe oricine, cu placere, daca are intrebari referitoare si sa le putem parcurgem impreuna.

  3. #18
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Buna seara. Ar putea cineva sa ma lumineze in legatura cu Sf. Ioan? Citind Biblia mi-au ramas o multime de neclaritati.
    In primul rand, originea lui (si nu ma refer la originea lui pamanteasca). In Epistola I, cap. 3 - 14, foloseste pluralul si spune: "Noi stim ca am trecut din moarte la viata, pentru ca iubim pe frati; cine nu iubeste pe fratele sau ramane in moarte". Intuiesc ca acest "noi" il include si pe Hristos, care a iesit de la Tatal (moartea = unul din valurile pe care le imbraca Tatal, dupa cum le explica el apostolilor inainte de misterul de pe Golgota) si a venit la viata tocmai din aceasta iubire pentru "frati". Atunci, ca si Hristos, Ioan a facut un sacrificiu de iubire si avand origini mai inalte? Cine este el? Cine sunt cei 7 care s-au salvat in corabia lui Noe (acesta fiind al 8-lea), a fost Ioan unul dintre ei?
    Cred ceea ce spune Rudolf Steiner, ca Ioan este initiat de insusi Hristos. Una din etapele initierii o explica el, in "Evanghelia dupa Ioan" din 1909, dar mai sunt altele pe care nu le explica. De exemplu, punerea capului pe pieptul lui Isus Hristos in timpul cinei. Ca e un moment important pentru apostol, asta reiese si din faptul ca insista asupra acestui moment la sfarsitul Evangheliei. Dar ce se ascunde in spatele gestului pe gare ochiul "profan" il vede si nu intelege?
    Sau pe Golgota, cand Ioan sta la picioarele lui si asista la Calvariu, dupa ce i se adreseaza si-i spune sa o ia pe Mama lui la El (o alta treapta de initiere pe care nu o inteleg), imediat spune Evanghelistul ca Isus stia "ca toate s-au savarsit" si ca abia dupa acest moment, Isus, avand aceasta putere fiind fara de pacat, isi ia viata (de la sine) si o pune in mainile Tatalui. De ce este atat de important si acest moment, atat pentru ucenic cat si pentru noi?
    Si lista intrebarilor ar putea continua... dar ma opresc aici.

  4. #19
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Nu stiu care e programa de invatamant in prezent, dar de mai bine de 25 de ani ma intreb de ce nu se introduce, ca lectura obligatorie, "Legenda Valaha" a lui Alexandru Mitru si in special "Legenda Capitanului Ioan".M-a impresionat momentul acordarii rangului de "Ioan" mai mult decat a celui de Capitan si doream sa imparatasesc aceasta experienta literara cu invatatoarea mea, dar ea era prea ocupatata sa ne povesteasca cum s-a sinucis Decebal sau cum a fost ciopartit trupul lui Tudor Vladimirescu si aruncat intr-o fantana.

  5. #20
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Evanghelistul Ioan este Lazar cel inviat, si autorul Apocalipsei.
    Ioan si Lazar sunt persoane diferite, entitati diferite aflate pe nivele de evolutie foarte diferite. Istoria confirma ceea ce spun eu, Ioan a trait ulterior si a avut grija de Sf.fecioara la Efes (am fost acum cativa ani pe acolo) iar Lazar in alte parti, nu imi mai aduc aminte bine unde exact
    Cheiea raspunsului la intrebarea cine este Ioan Evanghelistul o gasiti in pasajul din NT de la rastignirea lui Iisus
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  6. #21
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Este adevarat ca m-am intrebat ce s-a intamplat cu entitatea Isus in momentul Botezului in Iordan. Acum ma duc la Evanghelia lui Ioan si citesc la Cap 19 versetul 26: "Deci Isus, vazand pe mama Sa si pe ucenicul pe care il iubea stand alaturi, a zis mamei Sale: Femeie iata fiul tau!"
    Atat de simplu? Mura in gura?

  7. #22
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din Didina Vezi post
    Este adevarat ca m-am intrebat ce s-a intamplat cu entitatea Isus in momentul Botezului in Iordan. Acum ma duc la Evanghelia lui Ioan si citesc la Cap 19 versetul 26: "Deci Isus, vazand pe mama Sa si pe ucenicul pe care il iubea stand alaturi, a zis mamei Sale: Femeie iata fiul tau!"
    Atat de simplu? Mura in gura?
    Nu e chiar atat de simplu, Ioan nu este fiul pamantesc al Sf. Fecioare
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  8. #23
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din Didina Vezi post
    Buna seara. Ar putea cineva sa ma lumineze in legatura cu Sf. Ioan? Citind Biblia mi-au ramas o multime de neclaritati.
    In primul rand, originea lui (si nu ma refer la originea lui pamanteasca). In Epistola I, cap. 3 - 14, foloseste pluralul si spune: "Noi stim ca am trecut din moarte la viata, pentru ca iubim pe frati; cine nu iubeste pe fratele sau ramane in moarte". Intuiesc ca acest "noi" il include si pe Hristos, care a iesit de la Tatal (moartea = unul din valurile pe care le imbraca Tatal, dupa cum le explica el apostolilor inainte de misterul de pe Golgota) si a venit la viata tocmai din aceasta iubire pentru "frati". Atunci, ca si Hristos, Ioan a facut un sacrificiu de iubire si avand origini mai inalte? Cine este el? Cine sunt cei 7 care s-au salvat in corabia lui Noe (acesta fiind al 8-lea), a fost Ioan unul dintre ei?
    Cred ceea ce spune Rudolf Steiner, ca Ioan este initiat de insusi Hristos. Una din etapele initierii o explica el, in "Evanghelia dupa Ioan" din 1909, dar mai sunt altele pe care nu le explica. De exemplu, punerea capului pe pieptul lui Isus Hristos in timpul cinei. Ca e un moment important pentru apostol, asta reiese si din faptul ca insista asupra acestui moment la sfarsitul Evangheliei. Dar ce se ascunde in spatele gestului pe gare ochiul "profan" il vede si nu intelege?
    Sau pe Golgota, cand Ioan sta la picioarele lui si asista la Calvariu, dupa ce i se adreseaza si-i spune sa o ia pe Mama lui la El (o alta treapta de initiere pe care nu o inteleg), imediat spune Evanghelistul ca Isus stia "ca toate s-au savarsit" si ca abia dupa acest moment, Isus, avand aceasta putere fiind fara de pacat, isi ia viata (de la sine) si o pune in mainile Tatalui. De ce este atat de important si acest moment, atat pentru ucenic cat si pentru noi?
    Si lista intrebarilor ar putea continua... dar ma opresc aici.
    As incepe cu sfarsitul postului dvstra. si cu rugamintea de a imi permite sa remarc faptul ca Intelepciunea (Sophia) stralumineaza gandurile (astfel exprimate) ale dvstra! Astfel, nu pot sa nu salut calduros, pentru inceput un "frate (sora)" pe drumul acesta... !
    M-a atras faptul ca dvstra. ati scris despre o relatie pe care nu multi si-o asuma. Momentul important al discipolului devine un moment important pentru cautator, pentru cititor, pentru ca acesta este darul Evangheliei al lui Ioan (care este o Evangheliei a testimonialului, a observatiei directe spirituale)!
    Trezirea lui Lazar este binenteles, un moment de initiere. Faptele care se dezvaluie in aceasta Evanghelie dupa Ioan, constituie fapte de initiere care trebuiesc intelese din experienta lor,asa cum au fost percepute in vechime pana in acest moment cu totul diferit fata de tot ceea ce a fost in trecut, momentul trezirii lui Lazar.
    Acesta este "discipolul mult iubit" pentru ca acest titlu, ca si acela de "Ioan" asa cum bine ati sesizat si dvstra., denota faptul ca el era cel mai apropiat de principiul Christic, de intelegerea misiunii pentru umanitate a lui Hristos, si acestia erau discipolii "iubiti"; erau cei care purtau primii germenii sufletesti ai celor care imparteau lumina cunoasterii in vechile Misterii (vechile centre de mistere - lacasurile cultice).
    Rudolf Steiner a prezentat foarte mult si a insistat pe cunoasterea acestui fapt - Lazar trece printr-o initiere in spatele careia fenomene importante pentru acesta se intampla; Relatarile despre Lazar de aceea imbraca acest sens: in spatele relatarii acestuia ca sedea cu capul in poala lui Iisus Hristos si relatarea faptului ca la cina sprijinea capul pe pieptul lui Iisus Hristos reflecta "inaltarea acestuia" in lumina lui Hristos; pieptul cu chakra inimii, sau cunoasterea inimii este astfel zugravita; se petrece inaltarea principiilor grosiere, simbolizate prin "capul in poala" in cele mai inalte, avand punctul culminant la picioarele Crucii.
    Nimic in initiere nu este altfel zugravit decat prin fraza "din moarte am inviat"; pentru ca principiile grosiere sa fie transformate in cele inalte, "moartea" (exact cum ati spus dvstra. ca "unul din valurile Tatalui" este necesara; "moartea" din templu era un fapt real; discipolul era introdus intr-un somn initiatic asemenator cu moartea (se desprindea partea corpului eteric care poarta denumirea si de Linga Sharira cu ajutorul Hierofantelui - al Preotului) si astfel cel care iesea din initierea templului (al somnului de trei zile si jumatate) primea o denumire noua.
    In acea fraza spusa de Iisus Hristos la picioarele Crucii este continut unul din cele mai mari mistere care clarifica relatia omului cu Dumnezeirea prin prisma Logosului (Christos) intrupat.
    Mama lui Iisus in Evanghelia dupa Ioan nu este denumita niciodata Maria.
    In Maria, Evanghelistul Ioan intelege alta natura care investmanta, imbraca corpul exterior, fizic al mamei Sale. Este vorba de Sophia, cea cunoscuta ca si Isis.

    Pentru restul de intrebari eventuale, nu astept decat un moment prielnic ca sa putem (daca doriti )continua cu ele; unele pot fi "inspirate"; al optulea (Noe)

    Toate bune

  9. #24
    savanah Avatar
    savanah este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    mai 2008
    Locatie
    Iasi
    Posturi
    338

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Calitatile deosebite ale Sfantului Apostol Ioan iti sar in ochi chiar de la citirea Evangheliilor. Conform datelor istorice primele trei Evanghelii au fost scrise pana prin anul 65 (cam asa: Sfantul Matei scrie pe la 43, Sfantul Marcu la 62 si Luca in anul 63). Sfantul Ioan scrie Evanghelia sa prin anul 96. Primele trei scrieri sunt asemenatoare, la o privirea grabita pot parea identice. Insa Evanghelia Sfantului Ioan este deosebita.

    Sfantul Matei incepe Evanghelia cu neamul Mantuitorului incepand de la Avraam, Sfantul Marcu intra direct in subiect cu Sfantul Ioan Botezatorul, Sfantul Luca il priveste pe Matuitor ca pe un personaj ancorat in istorie, Iisus fiind incadrat in datele lumii de atunci (Augustus era la Roma , Quirinius era in Siria.....)
    Apoi Sfantul Luca urmeaza cronologic viata Mantuitorului. Fiind un om studios ne arata unele amanunte in legatura cu viata lui Iisus: are multe detalii din viata Maicii Domnului, in scrierile lui e Buna Vestire, la Sfantul Luca este momentul lui Iisus, copilul de doisprezece ani, cum predica in Templul din Ierusalim. Apar astfel de amanunte la Sfantul Luca, insa privite doar omeneste si istoric.

    Sfantul Ioan Evanghelistul incepe Evanghelia altfel. O incepe de la inceputurile existentei, adica din vesnicie; de acolo incepe descrierea vietii lui Iisus. Pentru ca Iisus era om, cu trup omenesc din Sfanta Fecioara Maria, inainte de aceasta insa El era Fiul lui Dumnezeu, avand, asadar o viata inainte de intruparea pamanteasca. Astfel, in ziua de Pasti auzim citindu-se din Sfantului Ioan: “La inceput era Cuvantul si Cuvantul era la Dumnezeu si Dumnezeu era Cuvantul, prin El toate s-au facut si nimic din ce s-a facut, fara de El nu s-a facut”.
    Si dupa aceea, de-a lungul Sfintei Evanghelii, Sfantul Ioan urmareste sa arate dumnezeirea Mantuitorului Hristos. La nici unul din ceilalti trei evanghelisti nu-i asa de mult accentuat acest gand, aceasta intentie a Sfantului Ioan. Numai aici gasim aceste cuvinte: “Eu si Tatal una suntem”; “Cine M-a vazut pe Mine L-a vazut pe Tatal Meu”; “Eu sunt inainte de a fi lumea”, spune Iisus, “inainte de a fi Avraam”; “Eu nu sunt din lumea aceasta”. Ceea ce nu spun ceilalti evanghelisti despre Iisus. Si asa continua toata Evanghelia sa.
    Abordarea este cu totul diferita, ca si cum ceilalti trei evanghelisti ar privi aceeasi "constructie" dar dintr-o perspectiva mult mai limitata, mai umana. Sfantul Ioan, insa, are o perspectiva larga, de ansamblu, "de sus". Originile Mantuitorului pornesc chiar de la origine, nicidecum de la prima veriga pamanteasca.
    Despre Apocalipsa nu discutam in acest context, nu fiindca nu ar fi inca un argument al perspectivei pe care o avea Sfantul Ioan, ci pentru ca este un subiect mult prea amplu. Si, totodata, un subiect pentru care, cred eu, nu avem inca maturitatea, puterea si invataturile necesare (sau cel putin eu consider ca nu le am, ca sa nu ma pronunt in legatura cu toti cei care studiaza aceste scrieri ....). Eu o vad ca pe o deschidere a usii Cerului, prin care ne-a fost aratat ceva.
    As recomanda cu toata inima, oricui, sa ia Evanghelia Sfantului Apostol Ioan si incet-incet, cu ragaz, sa o citeasca. Citind-o, sunt multe sanse sa ramana multe texte in inima si in memorie

  10. #25
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Citat Citat din lovelife Vezi post
    Ioan si Lazar sunt persoane diferite, entitati diferite aflate pe nivele de evolutie foarte diferite. Istoria confirma ceea ce spun eu, Ioan a trait ulterior si a avut grija de Sf.fecioara la Efes (am fost acum cativa ani pe acolo) iar Lazar in alte parti, nu imi mai aduc aminte bine unde exact
    Cheiea raspunsului la intrebarea cine este Ioan Evanghelistul o gasiti in pasajul din NT de la rastignirea lui Iisus
    Lovelife,

    Daca vorbim de autorul Evangheliei dupa Ioan el este acelasi cu Lazar cel inviat. Este insa aici un taram (al discutiilor) in care ne introducem la inceput parerile proprii (subiective) si care pot fi argumentate de ceea ce am citit, invatat, dedus, etc. si etc. Eu mi-as permite sa spun ca pe langa aceste lucruri mai putem vorbi de experienta spirituala directa a acestor fapte si de intelegerea acestor observatii spirituale pe cale logica si rationala.
    Daca pentru inceput aprofundam ce inseamna aceasta initiere descrisa de Ev. lui Ioan, si privim primele doisprezece capitole din acest punct de vedere, vom incepe sa vedem ca in decursul scrierilor lui Ioan (inclusiv Apocalipsa) lucrurile incep sa devina mai clare dpdv. a ceea ce s-a intamplat in momentul invierii lui Lazar.
    Totusi, recunosc ca este foarte complicat spre a intelege o fenomenologie complexa ca cea a initierii si de a expune aceste lucruri pe un forum unde este un dialog (in mare) fragmentat.
    Textul suna astfel, dar este mai putin important sa sti ca Ioan/Lazar a ajuns cu Sf. Fecioara la Efes si ca aceasta indicatie a lui Hristos Iisus pe Cruce nu este altceva decat o indicatie data lui Ioan de a avea grija de mama Sa si este altceva sa intelegem ce se numeste prin Mama lui Iisus si anume ce configuratie spirituala capatata atunci Ioan prin aceste cuvinte.

    Eu am mai spus si trebuie (eventual, binenteles) sa tinem cont de aceste lucruri: sunt fapte a caror natura cosmica este atat de profunda incat vorba cuiva ne-ar mai trebui alte zeci de carti sa descriem Faptele cuprinse in ele, dar care pot fi intelese de noi azi.

    De aceea, cred ca este mai important sa intelegem aceste descrieri in lumina initierii, pentru ca numai asa pot fi intelese evenimentele din Ev dupa Ioan.
    Trebuie sa tinem cont ca in mare, din selectia de scrieri care ne-au parvenit noua sub forma Evangheliilor cunoscute, se intalnesc, conflueaza, marile curente si religii cosmice ale pamantului; toate religiile lumii s-au pregatit pentru acest moment (Golgota) si in Evanghelii avem toate datele ca sa intelegem cum ele isi au "rodul", "esenta", metamorfozata de Dumnezeu intrupat.
    Nu vreti sa lasam la un pic parerile preconcepute si sa cautam sa aflam si altceva?
    Eu astept de la dvstra. in primul rand, sustinerea logica a acestor argumente a dvstra. (mi-as fi dorit sa spun cea "practica" in care sa vorbim de exemplu, de ce se intampla in aceasta initiere, sau etc.)

    toate bune

  11. #26
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Ce anume din NT te face sa crezi ca Ioan = Lazar
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  12. #27
    percival este offline Utilizator Mugurel
    Data inscrierii
    iunie 2009
    Posturi
    105

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Hai sa ne oprim la cap. XI din Ev. lui Ioan.
    O sa tratez destul de fugitiv, avand rugamintea sa revenim asupra eventualelor (ne)intelegeri.
    In ceea ce priveste initierea veche (inainte de Hristos) anumite fapte se petreceau in lacasurile cultice (centre de misterii); Initierea se conferea discipolului printr-o stare asemanatoare somnului care dura aprox 3 zile si jumatate. Ce se intampla atunci? Prin experienta Hierofantului (Maestrul acestor ceremonii) se inducea o stare (prin anumite mijloace) in care corpul astral+Eul si o mare parte a corpului eteric erau desprinse de corpul fizic.
    Moartea survine atunci cand corpul eteric+corp astral+Eu se desparte de corpul fizic. Pe de alta parte starea de somn se petrece cand se desparte copr astral+Eu dar (atentie) corpul eteric ramane legat de corpul fizic.
    In momentul initierii vechi, asta se intampla. Ioan Botezatorul avea experienta "botezului", era un "botezator" datorita faptului ca discipolii botezati in apa erau adusi intr-o stare asemanatoare innecului (botezul era total in apa) si o parte a corpului eteric se desprindea, avand aceleasi efecte asemanatoare cu a "somnului din templu".
    Ce se intampla in somn?
    In somn, corpul astral si Eul percep realitatea suprasensibila insa datorita pragului eteric, experientele se metamorfozeaza ; se preschimba intr-un sir de evenimente redate (capacitate a coprului eteric) prin imagini fizice, sensibile.
    Adica, in planul astral fenomenele percepute la intrepatrunderea (revenirea din somn) coprului eteric, sunt redate de acesta invers prin imagini exterioare.
    Daca patrundem cat de cat, in fenomenologia initierii ne dam seama ca primele XI capitole din Ev lui Ioan sunt percepute "astral" adica invers , cu finalitate spre capitolul I (Lazar), moment in care sunt continuate din capitolul XII cu perceptia pur-spirituala (Ioan - in planul asa numit devachanic).
    Este f. f. important acest aspect la Ev dupa Ioan!
    Acuma, cand corpul eteric era substras prin "initiere", apare fenomenul "dublului" sau a capacitatii discipolului de isi vedea, recunoaste, etc. tot ceea ce a cladit el de-a lungul numeroaselor sale incarnari ca fapte negative. Ele sunt percepute ca un "frate, un geaman", natura inferioara prezentandu-se in acelasi mod, imaginativ, cu propriul chip.
    Insa :
    In capitolul XI trebuie sa cadem de acord ca este vb de o initiere: si auzind IIsus ca cel pe care-L iubea este bolnav a mai stat acolo (inca) doua zile (cele trei zile jumate); in cazul somnului unui om oarecare, ierarhiile ceresti au un rol in faptul ca in somn, ele mentin dupa ordin, locul corpului astral+ Eu, in cazul Lazar, Hristos. Discipolul care trece prin aceasta actiune initiatica, are pe deoparte viziunea Hierofantului cat si viziunea ierarhiilor ceresti (in trecut in mitologii, Hristos era perceput, imbracat in aceste ierarhii diverse ca Apollo, Ahura-Mazdao, etc si etc.)
    Cel care a fost initiat auzea vocea hierofantelui in momentul trezirii :" Lazare (sau X, vino afara!"; aceasta era o fraza initiatica.
    Sa revenim un pic la "geaman, la frate"; portiunea aceasta de corp eteric (Linga Sharira) care era scoasa prin initiere, era cunoscuta ca cea care favoriza revenirea pe pamant, ca roata care te tine legat de pamant, de incarnare. "Avutia" pe care ai cumulat-o pe Pamant.
    Si asta era ceea ce i-a spus Hristos Iisus lui Lazar (care este acelasi personaj cu tanarul avut care respecta intotdeauna Legea):Lasa-ti avutia si urmeaza-ma! dar el nu a putut sa faca acest lucru.
    In snesul esoteric de aceasta este si mentionat in capitolul Xi , Toma (Geamanul). Evanghelistul indica lucruri clare!
    Deci a zis Toma numit Geamanul, sa mergem si noi sa murim cu el...
    .............. de continuat......

  13. #28
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Momentele incorporarii celor 3 principii superioare corpului preluat de la Isus, de catre Hristos, imi sunt clare.
    In ceea ce-l priveste pe Ioan, punerea capului pe chakra inimii lui Hristos poate insemna incorporarea sinei spirituale, spalarea picioarelor, o "curatare" previe incorporarii spiritului vietii. Momentul de pe Golgota este o realitate pe care spiritul meu o presimte, ca si cum s-ar afla "dupa coltul strazii", cum ar spune spaniolul, si ca e o chestiune de cativa pasi pentru a o vedea in toata splendoarea ei.
    Daca citesc cu atentie cuvintele lui Toma Geamanul adresate celorlalti ucenici vad ca "El" este scris cu majuscula si atunci exista posibilitatea ca Toma sa fi spus ca doreste sa participe si el,alaturi de Hristos, la initierea lui Lazar, asa cum in vechile misterii uneori Hierofantele era ajutat de unul (sau unii) dintre discipolii mai avansati.
    As dori sa va povestesc un vis in care am "murit si am inviat" si mi-am vazut si "geamanul", desigur daca serverul ma lasa sa postez, caci in toate aceste zile am incercat sa va raspund si am muncit in zadar.
    Cu respect, a-8-a.

  14. #29
    lovelife este offline Moderator De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    2.040

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Eu tot nu inteleg cum ai ajuns la concluzia ca Lazar - Ioan
    Toti apostolii si multi alte entitati intrupate in acea perioada au trecut prin diverse faze de initiere, chiar daca nu sunt trecute in evanghelii. Inclusiv chemarea de catre Iisus era o initiere
    Un site
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    si un
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    pentru mamici unde se dezbat subiecte despre sarcina, nastere precum si crestere si educarea copiilor.
    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  15. #30
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Sfantul Apostol Ioan

    Am visat ca asistam, intr-o camaruta a unei case formate din doua astfel de camarute unite print-un culoar, la Sf. Liturghie predicata de preotul nostru. Deci ne aflam in aceasta camaruta de nord-vest a casei si la un moment dat preotul se intoarce spre mine si spune: "Didina, de acum inainte e datoria ta, tu trebuie sa mergi mai departe" si imi intinde Evanghelia din care tocmai citea si alte 2 vase. Intr-unul era apa sfintita iar in celalat ceva alb ce eu am perceput a fi "grau", deci m-am gandit ca este faina de grau, dar cand am privit mai cu atentie am vazut ca erau ca niste boabe de orez. Sa spunem ca erau boabe albe de grau. Am luat toate acestea si m-am indreptat spre camaruta se la rasarit. In momentul in care am intrat pe culoar, din zona capului au inceput sa iasa ca niste suvite de par (asta a fost prima senzatie) care au inceput sa-mi acopere ochii, sa-mi astupe gura, infasurandu-ma in stramtoarea lor asemeni unor serpi. pe masura ce inaintau imi dadeam seama ca nu au o cosistenta materiala, erau ca niste tentacule vinete fumurii de ceata densa si m-am panicat. Am incercat sa strig dar nu puteam decat sa scot niste gemete. Ma taram sprijinindu-ma de pereti, desi nu puteam sa respir. Urechile mele (reale) auzeau gemetele mele (reale) dar nu puteam sa ma trezesc. In momentul in care mi-au invaluit si gleznele si m-au imobilizat in totalitate, am lesinat si am cazut la pamant. Imediat m-am trezit plutind deasupra locului unde lesinasem si cand am privit in jos m-am vazut pe mine, zacand inconstienta, slaba si galbena ca si ceara, acoperita de sudori reci. Nu eram acoperita decat de cateva haine,acele tentacule disparusera, iar din gura mea iesea (se afla infipt) un manunchi atat de gros incat era o minune ca maxilarul nu se dizlocase inca iar dintii nu mi se rupsesera, format dintr-o suvita groasa de par negru si lung, un excrement uman gros si uscat si o bucata de cadavru uman aproape mumificat, caci avea acea consisitenta aproape lemnoasa. Si atunci am inteles unele lucruri si am privit cu intelegere si compasiune acea fiinta. Ceea ce a urmat in acest vis are legatura mai mult cu misiunea mea iar nu "invierea lui Lazar".
    Incercand sa explic ceea ce se simte cand iti vezi "geamanul", imi vine in minte un exemplu. Imaginati-va ca suferiti de o boala care dezvolta in Dvs. o tumora. mergeti la medic si acesta va spune ce tratament sa luati, va face un set de analize si radiografii si va impartaseste rezultatele lor (vi le arata), pentru a putea fi operat. Desigur ca in tot acest timp sunteti constient de boala pe care o aveti, luptati, cu mijloacele pe care vi le ofera medicul, impotriva ei, ba chiar va puteti reprezenta proportionalitarea raului vazand acele radiografii. Momentul contemplarii geamanului se aseamana cu momentul cand, dupa operatia de extirpare a tumorii, cand te trezesti din anestezie, medicul iti arata tumora, si percepi cu toate simturile grozavia raului care crestea in tine, care se alimenta din tine si era sa te omoare.
    Mai am o multime de ganduri de impartasit cu Dvs, pe marginea acestei teme, sper sa fie posibil foarte curand.

Subiecte Similare

  1. Cine este Sfantul Duh?
    De lovelife in forum Crestinismul
    Replici: 35
    Ultimul post: 31 dec 2012, 17:49
  2. GRADINITA "SFANTUL APOSTOL ANDREI"
    De Etienne in forum Familia: copii, parinti, bunici
    Replici: 15
    Ultimul post: 23 iun 2011, 21:01
  3. Evanghelia dupa Ioan(Iona)
    De cris in forum Crestinismul
    Replici: 38
    Ultimul post: 12 ian 2010, 13:24
  4. Articole despre Sfantul Asezamant Romanesc de la Ierihon
    De Eternal_light in forum Crestinismul
    Replici: 0
    Ultimul post: 18 apr 2007, 15:13

Reguli postare

  • Nu puteti crea subiecte noi
  • Nu puteti posta replici
  • Nu puteti posta atasamente
  • Nu puteti sa va editati postarile
  •