Rezultate de la 1 la 15 din 15

Subiect: Alimentatia care te poate face mai inteligent

  1. #1
    Catalin este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    1.108

    Implicit Alimentatia care te poate face mai inteligent

    Prestigioasa revista americana Psychology Today a publicat in numarul sau din iunie rezultatele unei cercetari menite sa scoata la iveala care sunt alimentele capabile sa creasca capacitatea intelectuala a omului.


    S-a dovedit ca pestele, pe care parintii te fortau sa-l mananci cand erai mica, este aliment benefic pentru minte, nu este nici pe departe cel mai eficient produs din aceasta categorie.


    Conform cercetarilor expertilor americani, fructele de padure si legumele contribuie intr-o masura mult mai mare decat pestele la ameliorarea capacitatilor noastre mentale, influentand benefic si activitatea inimii si a circulatiei sangvine. Insa si printre fructele de padure exista o ierarhie, de aceea este bine de stiut care sunt cele mai eficiente sub aspectul mentionat.

    S-a descoperit ca rachitelele sunt cele mai bune pentru creier, avand in vedere cantitatea apreciabila de antoxidanti pe care o contin acestea, stiindu-se ca antioxidantii combat radicalii liber din organism si distrug colesterolul, extrem de periculos pentru inima si vasele sangvine. Nu sunt mai prejos nici afinele: cu toate ca nu contin atat de multi antioxidanti ca rachitelele, afinele au in schimb in compozitia lor substante care imbunatatesc vederea si auzul.

    Nici sfecla rosie, nici varza nu sunt de neglijat, mai ales ca sunt mai la indemana si accesibile. Substantele din aceste doua legume distrug fermentii responsabili de boala Alzeimer.
    Spanacul, dupa cum au stabilit savantii, previne bolile legate de sistemul nervos o data cu inaintarea in varsta, precum si aparitia unor disfunctii mentale.

    Ultimul in clasamentul alimentelor ”destepte” figureaza pestele gras, insa cei care doresc sa devina ageri nu vor atinge efectul dorit ingurgitand la fiecare masa scrumbie in sos de rosii, intrucat doar anumite soiuri de peste, precum sardinele, somonul, heringii grasi si tonul sunt capabili sa distruga fermentii daunatori. In plus, speciile respective de peste contin si o cantitate apreciabila de fosfor, care, dupa cum se stie, contribuie la ameliorarea capacitatilor mentale.

    Rezultatele expertilor americani nu constituie o noutate in domeniu, deoarece si pana acum se cunostea ca legumele crude, fructele proaspete si pomusoarele, mai ales cele care contin o cantitate mare de vitamina C si zaharoza, sunt extrem de benefice activitatii creierului uman. Insa alimentatia compusa din alimente destepte nu da intotdeauna rezultate daca nu este combinata si cu alte alimente si nu este diversificata.

    La o mai buna activitate a creierului contribuie si ciocolata. S-a stabilit ca 50 de grame de ciocolata neagra amaruie previne imbatranirea organismului uman. In schimb, ciocolata cu lapte contine o cantitate mare de zahar, iar consumul ei in exces duce nu doar la aparitia cariilor, dar si la surplusul de kilograme si diabet.
    Indiferent de alimentele din care este compusa masa zilnica este important de tinut minte ca excesul de mancare nu poate fi benefic nici activitatii mentale, nici organismului in genere. Un pranz satios duce la somnolenta si toropeste creierul. In acelasi timp o munca solicitanta este greu de realizat cu maximum de randament in conditiile unei alimentatii saracacioase in calorii. De aceea, mesele trebuie sa contina obligatoriu legume proaspete , boabe si multe lichide, dar nu cafea sau ceai tare, ci apa plata.

    La intensificarea aptitudinilor si depasirea starii de oboseala ne pot ajuta alimentele care contin vitamina B: peste, nuci, cerealele si painea de secara. O portocala sau un grepfruit la micul dejun confera un surplus de vigoare.

    Cu toate acestea, oamenii de stiinta atentioneaza ca alimentele in sine nu pot face omul mai destept, oricat de diversificata ar fi alimentatia sa. Pentru a dezvolta intelectul este importanta lectura, mai ales lectura unor carti serioase si nu a cartilor de duzina, comunicarea cu oameni mintosi si spirituali si acceptarea eforturilor intelectuale. Creierul privat de antrenament intelectual slabeste la fel ca organismul in conditiile unui regim de viata sedentar.

    Printre activitatile care contribuie la o buna functionare a capacitatilor mentale figureaza si rezolvarea cuvintelor incrucisate si a rebusurilor. Rezolvarea zilnica a rebusurilor previne imbatranirea creierului, mai ales in cazul persoanelor trecute de 60 de ani, si poate duce la intinerirea sistemului nervos cu 14 ani!

    articol din idieta.ro

  2. #2
    Tixti este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    august 2006
    Locatie
    Braila
    Posturi
    450

    Implicit Re: Alimentatia care te poate face mai inteligent

    Citat Citat din Catalin
    De aceea, mesele trebuie sa contina obligatoriu legume proaspete , boabe si multe lichide, dar nu cafea sau ceai tare, ci apa plata.

    apa minerala are vreo problema? Adica intreb pentru ca multa lume zice ca apa plata e preferabila apei minerale. Dar eu stiu ca apa minerala are minerale si e mai buna. Care este situatia oare? Eu beau 3- 4 litri de apa minerala pe zi, si nu simtesc ca mi-ar face rau.
    Dumnezeu ne iubeste pe toti

  3. #3
    Santamia este offline I.E. Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    362

    Implicit

    TIXTI faci confunzie . Apa plata este tot apa minerala dar nu este carbozificata, e vrba de bioxidul de carbon in exces care face bule ca e nociv.

    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.
    - Salon de masaj si Scoala de masaj

  4. #4
    Gabriel este offline I.E. Samanta
    Data inscrierii
    august 2006
    Locatie
    galati
    Posturi
    39

    Implicit

    Eu am auzit ca apa minerala ingrasa mai mult decat apa plata. O fi adevarat?
    Eu am inceput sa beau apa semi-carbogazoasa. ca sa nu fie nici asa nici asa...

  5. #5
    dia Avatar
    dia
    dia este offline I.E. Samanta
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Locatie
    Constanta
    Posturi
    40

    Implicit

    Apa minerala nu face bine rinichilor,cunosc cazuri in care persoane care afirmau ca au consumat NUMAI apa minerala in ultimii 2,3 ani, s-au prezentat la urologie cu litiaza,colici renale. Depinde de la caz la caz, dar medicii nu recomanda consumarea apei minerale in cantitati mari. Apa minerala nu ingrasa.
    Depinde ce mananci...
    Isi merita viata,libertatea,acela numai ce zilnic si le cucereste neincetat- Goethe

  6. #6
    cris este offline Utilizator De'al casei
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    2.533

    Implicit

    Am si eu un comentariu,spanacul e mai sanatos crud,iar fiert scurs bine,caci zeama rezultata prin fierbere e cam toxica.In schimb ceaiul de urzica verde este excelent.Cica.

  7. #7
    Catalin este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    1.108

    Implicit

    Corect DIA, stiam si eu, dar mai stiu ca apa minerala acidulata sau chiar sifonul este suspectata ca ingrasa

  8. #8
    dia Avatar
    dia
    dia este offline I.E. Samanta
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Locatie
    Constanta
    Posturi
    40

    Implicit

    Apa minerala carbogazoasa nu ingrasa,e totusi doar apa acolo cu aer...
    As putea sa-ti spun sa bei o zi doar apa carbogazoasa si sa vezi ,te- ai ingrasat ori ba, a doua zi?
    E vorba de senzatia pe care o creeaza.Mai intai stomacul se umple, iti da senzatia de satietate,apoi se elimina repede, dandu-ti senzatia de gol.Te face sa-ti simti stomacul ramas gol...il simti si te face constient ca ti-ar fi foame.
    Nu exista o afirmatie clara medicala cum ca ar ingrasa in combinatie cu regimul normal de alimentatie.
    Insa nu este recomandata in toate afectiunile gastrice, urologice si in cantitati mari,toti cei cu probleme in zonele mentionate pot sa confirme.
    Isi merita viata,libertatea,acela numai ce zilnic si le cucereste neincetat- Goethe

  9. #9
    Larisa este offline I.E. Bobocel
    Data inscrierii
    august 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    230

    Implicit

    Eu cred ca te baloneaza si de aceea ai senzatia ca te-ai ingrasat. sau vorba diei poate ca creaza si pofta de mancare si vrei sa te apuci de mancat. Pofta buna!.... :P

    Pentru a vizualiza link-urile sau imaginile din semnaturi, numarul postarilor dvs. trebuie sa fie 10 sau mai mare. Momentan aveti 0 postari.

  10. #10
    Nicoleta este offline I.E. Mugurel
    Data inscrierii
    iulie 2006
    Locatie
    Galati
    Posturi
    154

    Implicit

    Eu una sunt de parere ca toate legumele, cerealele si fructele proaspete consumate ca atare, in combinatiile optime, sunt cele mai potrivite unui copil.
    Sunt reguli care insa trebuie respectate legate de chimia organismului unui copil
    Detalii in curand.

  11. #11
    Etienne Avatar
    Etienne este offline I.E. Copacel roditor
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    682

    Implicit

    Citat Citat din Catalin
    Corect DIA, stiam si eu, dar mai stiu ca apa minerala acidulata sau chiar sifonul este suspectata ca ingrasa
    Nici un likid nu ingrasa.Daca stai bine sa te gandsti, nici macar alcoolul nu ingrasa (aici nu vorbesc de combinatii alimenatre ci numai de likidele in sine).

    Ideea cum ca bauturile carbogazoase ingrasa vine de la faptul ca bauturile carbogazoase te "umfla" si implicit iti maresc stomacul.Stomacul odata marit, e firesc sa ceara o mai mare cantitate ce mancare, dar nu likidul in sine te ingrasa, ci MANCAREA ingerata.

    Mancarea daca este consumata in stare cruda, nu te va ingrasa in veci, in ciuda consumului de bauturi carbogazase.Insa, odata supusa fierberii/focului/prelucrarii termice, ea este mai greu digerata si nu se asimileaza 100% cum s-ar asimila in stare cruda.

  12. #12
    Etienne Avatar
    Etienne este offline I.E. Copacel roditor
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    682

    Implicit

    Citat Citat din Nicoleta
    Eu una sunt de parere ca toate legumele, cerealele si fructele proaspete consumate ca atare, in combinatiile optime, sunt cele mai potrivite unui copil.
    Sunt reguli care insa trebuie respectate legate de chimia organismului unui copil
    Detalii in curand.
    Nu se poate crea o sectiune separata pt.alimentatia copiilor?As fi tare interesata de un astfel de subiect!

  13. #13
    donjoe este offline Utilizator Samanta
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    5

    Implicit

    Apa plata este tot apa minerala dar nu este carbozificata, e vrba de bioxidul de carbon in exces care face bule ca e nociv
    1. Prefixul, în chimie, este di- și nu bi-, deci "dioxid".
    2. Apa minerală și băuturile răcoritoare carbogazoase se numesc așa pentru că eliberează dioxid de carbon. Se mai numesc și acidulate, pentru că înainte să elibereze gaz conțin acid carbonic (H2CO3). Acesta din urmă este un compus instabil, care se disociază natural în apă și dioxid de carbon (deci o băutură este "răsuflată" când în urma acidului rămâne numai apă). În cazul apei minerale, conținutul de acid carbonic n-are a face cu conținutul de minerale. E o confuzie foarte răspândită, aceea între termenii "carbogazos" și "mineral". Există atât ape minerale plate/necarbogazoase, cât și ape minerale carbogazoase. Păcat că efectul campaniei "Citiți cu atenție eticheta..." a fost limitat și lumea încă nu știe să se uite ce cumpără.

    Apa minerala nu face bine rinichilor,cunosc cazuri
    "Cunosc cazuri" nu e un argument pentru afirmația că "apa minerală nu face bine rinichilor". Pietrele la rinichi se pot forma din 4 tipuri diferite de acumulări, nu întotdeauna e apa de vină (chiar dacă pacientului așa i s-a părut). Nu e mai puțin adevărat, însă, că apele cu conținut mare de minerale (extrase de la mare adâncime), consumate prea mult timp, pot contribui la formarea pietrelor. Ceea ce trebuie evitat nu este consumul de apă din comerț, în general, ci consumul de ape cu prea multe minerale. Apele de izvor (de regulă acestea au și nume de izvoare) au conținut foarte scăzut de minerale și nu măresc riscul de probleme renale (la cine nu e deja foarte sensibil - întotdeauna e bine să-ți consulți medicul), chiar dacă sunt consumate sistematic. Deci nu toate apele cu conținut mineral sunt periculoase.

    Pe de altă parte, după cum spunea cineva mai sus, băuturile acidulate (cu pH foarte scăzut) pot fi nocive prin contribuția lor la acidifierea organismului. În organism există mecanisme care lucrează tot timpul să păstreze pH-ul general între limite destul de stricte. Dar dacă rezervele de substanțe alcaline sunt folosite pentru neutralizarea acidității produse de băuturi, aceste rezerve nu vor fi disponibile în continuare și pentru neutralizarea altor produși acizi ai metabolismului și va crește riscul de acumulări de toxine, radicali liberi și celule cu potențial canceros. Întotdeauna e preferabilă o apă plată uneia acidulate, iar dintre cele plate, beneficiul maxim se obține consumând apele mai alcaline (cu pH cât mai mare peste 7), deoarece acestea nu numai că nu solicită rezervele alcaline ale organismului, ci chiar vin să le suplinească, ajutând la neutralizarea radicalilor liberi și la detoxifiere.

    Bineînțeles, pentru a profita din plin de efectele consumului de apă, acesta trebuie să depășească regimul "Beau numai când mi-e sete și cât să nu-mi mai fie" înscris în noi de evoluție. În medie, ținând cont și de aportul de apă al alimentelor, bărbații ar trebui să bea cam 1,8 litri de apă pe zi, iar femeile cam 1,5. Astfel se poate asigura un ritm sănătos de eliminare a toxinelor din organism. (Creșterea frecvenței vizitelor la toaletă e un preț mic față de beneficiile obținute. )

  14. #14
    Zâmbet este offline Utilizator Samanta
    Data inscrierii
    august 2006
    Posturi
    67

    Implicit

    Alimentatia viitorului, stabilita dupa gene -asta poate fi o alimentatie inteligenta
    Oamenii de stiinta sustin ca fiecare va manca in functie de bagajul genetic.

    Dietele vor fi crotite in functie de mostenirea genetica si de predispozitia la diferite afectiuni, sustin expertii in nutritie, reuniti luna aceasta in Franta, la cel de-al XIII-lea Congres de Alimentatie. Mancarurile vor fi super-sanatoase si nicidecum preparate in vid sau alimente sintetizate in pastile.

    Meniuri individualizate pe sexe
    Potrivit cercetatorilor citati de AFP, bucataria viitorului va fi, de asemenea, una individualizata pe sexe, iar oamenii vor manca in asa fel incat vor putea preveni eventualele probleme de sanatate cauzate de alimentatie.

    "Nu vom consuma mancare in vid ori sintetizata in pastile, dar vom avea meniuri croite pentru fiecare organism", au spus acestia.
    Oamenii de stiinta sustin ca aceasta evolutie se va produce ca urmare a cercetarilor efectuate in domeniul alimentar.

    Tendinta acestora este de a pune accent pe meniurile "energice", bazate pe proteine, asa cum s-a mai facut si in anii ‘50. Acestei perioade i-au urmat meniurile care puneau accentul pe placere, apoi cele care insemnau securitate alimentara.

    "Viitorul este cel al unor explozii de meniuri sanatoase, individualizate in functie de bagajul genetic", a declarat Paul Colonna, presedintele comitetului stiintific al congresului mondial de alimentatie IUFoST.

    Asa cum se intampla acum in cazul unor grupe de pacienti (de exemplu alergicii, carora li se prescriu preparate din gluten), tot asa, in viitor, obiceiurile alimentare vor fi adaptate in functie de mostenirea genetica a fiecarei familii.

    "De exemplu, exista anumite persoane care din cauza mostenirii genetice risca sa faca anumite forme de cancer de colon. In acest caz, medicii prescriu un regim alimentar care sa impiedice dezvoltarea cancerului", a explicat Paul Colonna, cercetator la Institutul National de Cercetari Agronomice la Nantes.

    Valabil peste cinci-zece ani
    Studiile care urmaresc individualizarea meniurilor in functie de genotip sunt facute in special in Statele Unite si va mai fi nevoie de inca cinci-zece ani pentru ca populatia sa adopte aceste regimuri croite pentru orgnismul fiecaruia.

    Primele familii care vor beneficia de acest tip de alimentatie vor fi si cele cu probleme genetice.
    "Dar asta nu inseamna ca acest stil al personalizarii alimentelor nu va putea fi pus in practica de oricine. In functie de "sensibilitate", fiecare va putea manca mai multa carne sau mai multe fibre", a adaugat cercetatorul.

    Semipreparatele vor fi si ele cat mai variate posibil pentru a evita ca oamenii sa se plictiseasca de ele, mai spun oamenii de stiinta, dar alimentele nu vor fi imbogatite cu tot felul de substanta, in detrimentul calitatii lor. "Pilulele sau alimentele tip pudra nu vor face nici ele parte din peisaj", a mai spus Colonna.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Mancare sanatoasa, comandata prin internet
    Un sistem care ii invata pe cumparatorii on-line de alimente sa achizitioneze produse sanatoase, ce contin putine grasimi saturate, a fost pus la punct de o echipa de cercetatori australieni.

    Sistemul a fost testat pe aproximativ 500 de cumparatori on-line impartiti in doua grupe, iar cei care au beneficiat de sfaturile primite prin noul sistem au cumparat produse mai sarace cu 10a in grasimi saturate.

    "Acest sistem care alege alimentele sanatoase este recomandat in special celor cu presiunea sangelui ridicata, persoanelor care doresc sa slabeasca sau celor care sufera de diverse afectiuni ale inimii", afirma Bruce Neal, medic la University of Sydney, Australia. Unele supermarketuri din tari occidentale au introdus, in ultimii zece ani, acest sistem. (articol preluat dintr-un ziar)

  15. #15
    donjoe este offline Utilizator Samanta
    Data inscrierii
    septembrie 2006
    Posturi
    5

    Implicit

    Completare la mesajul anterior, despre apă:

    Ajutorul pentru neutralizarea radicalilor liberi pe care-l pot oferi apele minerale alcaline e permis de stomac numai între mese, nu și între începutul mestecării și sfârșitul digestiei stomacale. Asta nu înseamnă să nu mai bem apă la masă sau imediat după (pentru că apa aduce destule beneficii și în afară de alcalinitate), ci să bem și între mese câte un pahar.

    Din câte am văzut până acum, pH-uri alcaline (>7.00) apar doar pe etichetele apelor minerale "Izvorul Alb" (7.45) și "Bucovina" (7.18 ).

Subiecte Similare

  1. CREIERUL SE POATE REGENERA - CONFORM ULTIMELOR STUDII
    De Santamia in forum Medicina clasica
    Replici: 1
    Ultimul post: 17 sep 2010, 11:11
  2. Replici: 0
    Ultimul post: 17 mar 2009, 11:32
  3. Oare corpul tau este mai inteligent decat tine?
    De Catalin in forum Discutii libere
    Replici: 2
    Ultimul post: 27 mar 2008, 23:26
  4. Alimentatia de tip vegetarian
    De Larisa in forum Alimentatia sanatoasa
    Replici: 37
    Ultimul post: 30 oct 2006, 11:05
  5. Comanda de pizza in 2008 - Zambiti va rog!! sau poate nu !
    De Santamia in forum Discutii libere
    Replici: 5
    Ultimul post: 29 sep 2006, 14:37

Reguli postare

  • Nu puteti crea subiecte noi
  • Nu puteti posta replici
  • Nu puteti posta atasamente
  • Nu puteti sa va editati postarile
  •