Pagina 5 din 30 PrimulPrimul 12345678910111525 ... UltimulUltimul
Rezultate de la 61 la 75 din 450

Subiect: Experienta proprie sau din experienta altora

  1. #61
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    Puterea exercitată la valențe maxime înseamnă a fii în stare de crimă (forma cea mai înaltă a manifestării puterii).
    Desigur, e normal sa gandim asa atat timp cat in clasa a XI-a sau a XII-a studiem la literatura, de exemplu, "Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi" a lui Camil Petrescu, unde se spune: "Cei ce se iubesc au drept de viata si de moarte unul asupra celuilalt".
    Eu ma gandeam ca puterea exercitata la valente maxime inseamna sa fii in stare sa duci vointa pana in oase. Ca nu degeaba se roaga toti sfintii: smereste-ma pana in oase! Si acolo unde in oasele sotului exista vre-un cancer, vointa nostra sa-l inlocuiasca cu smerenie.

  2. #62
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Din nou, și da și nu. Departe de mine să consider literă de lege spusele lui Camil Petrescu în vreunul din romanele sale. Să duci voința până în oase nu reprezintă o dovadă de maximă putere ci, mai de grabă, de perseverență, de stăruință, de determinare, de hotărâre. Voința de a mărturisi credința pe care o ai până la mucenicie, asta da, are nevoie și de putere (dar tot despre viață și moarte este vorba, chiar dacă despre viața proprie). Sigur, ceea ce spui tu seamănă mai mult cu (citez aproximativ) dacă ochiul tău păcătuiește scoate-ți-l, dacă mâna ta păcătuiește, mai bine să o tai și, în aceeași ordine de idei, dacă soția (soțul) tău păcătuiește, îndepărtează-l de la tine. Dar, să nu uităm că eceste lucruri sunt valabile în VT, Domnul Iisus Hristos împlinește legea veche și o completează cu iubirea care... toate le iartă.
    Cât despre:
    "Domnule Stefan, nu prea sunteti atent la cuvinte. Eu nu am zis nicaieri ca trebuie sa divortezi. In privinta asta sunt mai catolica decat Papa, adica merg pe varianta "pana cand moartea ne va desparti".",
    este corect d.p.d.v. teoretic, atâta doar că trebuie completat cu iertare. Și nu cu iertarea de tipul "iert dar nu uit" ci cu o iertare așa cum așteptăm și noi de la Dumnezeu, și anume, ca și când fapta nu s-ar fi produs.
    Vorbind despre atenție, probabil că am interpretat greșit textul:
    "Am mai observat ca de multe ori, partenerul fiind mai slab, noi trebuie sa dam pasul si sa rupem aceasta relatie nefolositoare. Si desi el ne mai iubeste si sufera cand trecem la fapte, mai tarziu ne va multumi." ca fiind vorba despre separare, despărțire sau, de ce nu, chiar un eventual divorț.
    Cu drag, Dodo.
    Doamne ajută!

  3. #63
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    "Am mai observat ca de multe ori, partenerul fiind mai slab, noi trebuie sa dam pasul si sa rupem aceasta relatie nefolositoare."
    Nefolositoare pentru mine.
    Caci suntem doi: eu ii sunt folositoare lui, dar el mie nu (sau invers). Si eu trebuie sa vad mai intai de mine. CE VREAU EU AICI? Daca fac concesii si zic: "ii mai dau o sansa, desi mie nu imi face bine, mai stau langa el sa-l ajut sa evolueze" ar insemna sa comit un pacat fata de necesitatea mea de evolutie. Ma stagnez. Pierd timp.
    Spuneam ca daca relatia este folositoare pentru amandoi, il iert, ii spun ca stiu ce s-a intamplat, il fac sa mi se confeseze, dar ascultandu-l voi incerca sa vad daca nu cumva si eu, prin neatentie, prin rutina, sau chiar dezinteres am omis "semnalele" care au precedat fapta lui. De aici trag invataminte si ma mobilizez.
    In legatura cu blog-ul Dvs. Iubirea nu este acea dorinta de a fi in preajma celuilalt cat mai mult timp posibil, de a-l simti aproape, etc. Asta se numeste "atractie fizica" (probabil pentru ca la fizica se studiaza magnetismul), iar in alte parti "chimie". De multe ori, "chimia" asta este confundata cu iubirea, dar ea nu dureaza mai mult de 2-3 ani. Si cand se termina chimia, s-a terminat si relatia, daca ea nu a fost intemeiata pe iubire.
    Vorbind de Lazarev, ca iubirea trebuie consumata, probabil se referea la iubire si nu la "chimie". Oricum, fiecare face ce crede, dar suporta si consecintele actelor sale. Dar nu stiu, mergand asa prin lume si consumand tot ce poate fi iubire, numai pentru a nu ramane noi cu indoiala "si totusi... daca era iubirea mea!" mi se pare exagerat, din moment ce am destule mijloace sa aflu daca e a mea sau nu. Fara sa pierd timp, energii sau sa schimb fluide cu el/ea.
    Ultima editare de Didina : 21 sep 2010 la 08:07

  4. #64
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Am deschis cutia Pandorei! Scuze! Despre iubire încercam să jalonez câteva repere tocmai pentru a ne putea da seama atât de faptul în sine (dacă e vorba despre iubire sau nu) cât și despre faptul că iubirea este foarte rară. În ceea ce privește "consumarea" ei aici poate că are o noimă la un anumit nivel știut fiind faptul că cu cât este mai intensă iubirea între cei care procrează cu atât o entitate mai evoluată, cu un plan mai complex se întrupează. Iubirea este generatorul unor forțe aproape infinite dar, are un "cui al lui Pepelea" și anume, încrederea. Neîncrederea poate distruge o iubire. Desigur, ea poate fi distrusă și în virtutea unor percepte morale dacă apare unde și când d.p.d.v. moral nu este potrivită. Dar ce are iubirea cu morala? Este atât de rară...
    Referitor la stagnarea pe care mi-o provoacă în evoluția spirituală un soț sau o soție mai puțin evoluată... Din nou, este slavă deșartă. Caut, măsor, le "potrivesc cu mâna" în încercarea de a ce? De a evolua spiritual? Păi scopul este mântuirea sufletului nu îmbunătățirea unor parametrii! Se spune (asta este, ce să fac?) că un pusnic îl întreabă pe Dumnezeu dacă există om mai smerit decât el. Și Dumnezeu îi spune să meargă într-un anumit sat și primii oameni pe care-i întâlnește sunt mai smeriți decât el. Și merge pusnicul în satul respectiv unde întâlnește la râu două femei care spălau rufe. Intră în vorbă cu ele și află că soții acestora le terorizau. În multe rânduri acestea au cerut soților să le lase să-și vadă de drumul lor căci nu mai pot suferii tratamentul și înjosirile la care sunt supuse dar ei nu și nu, că ele sunt soțiile lor și trebuie să îi asculte. Bine, și voi nu ați plecat? a întrebat pusnicul. Nu, răbdăm și ne rugăm lui Dumnezeu să-i îmbuneze.
    Tot Lazarev consideră că soția respectiv soțul reprezintă prin patimile sau prin viciile lor oglindirea patimilor și a viciilor noastre. Deci dacă soțul/soția te rănește cu un comportament revoltător, în esență, acel comportament îl exprimă pentru că, în profunzimea structurilor noastre există și trebuie asumat, înțeles, consumat, ars, iertat. Interesant, nu?
    Cam așa, inconștient, soțul/soția prin comportamentul lor duc la mântuirea sufletului nostru.
    Oricum, dacă urmărim doar desăvârșirea proprie și lucrăm cu râvnă la acest lucru, sacrificând pe cei din jur, unde este mărirea celui care-i servește pe ceilalți?
    Cu drag, Dodo.
    P.S. Citatul pe care-l indici ca fiind scris de mine este un citat dat de mine dintr-o postare a ta anterioară.
    Doamne ajută!

  5. #65
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    Scuze! (...) Desigur, ea (iubirea) poate fi distrusă și în virtutea unor percepte morale dacă apare unde și când d.p.d.v. moral nu este potrivită. Dar ce are iubirea cu morala?
    (...) Oricum, dacă urmărim doar desăvârșirea proprie și lucrăm cu râvnă la acest lucru, sacrificând pe cei din jur, unde este mărirea celui care-i servește pe ceilalți?
    P.S. Citatul pe care-l indici ca fiind scris de mine este un citat dat de mine dintr-o postare a ta anterioară.
    De ce scuze? Pentru mine NU reprezinta o cutie a Pandorei Daca ptr. Dvs. DA, oricand se poate pune capacul!
    Cand iubirea apare la momentul sau fata de o persoana "nepotrivita", e din alte cauze, dar nu ne bagam. Poate ca morala are ceva cu iubirea!
    Doamne, chiar asa reiese, ca trebuie sa trecem peste cadavre pentru a evolua? Marirea vine cand servesc pe cine trebuie
    p.s: sunteti haios! Chiar credeti ca nu mai stiu ce am scris?

  6. #66
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    A propos de morală, nu am auzit porunca să nu iubești. Să nu râvnești, să nu furi... dar să nu iubești... din contră, iubiți-vă unii pe alții... Desigur, împlinirea iubirii se face după caz. Și chiar Dumnezeu nu ne permite să intervenim spre a destrăma o iubire (sigur, era vorba despre iubiri validabile d.p.d.v. moral - pentru rigurozitatea contextualității - deși am întâlnit un stareț de mânăstire care considera iubirea mai presus de morală). Chiar, cum e să iubești pe toată lumea? Sau cam cum ar fi să iubești pe toată lumea atât de mult încât să mori pentru ca lor să le fie bine? Ați trăit acest sentiment măcar pentru o fracțiune de secundă?
    Și de unde știți cine trebuie servit? Mântuitorul nu a spus că trebuiesc serviți doar cei merituoși. Cu atât mai mult dacă e vorba despre soț/soție cu care una suntem!
    Da, mi s-a mai spus că sunt haios, poate chiar caraghios. Important este să mai destindem câteva frunți încruntate sau oameni prea pătrunși de greutatea lumii pe care cred că o poartă pe umeri.
    Sunt convins că știți ce ați scris. problema este că citatul aparent indică alt autor. Era o chestiune de pură rigurozitate, nimic mai mult. Sigur, s-ar putea pune problema de ce am simțit nevoia acestei rigurozități. Simplu: nu sunt cuvintele/ideile mele. Să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului.
    Cu drag, Dodo.
    Ultima editare de Tudor STEFAN : 21 sep 2010 la 04:45
    Doamne ajută!

  7. #67
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    Și chiar Dumnezeu nu ne permite să intervenim spre a destrăma o iubire (sigur, era vorba despre iubiri validabile d.p.d.v. moral - pentru rigurozitatea contextualității - deși am întâlnit un stareț de mânăstire care considera iubirea mai presus de morală). Chiar, cum e să iubești pe toată lumea? Sau cam cum ar fi să iubești pe toată lumea atât de mult încât să mori pentru ca lor să le fie bine? Ați trăit acest sentiment măcar pentru o fracțiune de secundă?
    Și de unde știți cine trebuie servit? (...) Cu atât mai mult dacă e vorba despre soț/soție cu care una suntem!
    (...) Sunt convins că știți ce ați scris. problema este că citatul aparent indică alt autor. Era o chestiune de pură rigurozitate, nimic mai mult.
    Buna dimineata!
    Am rezolvat "scaparea" cu citatul!
    Tot asa, am intalnit si eu pe cineva care, desi era casatorit, se indragostise de altcineva. Si cand acel altcineva l-a respins, a inceput sa planga pentru ca "a avut nenorocul sa se nasca mai devreme decat ea, si sa contrate o casatorie in care (chipurile) nu era fericit. Si ca nimanui nu ii trebuie luat dreptul la iubire, la o a doua sansa, mai ales cand sentimentul e reciproc. Iubirea trece peste orice bariere, nu tine seama de nimic."
    Frumos. Dar iata ce se intampla cand o fraza ca a calugarului este inteleasa gresit.
    Atunci cand se dezvolta in tine acel simt moral, vei inceta sa mai atragi situatii in care persoane cu alte relatii, validate d.p.d.v. moral (casatorite), vor nutri pentru tine alte sentimente decat de respect si prietenie.
    Tot asa, cunosc o fata care are orelatie cu un barbat casatorit, si pe unde se duce, primeste insinuari... numai de la barbati casatoriti. Prima ei dragoste a fost... un barbat casatorit, care a divortat pentru ea (caci a inteles ca altfel nu putea sa o aiba) si acum au un copil. Si vine la mine si plange ca "de ce i se intampla numai ei".
    Si tot cand se dezvolta in tine acel simt moral, vei intelege ce e iubirea. Si (chiar daca esti casatorit) poti sa iubesti si sa servesti pe cineva (sot/sotie) si de la distanta, mai ales daca asa e mai bine pentru copii si pentru tine. Caci, nu-i asa, "cateodata distantele geografice nu inseamna nimic" (John Fowles- "Daniel Martin").
    p.s: haios=simpatic, amuzant; caraghios=ridicol

  8. #68
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Acuma, vezi tu, se compară căsătoria cu o fortăreață. Cine este înăuntru vrea în afară, iar cine este în afară vrea înăuntru. Așa este omul; vrea ceea ce nu are. În orice caz, vorbind strict pe baza experienței personale, pentru un bărbat acest păcat nu este considerat ca fiind prea mare. Știu că feminista din tine va lua foc, dar ce să fac dacă nu suntem androgini (deci există implicit diferențe între sexe)? M-a surprins în Cartea tibetană a morților faptul că ei (tibetanii) consideră un privilegiu încarnarea ca bărbat deoarece, în opinia lor, este singura formă în care se poate obține mîntuirea sufletului. La noi sunt alte diferențieri legate de cultul bisericesc și, bineânțeles, partea cu "bărbații sunt misogini".
    Referitor la posibilitatea de a fi căsătoriți și a trăi despărțiți dar nu divorțați, este o chestiune cam struțo-cămilă. Ar mai fi și vorba "și cu slănina unsă și cu grăsimea în pod, nu se poate". Adică ce să înțelegem de aici? faptul că practică amândoi abstinența? Că dacă nu, trăiesc într-o zemă de gen amant/concubin?! Și nici nu pot să se recăsătorească pentru a ieși din zona gri. Aici ar fi întrebarea: Ești căsătorit? la care răspunsul ar fi: Da și nu prea (?!).
    Doamne, ajută necredinței mele.
    Cu drag, Dodo.
    P.S. Chiar și prin caraghios=ridicol poți fi hilar=distractiv și să înseninezi ziua cuiva. Problema este să îți poți asuma starea de "bătaie de joc" a celorlalți. Uneori chiar merită. Spunea cineva că este bine să faci pe prostul, dar, mai trebuie să îți și revii.
    Doamne ajută!

  9. #69
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    În orice caz, vorbind strict pe baza experienței personale, pentru un bărbat acest păcat nu este considerat ca fiind prea mare. (...) M-a surprins în Cartea tibetană a morților faptul că ei (tibetanii) consideră un privilegiu încarnarea ca bărbat
    (...) Referitor la posibilitatea de a fi căsătoriți și a trăi despărțiți dar nu divorțați (...) practică amândoi abstinența? Că dacă nu, trăiesc într-o zemă de gen amant/concubin?! Și nici nu pot să se recăsătorească pentru a ieși din zona gri. Aici ar fi întrebarea: Ești căsătorit? la care răspunsul ar fi: Da și nu prea (?!).
    p.s. Problema este să îți poți asuma starea de "bătaie de joc" a celorlalți. Uneori chiar merită.
    Daca e sa ma bazez doar pe ceea ce vad acum, pot spune ca sunt perechi care traiesc in adulter si o duc minunat. Ba chiar sunt mai fericite dacat altele. Dar daca ma duc la NT, vad ca atunci cand Maria Magdalena este adusa la Iisus, in timp ce acesta spune "cine nu are nici un pacat, sa ia piatra si sa arunce!", scrie ceva cu degetul pe pamant. Daca M.M. este salvata de la moartea trupului, nu spune nicaieri ca ea nu va trebui sa suporte consecintele faptelor sale. Iar faptele sale au fost scrise de I.H. in legea karmei. Din acel moment, I.H. devine si judecatorul karmei noastre. Daca pana atunci, cel care trecea la cele vesnice, avea viziunea lui Moise tinand in maini tablele legii si aratandu-i-le, judecandu-l, de la Golgota incoace, cel ce moare are viziunea lui Moise cu Tablele Legii, dar si a lui Hristos.
    Desigur, atat timp cat omul isi doreste ceea ce nu are, inseamna ca nu se cunoaste foarte bine, si de aceea are tendinta sa creada ca nu e fericit pentru ca nu are ce ii trebuie (cand el, de fapt, nici nu stie ce ii trebuie). Si in debusolarea lui, are tendinta sa se increada intr-o "autoritate" care vine si decreteaza ceva. Atunci cand Napoleon Bonaparte (o autoritate, nu?) vine si spune: "toate femeile sunt curve, mai putin maica-mea. Dar cum si maica-mea e tot femeie...." este primit cu bratele deschise de catre acei barbati care isi justifica infidelitatile pentru faptul ca sunt atrasi in ispita de curve. Infidelitatea lor este tot din vina lor, asa ca sunt mai putin pacatosi. Tot in virtutea acestui "pacat moral ancestral", un barbat poate sa-si bata nevasta chiar daca el nu stie de ce, pentru ca ea sigur stie!
    Dar ascultand declaratiile prostituatelor, de exemplu, am consatat ca aproape toate au suferit la un moment dat un abuz sexual din partea unui barbat (in copilarie sau mai tarziu). Si, in virtutea acelui mecanism de compensare, ele ajung sa faca, la un moment dat, din "libera alegere", ceea ce au fost obligate ,altadata, sa faca impotriva vointei lor.
    Este interesant ce se spune in Cartea Tibetana a Mortilor. Mi-as dori sa o citesc.
    Si in legatura cu fortareata casatoriei, fiecare face ce il taie capul. Mie imi este clar ca diferenta intre un "casatorit", "separat" si un "divortat", atat timp cat nu e "vaduv", este zero. Si nu ma bag! Desigur, nimic nu e definitiv, fiecare este unic.
    p.s. Este foarte interesant cate lucruri afli despre oameni cand o faci pe prostul!

  10. #70
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Chiar interpretarea aceasta nu am mai întâlnit-o pe niciunde.
    Domnul Iisus Hristos iartă păcatele femeii păcătoase:

    Evanghelia după Luca cap.7, v.41-48

    41. „Un cămătar avea doi datornici: unul îi era dator cu cinci sute de lei, iar celălalt cu cinzeci.
    42. Fiindcă n-aveau cu ce plăti, i-a iertat pe amândoi. Spune-Mi dar, care din ei îl va iubi mai mult?”
    43. Simon I-a răspuns: „Socotesc că acela căruia i-a iertat mai mult.” Isus i-a zis: „Drept ai judecat.”
    44. Apoi S-a întors spre femeie, și a zis lui Simon: „Vezi tu pe femeia aceasta? Am intrat în casa ta, și nu Mi-ai dat apă pentru spălat picioarele; dar ea Mi-a stropit picioarele cu lacrimile ei, și Mi le-a șters cu părul capului ei.
    45. Tu nu Mi-ai dat sărutare; dar ea, de când am intrat, n-a încetat să-Mi sărute picioarele.
    46. Capul nu Mi l-ai uns cu untdelemn; dar ea Mi-a uns picioarele cu mir.
    47. De aceea îți spun: Păcatele ei, care sunt multe, sunt iertate; căci a iubit mult. Dar cui i se iartă puțin, iubește puțin.”
    48. Apoi a zis femeii: „Iertate îți sunt păcatele!”

    Evanghelia după Ioan cap.8, v.3-12:

    3. Atunci cărturarii și Fariseii I-au adus o femeie prinsă în preacurvie. Au pus-o în mijlocul norodului,
    4. și au zis lui Isus: „Învățătorule, femeia aceasta a fost prinsă chiar când săvârșea preacurvia.
    5. Moise, în Lege, ne-a poruncit să ucidem cu pietre pe astfel de femei: Tu dar ce zici?”
    6. Spuneau lucrul acesta ca să-L ispitească și să-L poată învinui. Dar Isus S-a plecat în jos, și scria cu degetul pe pământ.
    7. Fiindcă ei nu încetau să-L întrebe, El S-a ridicat în sus, și le-a zis: „Cine dintre voi este fără păcat, să arunce cel dintâi cu piatra în ea.”
    8. Apoi S-a plecat iarăși, și scria cu degetul pe pământ.
    9. Când au auzit ei cuvintele acestea, s-au simțit mustrați de cugetul lor, și au ieșit afară, unul câte unul, începând de la cei mai bătrâni, până la cei din urmă. Și Isus a rămas singur cu femeia, care stătea în mijloc.
    10. Atunci S-a ridicat în sus; și, când n-a mai văzut pe nimeni decât pe femeie, Isus i-a zis: „Femeie, unde sunt pârâșii tăi? Nimeni nu te-a osândit?”
    11. „Nimeni, Doamne”, I-a răspuns ea. Și Isus i-a zis: „Nici Eu nu te osândesc. Du-te, și să nu mai păcătuiești.”)
    12. Isus le-a vorbit din nou, și a zis: „Eu sunt Lumina lumii; cine Mă urmează pe Mine, nu va umbla în întuneric, ci va avea lumina vieții.”

    Nu se specifică numele femeii ci doar păcatul (Păcatele ei, care sunt multe, respectiv: femeia aceasta a fost prinsă chiar când săvârșea preacurvia).
    Știm că Domnul Iisus Hristos a scris cu degetul pe pământ, dar nu știm ce a scris. Am citit undeva (în scrierile apocrife dacă nu mă înșel) că ar fi scris păcatele celor care se apropiau cu intenția de a arunca o piatră în femeia adusă în fața lui Iisus, iar aceștia se îndepărtau rușinați citind și recunoscându-și păcatul (aici poate fi și o formă de discreție a Mântuitorului care nu "trâmbița în gura mare" păcatele celor care nu doreau să se afle ce păcate au ei).
    Nu înțeleg gestul Domnului Iisus Hristos de a scrie pe pământ cu degetul ca fiind o simplă consemnare în "legea karmei" (după cum interpretezi tu) ceea ce ar însemna că Domnul Iisus Hristos este un scrib care face o cronică consemnând peterecerea unor fapte. Sau poate crezi că este necesar să Își ia notițe să nu uite? Oricum, scrierea pe nisip este efemeră.
    Cât privește interpretarea celor două paragrafe, îndrăznesc să leg iertarea păcatelor în primul caz de pilda cămătarului cu doi datornici (Evanghelia după Luca cap.7, v.41-43) dar mai învățăm ceva de aici. În acest caz femeii nu i se iartă păcatele pentru că a fost iubăreață ("Păcatele ei, care sunt multe, sunt iertate; căci a iubit mult.") ci pentru că a dat dovadă de multă iubire față de Domnul Iisus Hristos ("44. Apoi S-a întors spre femeie, și a zis lui Simon: „Vezi tu pe femeia aceasta? Am intrat în casa ta, și nu Mi-ai dat apă pentru spălat picioarele; dar ea Mi-a stropit picioarele cu lacrimile ei, și Mi le-a șters cu părul capului ei.
    45. Tu nu Mi-ai dat sărutare; dar ea, de când am intrat, n-a încetat să-Mi sărute picioarele.
    46. Capul nu Mi l-ai uns cu untdelemn; dar ea Mi-a uns picioarele cu mir.") smerită, fără să-i pese de cei din jur și de ceea ce vor spune aceștia, cu disperare față de păcatele proprii pe care le știa foarte bine și din cauza cărora a stopit picioarele Mântuitorului cu lacrimi și le-a sărutat. Deci, respectând prima poruncă ni se va ierta mult.
    În a doua situație (Evanghelia după Ioan cap.8, v.3-12) mă duce gândul la esența Ortodoxiei și anume toleranța justificată, bineînțeles, de rațiunea logică conform căreia dacă nu ești fără de păcat nu-i judeca pe semenii tăi.
    Nu știu ce să zic... te simt cam radicală. Sigur, Bonaparte poate fi considerat "o autoritate" dar nu în domeniul moralei și cu atât mai puțin în morala creștin-ortodoxă. Sigur că el într-un fel are dreptate pentru că în categoria curvelor pot intra toate femeile care au avut relații sexuale cu mai mult de un bărbat. Aici eu cred că mama mea a fost fidelă tatălui meu (Dumnezeu să-i ierte), spre deosebire de Bonaparte... Referitor la părerea lui despre femei depinde cui și în ce context se adresează. Am vizitat Domul Invalizilor și mi s-a părut un pic depersonalizat momentan nemaiavând nici scopul inițial nici segmentul de populație căruia i s-a adresat în momentul construirii. E frumos, măreț și trist. Vezi tu? În viață nu este totul doar alb și negru. Mai există și nuanțele. Iar judecata noastră se va face pe nuanțe (intenții). Bărbații și femeile nu trebuie să se considere rivali, nu e o relație de "care pe care" ci una de colaborare. Împreună trebuie să facem ceva. Acest "ceva" este atât de plin de semnificații...

    Referitor la:
    "...sunt perechi care traiesc in adulter si o duc minunat. Ba chiar sunt mai fericite dacat altele."
    Este normal să fie așa, întucât, ispititorul ne ispitește pentru a ne câștiga pentru el. Ori, dacă tu te duci "cu capul înainte" înspre el, ce treabă ar avea să te ispitească? Doar atunci când te îndepărtezi de el, începe să cultive îndoiala, să te ispitească în fel și chip pentru a te întoarce din drum.

    P.S. Niciodată nu am privit așa problema, deși îmi dau seama că ai dreptate, pe mine mă interesau idei noi, acel "ceva de învățat" de la fiecare.
    Ultima editare de Tudor STEFAN : 22 sep 2010 la 18:26
    Doamne ajută!

  11. #71
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    11. „Nimeni, Doamne”, I-a răspuns ea. Și Isus i-a zis: „Nici Eu nu te osândesc. Du-te, și să nu mai păcătuiești.”)
    (...) Nu înțeleg gestul Domnului Iisus Hristos de a scrie pe pământ cu degetul ca fiind o simplă consemnare în "legea karmei" (după cum interpretezi tu)
    (...) Nu știu ce să zic... te simt cam radicală.
    (...) Sigur că el într-un fel are dreptate pentru că în categoria curvelor pot intra toate femeile care au avut relații sexuale cu mai mult de un bărbat. (...) Vezi tu? În viață nu este totul doar alb și negru. (...) Bărbații și femeile nu trebuie să se considere rivali, nu e o relație de "care pe care" ci una de colaborare. Împreună trebuie să facem ceva. Acest "ceva" este atât de plin de semnificații...
    In acest verset ii spune ca nu o osandeste la moarte (a trupului), dar nu ca ii iarta pacatele. Doar ii spune sa nu le mai repete! Aceasta interpretare am gasit-o la Steiner.
    Nu va inselati, in anumite privinte sunt radicala. Daca nu ma credeti, intrebati-i pe ultimii doi prieteni pe care i-am avut. Ups, se pare ca sunt o curva! Dar nu-i nimic, daca pentru a deveni radicala trebuie sa treci prin suferinta si sa ai mai mult de o relatie, eu zic ca merita totul, chiar si calificativul!
    Azi m-am gandit la paragraful acela din "Facerea", unde femeia zdrobeste capul barbatului si barbatul calcaiul femeii. Si cum e prea usor sa credem ca atunci cand cei doi se supara, ea ii da cu o tigaie in cap (sau cu calculatorul) iar el ia un par (sau un baston de golf) si-i da la glezne, am gasit o interpretare tipic didineasca ("de sta si matza-n coada", cum spun ai mei!).
    Asa ca merg si eu pe varianta cu colaborarea!

  12. #72
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Corect, așa este, Această femeie nu a fost decât salvată de la moarte de Domnul Iisus Hristos. Dar și ei, pentru că nu o osândește (fapt care, fie vorba între noi, tot iertare se cheamă), îi spune să nu mai păcătuiască. Am mirosit eu că e vorba despre Evanghelia după Steiner.

    Geneza cap.3, v.13-15:

    13. Și Domnul Dumnezeu a zis femeii: „Ce ai făcut?” Femeia a răspuns: „Șarpele m-a amăgit, și am mâncat din pom.”
    14. Domnul Dumnezeu a zis șarpelui: „Fiindcă ai făcut lucrul acesta, blestemat ești între toate vitele și între toate fiarele de pe câmp; în toate zilele vieții tale să te târăști pe pântece, și să mănânci țărână.
    15. Vrăjmășie voi pune între tine și femeie, între sămânța ta și sămânța ei. Aceasta îți va zdrobi capul, și tu îi vei zdrobi călcâiul.”

    În versetele 14 și 15 Dumnezeu îi vorbește șarpelui. Interesant este că Dumnezeu nu vorbește bărbatului ci omului când îl pedepsește pe bărbat. Acuma știu că se spune că bărbatul trebuie să fie un pic mai frumos decât dracul, dar de aici până a-l identifica cu șarpele, adică cu dracu, e cale lungă (pe care uite că unii au făcut-o!).
    Cât despre didinisme... toate bune!
    Nu știu dacă trebuie să ne mândrim cu numărul prietenilor/prietenelor noastre. Este o problemă între noi și duhovnic. A propos de spovedanie. O bătrânică se spovedește și-i spune preotului despre o aventură de când era tânără, cu poștașul din sat. Și te căiești maică? întreabă preotul. Mă căiesc, mă căiesc. Bine, iertate să-ți fie păcatele; spune preotul. Peste o săptămână bătrânica povestește din nou aceeași aventură din tinetețe cu poștașul. Preotul îi spune că nu trebuie repetată întâmplarea din moment ce a fost spovedită odată și, un pic iritat, o întreabă: Și te căiești maică? Mă căiesc, mă căiesc, dar cu drag îmi aduc aminte.
    Cu drag, Dodo.
    Doamne ajută!

  13. #73
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    În versetele 14 și 15 Dumnezeu îi vorbește șarpelui.
    (...) Nu știu dacă trebuie să ne mândrim cu numărul prietenilor/prietenelor noastre.
    Corect. Mea culpa. Neatentia!
    Nu ma "mandream", era un "artificiu" al discursului, ca sa ating radicalitatea Dvs.
    In rest, toate bune!

  14. #74
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Îmi pare rău că percepi o strictă interpretare a unor termeni ca pe ceva radical. În definitiv nu era decât un joc de cuvinte. Oricum, în spatele lui există manifestarea sensului unei stări descrisă de un cuvânt tocmai prin acceptarea condiției descrisă de acel cuvânt.
    Ar fi ceva de genul: Spune-mi că mă iubești! Suntem de atâta timp împreună și tu nu mi-ai spus niciodată că mă iubești. Și el, mai în glumă, mai în serios, sau poate doar de dragul de a-i face ei un hatâr, spune: Te iubesc. În momentul respectiv raporturile de forță energetică se modifică în sensul materializării acestei declarații. Sau, cum spuneam cândva, Acest "te iubesc" are forță magică. Repetat, duce la împlinirea acțiunii descrise. Și fără să își dea seama, chiar începe să o iubească.
    Similar se pare că se întâmplă și nu acceptarea stării de sfânt, de exemplu. Dacă repeți din ce în ce mai des că ești un sfânt, până la urmă te vei comporta ca un sfânt (desigur, asta este mai greu de realizat deoarece drumul spre lumină este obstrucționat prin ispitiri). Dar dacă spui: sunt o curvă (sau un curvar) parcă deja te-ai încălzit prin interior... Da, cuvintele au energii specifice care eliberate fiind prin rostirea sau poate chiar prin simpla acceptare mentală a sensului acelui cuvânt, se materializează în structurile noastre energetice cu particularitatea energetică specifică.
    Cu drag, Dodo.
    P.S. Sunt bine intenționat.
    Doamne ajută!

  15. #75
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    Da, cuvintele au energii specifice care eliberate fiind prin rostirea sau poate chiar prin simpla acceptare mentală a sensului acelui cuvânt, se materializează în structurile noastre energetice cu particularitatea energetică specifică.
    Da, aveti si nu aveti dreptate.
    Mai exista o posibilitate, cand noi controlam acele energii specifice ale cuvantului, si nu ele pe noi. Am observat ca cei mici, copiii, si cainii, sunt foarte sensibili la aceste energii pe care le transmiti tu, iar nu energia cuvantului pe care il spui. Mi s-a intamplat de multe ori ca un caine sa faca o boacana, si, ca sa nu inteleaga ca e bine ce face, incepeam sa-l cert, ridicand un un pic tonul si gesticuland cu mana, dar in sinea mea ma prapadeam de ras! si stiti ce facea? Ma lingea pe picioare, bucuros ca il bag in seama, chiar si in felul acesta.
    Iar cu copiii, cand o faceam pe suparata si le spuneam: "m-ai dezamagit profund, sunt suparata pe tine", dar in sinea mea imi venea sa-l iau in brate, el incepea sa rada la mine foarte amuzat de fata mea, chipurile, consternata.
    Si mai cred ca e de preferat sa spui lucrurilor pe nume, iar nu "cancer in oasele sotului", si sa te lase rece energia cuvantului, decat sa eviti s-o faci de frica sa nu te incalzesti...
    p.s. intentiile Dvs. se reflecta ca intr-o oglinda in cuvintele mele, nu le cautati alt sens!

Subiecte Similare

  1. Experienta directa
    De Tilak in forum Discutii libere
    Replici: 202
    Ultimul post: 05 nov 2010, 22:34
  2. Sanatatea proprie si a planetei
    De ema in forum Alimentatia sanatoasa
    Replici: 20
    Ultimul post: 24 ian 2009, 00:43

Reguli postare

  • Nu puteti crea subiecte noi
  • Nu puteti posta replici
  • Nu puteti posta atasamente
  • Nu puteti sa va editati postarile
  •