Pagina 3 din 30 PrimulPrimul 1234567891323 ... UltimulUltimul
Rezultate de la 31 la 45 din 450

Subiect: Experienta proprie sau din experienta altora

  1. #31
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Dragă Ion Furtuna,
    Mulțumesc peuntru atenția pe care mi-o acordați.
    Infoenergetica declarativ sau axiomatic "include invataturile din Sfanta Scriptura" dar unde este "Sfânta Tradiție"? Adică, dacă tot include o parte și anume, hai să spunem, cea teoretică, de ce nu o include și pe cea practică, întrucât nu am văzut preoți să măsoare parametrii enoriașilor cu ansa (sigur, ei nu dețin brevetul pentru ansă).
    Oricum, aici Didina inspirată de Rudolf Steiner face diferențierea dintre Iisus și Hristos. Lucru pe care nu l-am înțeles și m-a trimis la postări antarioare de unde tot nu am înțeles. Poate ne va lămuiri de unde această scindare.

    Cât despre:
    "Cei care sunt, tot in linie directa, cu cel descris in Luca 9:49-9:50 oare unde sunt acum? Si unde au fost de-al lungul timpurilor?"
    49. Ioan a luat cuvântul, și a zis: „Învățătorule, noi am văzut pe un om scoțând draci în Numele tău; și l-am oprit, pentru că nu merge după noi.”
    50. „Nu-l opriți”, i-a răspuns Isus, „fiindcă cine nu este împotriva voastră, este pentru voi.”
    Sincer? Mă întreb și eu.
    Cât despre smerenia pe care mă sfătuiți indirect să o practic în loc de a căuta performanțele unora sau ale altora, cred că am fost înțeles greșit. Nu urmăresc o judecare comparativă a unor grupuri de oameni ci, pur și simplu aici se aplică ideea că se poate cunoaște pomul după fructele sale.

    Despre:
    "Va inteleg ca nu prea v-a priit urmand sfaturile transmise si prin media, ale unuia care a avut sansa sa afle ABC-ul inforenergeticii. Ma intreb, daca in baza unei experiente neplacute, dumneavoastra ii puneti pe toti in aceeasi oala cui serveste?"
    Aici ar fi mai multe de spus.
    1. Dacă facem ascultare și aplicăm îndemnul Domnului Iisus Hristos din Luca 9 v.50, nu înțeleg poziția unor înalți prelați față de infoenergetică.
    2. Am avut o experiență personală cu un coleg care prin măsurători cu ansa mi-a indicat un răspuns greșit. Acum sigur că răspunsul era greșit pentru că, eram convins că este cel corect dându-mi seama de eroarea de calcul pe care am făcut-o, mai târziu. De aici am tras concluzia că s-a accesat cunoașterea mea și nu informația adevărată.
    3. Am fost vindecat prin practici infoenergetice în urma unui atac energetic.
    4. Am înțeles că au fost niște probleme "la vârf" care nu s-au soluționat prea ortodox.
    5. Am avut intenția de a urma o inițiere în radiestezie, dar la măsurarea unor parametrii mi s-a spus că nu corespund, că nu pot începe acest curs și cel care m-a invitat a fost chiar mustrat că ar fi trebuit să facă ceva ce nu ar fi făcut... Aici poate apărea și părerea vulpii că strugurii la care nu ajunge ar fii acrii.
    6. Consider că evoluția spirituală nu trebuie măsurată, că sfințenia nu poate fi cuantificată și Dumnezeu știe pe cine sfințește și pe cine nu, cu atât mai mult pentru ce.
    7. Nu mă atrage această abordare, căci acolo unde Dumnezeu nu umblă și sigur, știe El de ce, nu trebuie să umblu eu. Când va fi momentul voi fi iluminat dacă este în planul lui Dumnezeu.

    Referitor la:
    "Intelept apostolul Pavel! Numai ca el vorbea de crestini, cei care cred in Hristos si nu de ortodocsi."
    Pavel nu putea vorbi de ortodoxi deoarece marea schismă nu a prins-o. Sigur că dacă vorbim despre o schismă, întrebarea e cine e schismaticul? Noi spunem că ei, ei spun că noi.

    Referitor la:
    "...intre timp a aparut Iisus Hristos care, pe langa cuprinderea in poruncile Iubirii a tot ceea ce a existat inaintea Lui in VT, a dat si pilda cu samariteanul milostiv."
    Aici recunosc că ar putea fi vorba despre "un motiv de poticnire". Mult timp mi-am bătut capul cu această pildă căci:
    "29. Dar el, care vroia să se îndreptățească, a zis lui Isus: „Și cine este aproapele meu?”
    30. Isus a luat din nou cuvântul, și a zis: „Un om se cobora din Ierusalim la Ierihon. A căzut între niște tâlhari, care l-au dezbrăcat, l-au jefuit de tot, l-au bătut zdravăn, au plecat, și l-au lăsat aproape mort.
    31. Din întâmplare, se cobora pe același drum un preot; și, când a văzut pe omul acesta, a trecut înainte pe alături.
    32. Un Levit trecea și el prin locul acela; și când l-a văzut, a trecut înainte pe alături.
    33. Dar un Samaritean, care era în călătorie, a venit în locul unde era el, și când l-a văzut, i s-a făcut milă de el.
    34. S-a apropiat de i-a legat rănile, și a turnat peste ele untdelemn și vin; apoi l-a pus pe dobitocul lui, l-a dus la un han, și a îngrijit de el.
    35. A doua zi, când a pornit la drum, a scos doi lei, i-a dat hangiului, și i-a zis: „Ai grijă de el, și orice vei mai cheltui, îți voi da înapoi la întoarcere.”
    36. Care dintr-acești trei ți se pare că a dat dovadă că este aproapele celui ce căzuse între tâlhari?”
    37. „Cel ce și-a făcut milă cu el”, a răspuns învățătorul Legii. „Du-te de fă și tu la fel”, i-a zis Isus."
    Deci, întrebarea este: „Și cine este aproapele meu?”
    Răspuns: „Cel ce și-a făcut milă cu el”
    Ceea ce ar însemna să ne iubim aproapele ca pe noi înșine doar în măsura în care acesta face milostenie cu noi. Dar contravine cu "Întoarce și obrazul celălalt" și asta poate că doar la prima vedere. Oricum, spuneam că e un "motiv de poticnire" și tot caut "o a doua vedere" care să-mi permită armonizarea celor două idei. Poate că din această pildă ar trebui reținut îndemnul, sau porunca,: „Du-te de fă și tu la fel”. Oricum, această pildă nu prea are legătură cu Iov care a fost încercat și ispitit de Dumnezeu și de diavol în urma unei înțelegeri dintre Dumnezeu și diavol miza fiind puritatea și intensitatea credinței (un fel de mucenicie, în definitiv Iov perde tot ce agonisește pe pământ prefigurând mucenicii care pentru mărtrisirea credinței acceptă moartea).
    Cu drag, Dodo.
    Ultima editare de Tudor STEFAN : 11 sep 2010 la 04:55
    Doamne ajută!

  2. #32
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    Am avut o experiență personală cu un coleg care prin măsurători cu ansa mi-a indicat un răspuns greșit. Acum sigur că răspunsul era greșit pentru că, eram convins că este cel corect dându-mi seama de eroarea de calcul pe care am făcut-o, mai târziu. De aici am tras concluzia că s-a accesat cunoașterea mea și nu informația adevărată.
    Acelasi lucru il fac si unii preoti care "deschid cartea". Fiecare cu ansa lui!
    Eu va propun altceva. Am vazut atractia pe care o simtiti fata de ortodoxism.
    Din experienta va spun ca nu conteaza cum se numeste crestinismul, ortodox sau catolic, daca esti deschis, in amandoua vei simti cum lucreaza Duhul Sfant.
    Lucrul bun pe care il are catolicismul este ca incurajeaza impartasirea cu trupul si sangele Domnului in fiecare zi, daca e posibil. Daca nu, macar in fiecare duminica. Aceasta taina minunata darama, in cateva luni, si zidul cel mai gros ridicat in jurul unei inimi, de orice experienta traumatizanta.
    Dar pentru asta trebuie sa inchizi usa, deocamdata, tuturor acestor experiente, sa-ti golesti mintea de ganduri si idei preconcepute, si sa lasi sa picure in sufletul tau incantatiile Evangheliilor citite la Sf. Liturghie (sau acasa). Ca un analfabet care nu a citit niciodata nimic. Mai ales Evanghelia lui Ioan!
    Intre timp, daca simtiti imboldul, puteti citi cate ceva din "Misterul biblic al genezei" de Rudolf Steiner, pentru a putea trece apoi la "Evanghelia dupa Ioan", tot a lui Steiner, unde sunt atinse problematicile celor doua entitati Iisus si Hristos, misterul Botezului in Iordan si colaborarea intre cele doua entitati in timpul celor trei ani posteriori Botezului.
    Abia dupa aceea, daca doriti, vom putea dezbate cu succes tematica beneficiilor inforenergeticii sau oricarei alte manifestari spirituale.
    Toate bune!

  3. #33
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Dragă Didina,
    Este într-adevăr un mod de a aborda experiența personală încercând să o împărtășești celor din jur. Le indici drumul tău, cărțile citite, să le citească și ei, poate ar trebui să le spui și ce cursuri sau inițieri în diverse curente filozofice sau poate chiar religioase ar trebui să urmeze pentru a acumula și ei experiența pe care o ai acum. Ori nu despre asta este vorba. Poate ai observat că nu povestesc fiecare pas al trăirilor mele ci încerc să prezint "fructul existenței mele" de până acum. Fiecare are propriul drum. Poate că ceea ce în sufletul meu rodește într-un anumit fel, pentru altcineva poate rodii într-un alt mod. Se pare totuși că pentru a explica mai ușor concluziile tale, e bine să indici și drumul parcurs. Poate cineva e curios. Problema este, cum spuneam anterior, îți trebuie o viață să pătrunzi profunzimea Ortodoxiei și atunci, când să mai parcurgi și alte căi? Oricum, dacă nu greșesc prea mult, se pare că aceste căi diferite duc în același punct. Renunțarea la orgoliu, înfrânare, smerenie, iubire, să faci milostenie. Iată profilul unui "fel de a fi" posibil de atins prin diferite căi unele mai lungi, altele mai scurte, unele mai ușoare, altele mai anevoioase. Dar toate personalizate, calibrate pentru posibilitățile fiecăruia. Poate că eu acum mai am nevoie de smerenie, să spunem, deci în viața mea vor abunda, sub diferite forme, întâmplări care să mă facă să experimentez și să înțeleg smerenia. Sigur, e un caz extrem, deoarece, în realitate, noi experimentăm câte puțin din toate. Întrebarea e dacă ne înțelegem de fiecare dată lecția. Și aici cred că nu întotdeauna suntem dispuși să o facem sau poate, pur și simplu nu recunoaștem aceste situații particulare. Din punctul acesta de vedere cred că practicarea Ortodoxiei ar fi drumul cel mai scurt. Desigur, e vorba de ortodoxie a creștinului.
    Acum, există și drumuri deschise pe diferite filozofii de viață. Unua ar fi cea comunistă (care pune proprietatea colectivă deasupra celei individuale), alta cea capitalistă (care inversează poziția față de proprietate) și, dacă ne uităm la religia creștin-ortodoxă, aceasta spune că nu are nici o importanță proprietatea pe care oricum nu o poți lua cu tine în momentul morții. Și dacă comunismul și capitalismul și-au dovedit limitele, cam cum ar fi o societate bazată pe ideea că poziția față de proprietate nu contează? Întreb și eu, că mulți recunosc impasul ideologic în care a ajuns omenirea care e confruntată cu sucombarea comunismului dar și a capitalismului. Să lucrăm în interiorul nostru, "cu frică și cutremur" astfel ca schimbându-ne pe noi înșine, să schimbăm lumea.
    Cu drag, Dodo.
    P.S. Ți-e chiar atât de greu să îmi explici cum ai înțeles scindarea dintre Iisus și Hristos? Ai văzut că din exemple simple tu ai înțeles un anumit lucru, eu un altul. S-ar putea ca citind ceea ce mi-ai indicat, să sjung la alte concluzii.
    Doamne ajută!

  4. #34
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    P.S. Ți-e chiar atât de greu să îmi explici (...)?
    Nu, nu mi-e greu.
    Dar mai intai vreau sa spun ceva: din toate experientele personale observate de-a lungul timpului, transmise oral sau scrise pe hartie, sunt cerinte care se cer NEAPARAT luate in seama, daca nu chiar indeplinite, pentru a putea evolua. Ele tin de structura sufleteasca a omului, indiferent de rasa, religie, sex, limbaj.
    In mesajul anterior va pomeneam de una dintre aceste cerinte, subliniind ca in afara de a afla de la altii, am inteles importanta ei din experienta proprie. Dupa aceea, in final, as dori sa ating si titlul acestei teme: "Experienta proprie sau a altora?".
    Apelez la un citat din Teosofia lui Steiner, ca tare bine le mai spune:
    Numai clipele in care tace orice judecata, orice critica venita din noi, sunt clipe de cunoastere. Asa de pilda, cand stam in fata unui om, nu are nici o importanta daca suntem mai intelepti decat el. Chiar si copilul cel mai neintelegator poate revela ceva celui mai mare intelept. Si daca acesta se apropie de copil cu judecata sa, oricat de inteleapta ar fi ea, atunci intelepciunea sa se aseaza ca un geam tulbure in fata celor ce copilul trebuie sa le reveleze. Atunci cand se vorbeste despre cerinta unei "daruiri fara rezerve" nu este vorba de eliminarea judecatii personale sau de credinta oarba (Acel "crede si nu cerceta", inteles gresit de multe ori ).
    (...) Daca cineva vrea sa paseasca pe calea cunoasterii superioare, trebuie sa se exercite pentru a se putea stinge, in orice clipa pe el insusi cu toate prejudecatile sale. Cat timp el se stinge, se revarsa celalat element in el. Numai un grad inalt de astfel de daruire dezinteresata face posibila primirea realitatilor superioare, care pretutindeni inconjoara pe om.
    (...) Cele mai bune exercitii se pot face cu oamenii fata de care avem aversiune.
    Exista un tablou celebru al lui Michelangelo infatisandu-l pe Ioan Botezatorul, cu un aspect androgin, si cu un deget indreptat spre cer. Multi budisti spun ca cel mai important moment in initierea unui discipol este acest moment, cand, inainte de a-i da raspunsul, maestrul ridica degetul in sus solicitand prin acest gest toata atentia si toata "deschiderea" discipolului pentru ceea ce urmeaza. Acest moment, spun ei, este mai revelant decat raspunsul in sine.
    In legatura cu titlul temei: in aceste momente, nici experienta ta, nici a altora nu te ajuta sa te apropii de Adevar.

  5. #35
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    Acum, există și drumuri deschise pe diferite filozofii de viață. Unua ar fi cea comunistă (care pune proprietatea colectivă deasupra celei individuale), alta cea capitalistă (care inversează poziția față de proprietate) și, dacă ne uităm la religia creștin-ortodoxă, aceasta spune că nu are nici o importanță proprietatea pe care oricum nu o poți lua cu tine în momentul morții. Și dacă comunismul și capitalismul și-au dovedit limitele, cam cum ar fi o societate bazată pe ideea că poziția față de proprietate nu contează? Întreb și eu, că mulți recunosc impasul ideologic în care a ajuns omenirea care e confruntată cu sucombarea comunismului dar și a capitalismului.
    Intr-adevar, am facut si eu greseala sa ascult aceste filozofii: Nietzche, pentru ca ni s-a predat in liceu, Darwin, pentru ca mi-a cazut in mana, Comunismul si Capitalismul pentru ca primul mi-a fost inoculat in activitatile scolare si extrascolare, iar al doilea pentru m-am "trezit" in el. Dar unele raspunsuri la aceste problenatici le puteti gasi chiar pe acest forum, la "Discutii libere", pe ultima pagina a temelor, despre actele Sionice sau pacturile Masonice, mai exact in cel de-al treilea (no, ca nici n-am retinut exact denumirea acestor documente masonice. Sper sa le gasiti). Si citind aceste documente mi s-a umplut inima de recunostinta pentru Steiner, care, in toata filosofia sa s-a impotrivit acestei miscari, descrie "lucrarea" ei si incearca sa o previna. Dar, se pare ca tot anumite forte masonice au facut ca scolile Waldorf sa fie discreditate in anumite tari, pentru ca ar fi fost mult mai greu pentru ei sa manipuleze copiii formati in astfel de scoli.

  6. #36
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    "Evangelia dupa Ioan" (G.A.112) de Rudolf Steiner:
    Din vremurile de demult, din vremea lui Zoroastru, Spiritul ce se afla mai inainte numai pe Soare se apropiase de Pamant. El este cel care radia din rugul aprins si din focul de pe Sinai; el se afla in elementele pamantului. Dupa ce au mai trecut cateva epoci, acest spirit putea fi resimtit de Risii, despre care ei spuneau: "Intelepciunea noastra nu este capabila sa-l vada" dar cel pe care Zoroastru trebuia sa-l caute in Soare, cel care i se revelase lui Moise in fulgere si in tunete, a aparut in sfarsit intr-un om, in Isus din Nazaret. Iata drumul efectuat: Hristos a coborat din inaltimile Universului, mai intai in elementele fizice si dupa aceea intr-un corp omenesc. Si numai in acest moment s-a renascut in omenire Eul divin din care a iesit omul, Eul caruia autorul "Evangheliei Sfantului Luca" ii face arborele genealogic in Isus din Nazaret.
    (...) Dar, pentru ca o fiinta atat de sublima sa poata locui intr-un om, trebuia ca acest om sa fi atins el insusi un grad foarte inalt de evolutie. (...) Isus din Nazaret (nu Hristos) a trecut prin mai multe reincarnari si a trebuit sa atinga un grad inalt de initiere inainte de a-l primi pe Hristos in el. Or, prin ce se deosebeste nasterea si viata unui initiat atat de inalt?
    In general, se poate admite ca un om obisnuit ia prin nastere o forma care se aseamana cu cea din incarnarea lui anterioara. Nu la fel stau lucrurile pentru un initiat. (...) La nasterea unui initiat, un suflet foarte avansat se va introduce intr-un corp, un suflet care a trecut in epocile anterioare prin niste experiente formidabile. De aceea legenda spune, despre toti initiatii, ca nasterea lor se desfasoara altfel decat pentru oamenii obisnuiti. Dar la inceput corpul este inca incapabil sa primeasca intreaga natura spirituala care vrea sa se incarneze in el. (...) Eul care e pe punctul de a se reincarna trebuie sa inconjoare imediat forma fizica, sa pluteasca in jurul ei. In timp ce la omul obisnuit forma fizica imediat dupa nastere ia o forma asemanatoare formei spirituale si se adapteaza la ea (sau la aura omeneasca), aura initiatului (...) este stralucitoare. Aceasta parte spirituala anunta ca ne aflam in fata a ceva superior fata de ce vedem in mod obisnuit. Ea ne anunta nu numai ca se naste un copil in lumea fizica, dar si ca a avut loc un eveniment in lumea spirituala! (...)Se povesteste ca la nasterea lui Buddha un initiat a recunoscut ca acest eveniment era diferit de nasterile obisnuite. La fel se spune si despre Isus din Nazaret (...) Cei trei regi Magi stiau asta (...)
    Un initiat foarte inalt se naste in Isus din Nazaret, un spirit care nu va putea fi cuprins in intregime in corpul fizic al copilului, un germene spiritual care va dezvolta in mod treptat acest corp pana la punctul in care se va putea incorpora in el. Dar atunci, in momentul in care acest corp va fi atins maturitatea necesara, Ioan il va boteza, iar un Spirit mai sublim va cobora sa se uneasca cu Isus din Nazaret, adica Hristos va intra in el.(...)
    Evenimentul cel mai important in evolutia oricarui om este caracterizat prin aceste cuvinte: din eul inferior invie Eul nemuritor. Aceasta nastere este legata de evenimentul fundamental al evolutiei, de evenimentul hristic.

  7. #37
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Aș spune, mai de grabă, în loc de "Evanghelia după Ioan de Rudolf Steiner", pur și simplu, "Evanghelia după Rudolf Steiner". Desigur, sunt niște considerente interesante, captivante și făcând uz de teoria reîncarnării, chiar convingătoare. Nu vreau să intru în polemică referitor la reîncarnare. Referitor însă la necesitatea evoluării spirituale a Domnului Iisus Hristos, și anume odată cu vârsta, astfel ca deabea la maturitate când este botezat de Ion să fie în plinătate Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat și anume doar după împlinirea Sa prin Hristos... e cam trasă de păr. Ce argumente ar fi de luat în considerare?
    1. Domnul Iisus Hristos manifestă o cunoaștere transcendentală cuprinzătoare căci altfel cum ar fi putut vorbi de mic în sinagogă uimindu-și auditoriul prin cunoștințele și modul de abordare?
    2. De mic copil manifesta filiația făcând ceea ce doar Dumnezeu poate face și anume să dea viață, să vindece boli incurabile (a se vedea scrierile apocrife).
    3. Momentul botezului nu aduce cu sine o schimbare în felul de a fi al Mântuitorului pentru a ne îndreptății a spune că este o altă entitate, superioară, care se manifestă prin El după aceea.
    Transformările pe care trebuie să le facem în noi pentru a putea primi învățătura cea nouă se referă la înțelegerea și aplicarea în viața noastră a pildelor Mântuitorului care ne spune și cum trebuie să devenim, dar și ce trebuie să facem pentru a ne putea schimba.
    Domnul Iisus Hristos nu a fost învățat de nci un "guru" cum să evolueze spiritual. El a oferit cunoașterea în dar și a cerut apostolilor să o ofere tot în dar punând astfel bazele Sfintei Tradiții. Cred că este un argument suficient faptul că ni se cer bani pentru anumite învățături, practici, atingerea anumitor nivele etc. pentru a ne da seama că nu prin Iisus Hristos se face "inițierea", că această inițiere este prezentată în evanghelii și este gratis. Desigur, ar fi multe de spus. Vreau să mai ating un singur aspect, și anume, slava deșartă. În momentul în care îmi stabilesc ca scop evoluția spirituală efortul meu este îndreptat înspre "trebuie" să fac un anumit lucru pentru a obține fructul faptei, adică o anumită treaptă spirituală pe care o măsor și o compar cu a celorlalți. Domnul Iisus Hristos ne spune că cel care-i servește pe ceilalți este mai mare. Deci eforturile de a lucra pentru sine trebuiesc redirecționate înspre ceilalți. Scopul nostru nu este evoluția spirituală în sine. Scopul nostru este mântuirea sufletului sau apropierea de Dumnezeu prin intensificarea iubirii față de Dumnezeu. Cred că acest lucru se poate face prin milostenie, prin intensificarea compasiunii, prin altruism, prin rugăciune, prin smerenie, prin pocăință...
    Fie milele marelui Dumnezeu cu noi cu toți!
    Cu drag, Dodo.
    Doamne ajută!

  8. #38
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    Ce argumente ar fi de luat în considerare?
    1. Domnul Iisus Hristos manifestă o cunoaștere transcendentală cuprinzătoare căci altfel cum ar fi putut vorbi de mic în sinagogă uimindu-și auditoriul prin cunoștințele și modul de abordare?
    2. De mic copil manifesta filiația făcând ceea ce doar Dumnezeu poate face și anume să dea viață, să vindece boli incurabile (a se vedea scrierile apocrife).
    3. Momentul botezului nu aduce cu sine o schimbare în felul de a fi al Mântuitorului pentru a ne îndreptății a spune că este o altă entitate, superioară, care se manifestă prin El după aceea.
    Transformările pe care trebuie să le facem în noi pentru a putea primi învățătura cea nouă se referă la înțelegerea și aplicarea în viața noastră a pildelor Mântuitorului (...)
    (...) această inițiere este prezentată în evanghelii și este gratis.
    Aceasta argumentare este rezolvata in aceeasi carte.
    Vad, si in aceasta postare, ca lucrarea de mantuire este perceputa ca un adevarat santier al ratiunii.
    Dar, cum initierea numai prin evanghelii este lucrarea lui Isus Hristos pentru ca este gratis, sunt curioasa cum vedeti reactia lui Petru din Evanghelia lui Ioan, cap. 13, v.37-38 si din cap. 20, v.3-8, in special acesta ultimul!

  9. #39
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Didina Vezi post
    Nu, nu mi-e greu.
    Nu, nu mi-a fost greu.
    Numai ca presimteam ca efortul nu imi va fi rasplatit nici macar printr-un "Multumesc!".

  10. #40
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Evanghelia după Ioan cap. 13, v.37-38:
    37. „Doamne”, I-a zis Petru, „de ce nu pot veni după Tine acum? Eu îmi voi da viața pentru Tine.”
    38. Isus i-a răspuns: „Îți vei da viața pentru Mine? Adevărat, adevărat, îți spun, că nu va cânta cocoșul, până te vei lepăda de Mine de trei ori.

    Evanghelia după Ioan cap. 20, v.3-8:
    1. În ziua dintâi a săptămânii, Maria Magdalena s-a dus dis-de-dimineață la mormânt, pe când era încă întuneric; și a văzut că piatra fusese luată de pe mormânt.
    2. A alergat la Simon Petru și la celălalt ucenic, pe care-l iubea Isus, și le-a zis: „Au luat pe Domnul din mormânt, și nu știu unde L-au pus.”
    3. Petru și celălalt ucenic au ieșit, și au plecat spre mormânt.
    4. Au început să alerge amândoi împreună. Dar celălalt ucenic alerga mai repede decât Petru, și a ajuns cel dintâi la mormânt.
    5. S-a plecat și s-a uitat înăuntru, a văzut fâșiile de pânză jos, dar n-a intrat.
    6. Simon Petru, care venea după el, a ajuns și el, a intrat în mormânt, și a văzut fâșiile de pânză jos.
    7. Iar ștergarul, care fusese pus pe capul lui Isus, nu era cu fâșiile de pânză, ci făcut sul și pus într-un alt loc singur.
    8. Atunci celălalt ucenic, care ajunsese cel dintâi la mormânt, a intrat și el; și a văzut, și a crezut.
    Totuși chiar nu văd legătura dintre gratuitatea învățăturilor din Noul Testament sau din Evanghelii și cele două pasaje indicate de tine.
    În primul caz avem de-a face cu un exemplu de clarvedere (vedere a viitorului sau, dacă vrei, vedere în viitor) a Mântuitorului, iar în al doilea pasaj cu un personaj misterios și destul de controversat și anume ucenicul anonim, la care se face referire prin cuvintele "celălalt ucenic" care se convinge de miracolul învierii Domnului Iisus Hristos doar în momentul în care vede mormântul gol.

    Desigur, apreciez și îți mulțumesc pentru efortul de a rezuma în câteva cuvinte înțelesuri din pagini și pagini...

    Dacă înțeleg bine, spuneai într-o postare anterioară: "Exista un tablou celebru al lui Michelangelo infatisandu-l pe Ioan Botezatorul, cu un aspect androgin, si cu un deget indreptat spre cer. Multi budisti spun ca cel mai important moment in initierea unui discipol este acest moment, cand, inainte de a-i da raspunsul, maestrul ridica degetul in sus solicitand prin acest gest toata atentia si toata "deschiderea" discipolului pentru ceea ce urmeaza. Acest moment, spun ei, este mai revelant decat raspunsul in sine."
    Aici cred că totuși este vorba despre tabloul cu numele Sfântul Ioan Botezătorul, pictat de Leonardo da Vinci, pe care l-am postat la secțiunea Pozele noastre. Privindu-l, am impresia că Sfântul Ioan Botezătorul, ar zice: "...ci iată că după mine vine Unul, căruia eu nu sunt vrednic să-i dezleg încălțămintea picioarelor." (Faptele Apostololor cap.13, v.25). Cât despe un presupus aspect androgin... nici vorbă!

    Referitor la: "lucrarea de mantuire este perceputa ca un adevarat santier al ratiunii" ar fi valabilă dacă nu luăm în considerare și partea aplicativă necesară procesului de mântuire. Și să nu uităm că prin înțelegere nu se exclude intuiția care și ea poate fi o cale prin care se poate realiza înțelegerea. Și revelația este o modalitate de înțelegere. Deci, ideea e că după înțelegerea pildelor din Evanghelii, acestea trebuiesc aplicate (aici ar fi vorba despre nevoință sau despre înfrânare, sau despre întâietatea mentalului în manifestările noastre), altfel... totul e degeaba.
    Doamne ajută!

  11. #41
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Nu pot sa deschid acum tabloul postat de Dvs, dar o voi face cand voi putea.
    In versetul 37, si Petru isi pregateste propriul santier. In momentul vanzarii chiar scoate sabia si taie urechi in stanga si in dreapta.
    Ioan Botezatorul spune: "pregatiti calea Domnului" iar multi cred ca trebuie sa-si pregateasca un intreg arsenal de instrumente. "Ucenicul cel iubit", Ioan, desi ajunge primul la mormant, se opreste pentru a se pregati pentru ceea ce urma sa vada. In Sf. Liturghie, Ioan Gura de Aur prefigureaza acest moment prin fraza "si toata grija cea lumeasca de la noi sa o lepadam". Multi inteleg prin asta ca ar trebui sa inceteze sa se mai gandeasca la preocupari lumesti, si numai la Dzeu. Or, Ioan Gura de Aur vrea sa spuna ca ar trebui sa incetam sa mai gandim orice (ratiunea e "lumeasca"), sa ne golim de orice judecata, sa trecem intr-o stare de semi-trezie, ca si a lui Petru care, desi doarme, aude si cocosul cantand de trei ori, si atunci "vom vedea si noi si vom crede". Abia dupa aceea urmeaza restul. Deocamdata, atat de putin ni se cere!
    Ultima editare de Didina : 15 sep 2010 la 20:22

  12. #42
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Evanghelia după Ioan cap. 18, v.15-16:
    15. Simon Petru mergea după Isus; tot așa a făcut și un alt ucenic. Ucenicul acesta era cunoscut de marele preot, și a intrat cu Isus în curtea marelui preot.
    16. Petru însă a rămas afară la ușă. Celălalt ucenic, care era cunoscut marelui preot, a ieșit afară, a vorbit cu portărița, și a băgat pe Petru înăuntru.
    Tipic pentru evanghelia după Ioan este ascunderea identității unui ucenic cunoscut marelui preot și om de-al casei întrucât "a vorbit cu portărița, și a băgat pe Petru înăuntru".

    Evanghelia după Ioan cap. 18, v.17-28:
    17. Atunci slujnica, portărița, a zis lui Petru: „Nu cumva și tu ești unul din ucenicii omului acestuia?” „Nu sunt”, a răspuns el.
    18. Robii și aprozii care erau acolo, făcuseră un foc de cărbuni, căci era frig: și se încălzeau. Petru stătea și el cu ei, și se încălzea.
    19. Marele preot a întrebat pe Isus despre ucenicii Lui și despre învățătura Lui.
    20. Isus i-a răspuns: „Eu am vorbit lumii pe față; totdeauna am învățat pe norod în sinagogă și în Templu, unde se adună toți Iudeii, și n-am spus nimic în ascuns.
    21. Pentru ce Mă întrebi pe Mine? Întreabă pe cei ce M-au auzit despre ce le-am vorbit; iată, aceia știu ce am spus.”
    22. La auzul acestor cuvinte, unul din aprozii, care stăteau acolo, a dat o palmă lui Isus, și a zis: „Așa răspunzi marelui preot?”
    23. Isus i-a răspuns: „Dacă am vorbit rău, arată ce am spus rău; dar dacă am vorbit bine, de ce mă bați?”
    24. Ana L-a trimis legat la marele preot Caiafa.
    25. Simon Petru stătea acolo, și se încălzea. Ei i-au zis: „Nu cumva ești și tu unul din ucenicii Lui?” El s-a lepădat, și a zis: „Nu sunt.”
    26. Unul din robii marelui preot, rudă cu acela căruia îi tăiase Petru urechea, a zis: „Nu te-am văzut eu cu El în grădină?”
    27. Petru iar s-a lepădat. Și îndată a cântat cocoșul.
    Deci Petru nu dormea și nici nu era cufundat în stare meditativă, răspunzând de fiecare dată cu promptitudine pentru a-și apăra viața căci cel care l-a întrebat ultima oară „Nu te-am văzut eu cu El în grădină?” era rudă "cu acela căruia îi tăiase Petru urechea". Acum, urechea a fost tăiată din greșeală intenția fiind secționarea unei artere care se află cu doi centimetrii mai jos de ureche. Se pare că Petru nu purta întâmplător sabia asupra lui având pregătire militară. Ceea ce înseamnă că Petru s-a lepădat de Domnul Iisus Hristos de frică de a nu fi ucis. Oricum, era treaz când a cântat cocoșul. Niciodată apostolii nu intră în starea alfa, de meditație profundă. Ei nu au meditat. Meditația este o stare tipică serviciului divin din cadrul hinduismului (ca și practicile yoga).
    Cu drag, Dodo.
    Doamne ajută!

  13. #43
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    Tipic pentru evanghelia după Ioan este ascunderea identității unui ucenic cunoscut marelui preot și om de-al casei întrucât "a vorbit cu portărița, și a băgat pe Petru înăuntru".

    Deci Petru nu dormea și nici nu era cufundat în stare meditativă, răspunzând de fiecare dată cu promptitudine pentru a-și apăra viața căci cel care l-a întrebat ultima oară „Nu te-am văzut eu cu El în grădină?” era rudă "cu acela căruia îi tăiase Petru urechea". Acum, urechea a fost tăiată din greșeală intenția fiind secționarea unei artere care se află cu doi centimetrii mai jos de ureche. Se pare că Petru nu purta întâmplător sabia asupra lui având pregătire militară. Ceea ce înseamnă că Petru s-a lepădat de Domnul Iisus Hristos de frică de a nu fi ucis. Oricum, era treaz când a cântat cocoșul. Niciodată apostolii nu intră în starea alfa, de meditație profundă. Ei nu au meditat. Meditația este o stare tipică serviciului divin din cadrul hinduismului (ca și practicile yoga).
    Cu drag, Dodo.
    Dezlegarea "enigmei" apostolului "anonim", desi eu i-as spune "cel iubit", o face insusi Ioan la sfarsitul Evangheliei sale, iar nu pentru ca are o omisiune, ci din cel putin 2 motive. Personal, apreciez nespus gradarea admirabila a faptelor si a fortelor sufletesti pe care o face acest desavarsit "jurnalist" contemporan cu Hristos.
    Evanghelia lui Ioan este astfel construita incat, atat timp cat o citesti rational, nu iti dezveleaza mare lucru, in comparatie cu celelalte. Insa, cand o citesti in acea stare a sufletului, de dez-preocupare de orice este rational, lasand cuvintele ei sa picure in suflet ca pe o "incantatie", avem multe "surprize". Desigur, acest lucru nu se obtine de la prima lectura a acestei Evanghelii. Sf. Ioan preia toata invatatura Botezatorului (cu ea isi incepe si Evanghelia), o desavarseste si o incorporeaza celui ce stie cum sa-i citeasca Evanghelia. Tot ce se cere este aceasta stare.
    Momentul- cheie al trecerii de la o stare de constienta la alta superioara, de la intelegerea cu ratiunea la "intelegerea" cu inima este surprinsa in cap. 20 v.8 Ioan. unde Petru si "ucenicul cel iubit" sunt cele doua stari ale aceleiasi persoane, sa spunem. Atat timp cat intram in Biserica Domnului sau in mormantul sau cu bocancii ratiunii, s-ar putea sa nu vedem decat carpe infasurate. Abia cand vom face precum ucenicul Ioan, "vom vedea si vom crede".
    In legatura cu scena lepadarii lui Petru, aveti dreptate, nu spune mineni ca el er fi adormit. Confuzia am facut-o pentru ca Petru, cel putin pana la un moment ulterior Invierii, se comporta mai tot timpul ca un "adormit" (ca multi dintre noi, de altfel). In postarea de ieri ma refeream la cele relatate in Ev. lui Luca, in special la versetul 61 din capitolul 22: "Si intorcandu-Se, Domnul a privit spre Petru; si Petru si-a adus aminte de cuvantul Domnului...". Cum poate cineva care nu este prezent "sa se intoarca cu fata"? Caci, daca am inteles eu bine, judecata se facea inlauntru, iar Petru statea cu slujnicele afara, in curte.
    Dar Luca, care este in esenta budist, surprinde cel mai bine acest moment de "stare alfa" al lui Petru.
    p.s. Cu placere!
    Ultima editare de Didina : 16 sep 2010 la 08:48

  14. #44
    Tudor STEFAN este offline Utilizator Bobocel
    Data inscrierii
    iulie 2007
    Locatie
    Timisoara
    Posturi
    280

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Presupun că la un moment dat Petru a intrat înăuntru căci:
    "61. Domnul S-a întors, și S-a uitat țintă la Petru. Și Petru și-a adus aminte de vorba pe care i-o spusese Domnul: „Înainte ca să cânte cocoșul te vei lepăda de Mine de trei ori.”
    62. Și a ieșit afară, și a plâns cu amar."
    E un pic de incoerență aici. Oricum, sunt diferențe între Evangheliile celelalte și cea a lui Ioan. Poate și pentru că a fost scrisă mai târziu.

    Acuma, cât de budist era Luca, să mă ierte Dumnezeu:
    "Dar Luca, care este in esenta budist, surprinde cel mai bine acest moment de "stare alfa" al lui Petru." tocmai spuneai că Petru nu "a adormit" (în sens de meditație profună, deci starea alfa) și atunci spune-mi și mie "somnorosul" Petru a adormit sau nu până la urmă.

    Ioan cap. 20 v.8:
    8. Atunci celălalt ucenic, care ajunsese cel dintâi la mormânt, a intrat și el; și a văzut, și a crezut.
    Dacă de aici tragi concluzia că: "Petru si "ucenicul cel iubit" sunt cele doua stari ale aceleiasi persoane" pare cam mult. Dar, mai știi? În definitiv orice putem interpreta oricum (vrem).

    Altminteri, să citim fără rațiune ceva, poate descoperii sensuri noi, nebănuite și probabil neînțelese de nimeni altcineva dar, poate adevărate!

    Cu drag, Dodo.
    Doamne ajută!

  15. #45
    Didina este offline I.E. De'al casei
    Data inscrierii
    iulie 2010
    Locatie
    Pitesti
    Posturi
    870

    Implicit Re: Experienta proprie sau din experienta altora

    Citat Citat din Tudor STEFAN Vezi post
    Presupun că la un moment dat Petru a intrat înăuntru (...)
    E un pic de incoerență aici. Oricum, sunt diferențe între Evangheliile celelalte și cea a lui Ioan.

    Acuma, cât de budist era Luca, să mă ierte Dumnezeu (...) și atunci spune-mi și mie "somnorosul" Petru a adormit sau nu până la urmă.

    În definitiv orice putem interpreta oricum (vrem).
    Si eu tot asa, presupuneam. Dar e bine sa presupui, inseamna ca te intereseaza. Presupunerile nasc intrebari, si intrebarile cer raspunsuri. Deci suntem pe drumul cel bun.
    Incoerenta eu nu o vad, diferentele da. Dar inteleg si de ce (sau cred ca inteleg).
    Ca Luca era budist, am auzit-o si eu la Steiner, in "Evanghelia lui Steiner dupa Luca"
    Ati vazut ca memoria imi mai joaca feste (ca si in cazul tabloului lui DaVinci). Daca Petru nu dormea cand a auzit cocosul, ne-am lamurit, important e ca Luca recunoaste starea asta speciala, de data asta obtinuta in urma unei mari cantitati de adrenalina ce se varsa in sange in urma pericolului prin care tocmai a trecut. Deci se obtine si prin soc (la botez, in pericol, in experiente neasteptate- caci si Pavel ramane in soc trei zile dupa ce, pe drumul Damascului devine clarvazator), nu numai prin meditatie sau semi-trezie.
    Cu ultima fraza sunt total de acord, atat timp cat ne apropie de scopul ultim. Caci si analfabetii au propriile lor asociatii de idei, si ati vazut ca de multe ori ei se mantuie inaintea noastra. Caci dupa ce intram si noi ca Ioan in mormant, va veni si restul.

Subiecte Similare

  1. Experienta directa
    De Tilak in forum Discutii libere
    Replici: 202
    Ultimul post: 05 nov 2010, 22:34
  2. Sanatatea proprie si a planetei
    De ema in forum Alimentatia sanatoasa
    Replici: 20
    Ultimul post: 24 ian 2009, 00:43

Reguli postare

  • Nu puteti crea subiecte noi
  • Nu puteti posta replici
  • Nu puteti posta atasamente
  • Nu puteti sa va editati postarile
  •